MESS krijg 'm niet gecompiled

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik probeer mess (of sdl-mess) te compilen op mijn ionsysteem zodat ik ermee kan stoeien vanuit xbmc-live. (ik heb op zich al emulators draaien, maar het spreekt me nogal aan dat mess zo een beetje alles kan emuleren dus ik wou er ff mee spelen.

ik heb het als volgt benaderd:
mame 0140 en mess 0140 beiden gedownload, mess in mamemap gegooid en laten overwriten. daarna make TARGET=mess. Kreeg allemaal foutmeldingen over ontbrekende mappen en dergelijke. (buildessentials e.d. heb ik natuurlijk).

daarna maar even met een svn-versie geprobeerd:
svn checkout svn://messdev.no-ip.org/mess/
en daarna weer make TARGET=mess

output in terminal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
username@MDCNTR:~/mess$ make TARGET=mess
Compiling src/osd/sdl/sdlos_unix.c...
Package gtk+-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `gtk+-2.0.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'gtk+-2.0' found
Package gconf-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `gconf-2.0.pc'
No package 'gconf-2.0' found
/bin/sh: sdl-config: not found
Package fontconfig was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `fontconfig.pc'
No package 'fontconfig' found
Package gtk+-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `gtk+-2.0.pc'
No package 'gtk+-2.0' found
Package gconf-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `gconf-2.0.pc'
No package 'gconf-2.0' found
src/osd/sdl/sdlos_unix.c:19:21: error: SDL/SDL.h: No such file or directory
src/osd/sdl/sdlos_unix.c:20:27: error: SDL/SDL_syswm.h: No such file or directory
make: *** [obj/sdl/mess/osd/sdl/sdlos_unix.o] Error 1

Ik mis dus gtk+-2.0, fontconfig, sdl-config en gconf-2.0.
Die missen dan volgens mij in de sourcefiles. Hoe moet ik dat oplossen? ik zou niet weten waar ik wat moet zoeken (nog niet eerder fouten gehad met compiles van drivers ofzo, dus ik zou niet weten hoe te troubleshooten). Als ik erop google dan kom ik nogal wat hoofdpijntopics tegen van mensen die mess ook niet te compileren vinden. maar als ik de website van mess lees dan zou het tegenwoordig piece of cake moeten zijn:
Once you've set up the source, building MESS on Linux or other UNIX-based systems is simple (assuming you have the appropriate packages installed for make, gcc, etc.):
't Is niet van levensbelang ofzo dat ik dit voor elkaar krijg, ik heb 4 verschillende emulators (gens, mednafen, zsnesx en mupen64plus) inclusief joysticksupport draaiende gekregen met de launcher-addon in xbmc live dharma rc1, dus ik kan wel even vooruit. mess lijkt me echter een mooie cleane oplossing, 1 emulator to rule them all zeg maar, een launcher volstouwen met mess als programma en dan gewoon console en medium (cartridge/cd) als arguments dat stoeit zo makkelijk.

Iemand mess al succesvol draaiend gehad? (onderliggende OS van xbmc live is gestripte lucid lynx zonder de bekende windowmanagers (xbmc is de windowmanager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je zult die pakketten moeten installeren via je packagemanager vergeet van elk pakket de dev pakketten niet mee te installeren.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Externe libraries zitten meestal niet in je versiebeheer ^^^

probeer eens:
apt-get install libgtk2.0-0

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

leuk_he: Waar haal je dat vandaan?

En om dingen ergens tegenaan te compileren heb je dus de development versies nodig, en die installeer je bijvoorbeeld met apt-get install libgtk2.0-dev :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
thx. hij is nu aan het compilen. was wel ff gedoe om al die dependent pakketten te vinden, en lot's of Mb's verder...

Nu kijken of het straks naar behoren werkt.

edit:
het werkt naar behoren, tenminste, waarschijnlijk dan, als ik de bios-files erbij kan vinden, hij wil wel roms laden maar stopt het laden omdat ik geen biosfiles heb. maar mijn god wat een werk om dat te doen. en wat een schijfruimte... en wat duurt het compilen lang en dan nog een zoektocht naar de biosfiles want mess is nogal picky wat dat betreft... nee laat maar, misschien over een paar jaar als het wat gebruiksvriendelijker is.

[ Voor 57% gewijzigd door Mar2zz op 27-11-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Daarom heeft Ubuntu dat ook gewoon in de repositories zitten. apt-get install xmess-sdl. Altijd dat gedoe met die windows gebruikers die alles maar willen downloaden en compilen. Nee, dan gaat het nooit gebruiksvriendelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik gebruik geen windows en xmess ken ik. Maar de versie in de repo zit op 0.106 en MESS zelf zit al op 0.14. Dat zijn a lot of fixes en improvements. Vandaar dat ik zelf wou compilen, uit nieuwsgierigheid vooral overigens. Bij xmess worden ook geen bios-files meegeleverd dus daar ben je ook niet direct klaar.

Ik heb wel na wat speuren een open directory op internet gevonden met mess-biosfiles, dus die heb ik leeg ge-wget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

leuk_he schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:54:
Externe libraries zitten meestal niet in je versiebeheer ^^^

probeer eens:
apt-get install libgtk2.0-0
Dat helpt je niet echt met compileren, daarvoor heb je ook de -dev package nodig ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1