XBox 360 met LAN kabel naar een PC die op WLAN zit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn vriend heeft een xbox 360(Pro 60 GB), zonder wireless network adapter(die los €60,- kost). Nu wil hij wel online, maar zonder een LAN kabel te gebruiken. Mijn vraag is dus:

Kun je een LAN kabel in de XBoX en de PC steken, zodat de xbox gebruik maakt van je netwerk dmv de PC's wireless antennetje?

Een quick Google heeft niks opgebracht, als er meer info nodig is hoor ik het wel.

EDIT: Graag ook even melden of er uberhaupt(:]) een manier is om via een PC(Windows en Ubuntu)(wireless)online te gaan met een xbox

Alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 08:24
Dus om het even duidelijk te maken wil je vriend:
De Xbox360 met een LAN kabel verbinden aan zijn PC. En die PC is draadloos verbonden met het internet?

Die mogelijk is er zeker. Dit heb ik ook vaak gedaan.
Welke OS heeft hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is zeker mogelijk

Ga naar Control panel > Network and internet > Network connections
RMB op je wireless verbinding > properties > sharing (2e tabblad) en vink "Allow other users to use this.." aan

Als het goed is kan je nu online met je xbox, maar het kan zijn dat het redelijk veel latency geeft als je online gaat gamen.

Dit is voor windows 7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat om Windows 7, bedankt, ik ga et morgen proberen en zeg dan hoe het is gegaan. Ik wist wel dat je via Ubuntu een VPN kon maken, maar hij weet niet hoe Linux werkt enz... Ik had het er op gezet zodat ik de BIOS kon flashen(In Windows blokkeerde HP's baked-in programmas(niet verwijderbaar met CCleaner) een floppy drive, dus toen ik die naast de kast had liggen deed ie het niet...(shitty HP bios met 1.6 volt op de E7500, werd toen 60C idle!).

Maar ik ga het dus proberen en update mn post morgen.