Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Free Virtuele CD/DVD Writer utility gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik zoek een utility die geen virtuele CD/DVD-ROM spelers emuleert maar die een virtuele CD/DVD-R/RW brander emuleert. Waardoor andere software dus denkt dat er in computers zonder branderhardware een writer aanwezig is en waarmee die software dan geen fysieke schijven produceert maar ISO's op de HD.

Ik ben aan het zoeken geweest maar heb vooralsnog alleen een gering aantal commerciële versies gevonden (Phantom Burner, Virtual CD 10 en Original CD Emulator) . Omdat ik er zeer beperkt gebruik van verwacht te maken wil ik daar liever niet aan.

De enige freeware die ik heb kunnen vinden, Total Mounter van Kernsafe, is blijkbaar nog niet werkend voor de R/RW functie volgens wat ik heb gelezen.

Weet iemand hier waar ik iets dergelijks kan vinden? De bekende namen voor CD/DVD-ROM emulatie en/of om images te branden ondersteunen deze functie schijnbaar allemaal niet.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 18:08
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:01 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Nee. Denk bijvoorbeeld aan back-up software die je een back-up wilt laten maken naar een DVD maar dat systeem heeft geen DVD brander. Software die dan mogelijk maakt dat die back-up software geen DVD's produceert maar ISO's op de harde schijf. Dat zoek ik.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
EHmm imgburn?

[ Voor 21% gewijzigd door Aapie op 26-11-2010 20:42 . Reden: Niet goed gelezen ;) ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Schopperdebump.

Ik ben toch vast niet de enige die zoiets kan gebruiken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom wil je perse naar ISO schrijven? Wat is er mis met een ZIP or een RAR file? Die kun je ook prima limiten op een betaalde bestandsgroote vziw. RAR ben ik iig zeker van.
Ik vermoed dat jouw probleem is dat je backup-software alleen naar een bepaalde disk kan schrijven? In dat geval, kijk eens naar het SUBST commando. Zorgt er voor dat je een subdirectory als een diskdrive kunt mounten. Dan schrijft je backupprogramma naar disk en ondertussen komt het netjes in een subdirectory van je keuze terecht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Die back-up software was zoals gezegd een voorbeeld. Het is niet zinvol om andere 'oplossingen' te suggereren. Het enige wat ik zoek/gebruiken kan is wat ik beschreven heb.

Software A moet een door software B geëmuleerde brander zien zodat software A, die zelf geen ISO's kan schrijven dat m.b.v. software B wel kan doen.

• The Eagle

The Eagle

Heb je een concreet voorbeeld dan? Want zoals je zelf ook al gemerkt hebt, dit soort zaken komt in de praktijk niet veel voor en dus zijn er wel progsels die het kunnen (die had je zelf al gevonden), maar die zijn commercieel en dus betaald :)
Als het incidenteel is kunnen we misschien een creatieve oplossing verzinnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Microsoft heeft in haar (on)wijsheid besloten dat de rescue-CD's/DVD's (whatever) die je vanuit W7 (Starter) kunt maken alleen direct naar een fysieke brander geschreven kunnen worden. Vindt ie die niet dan breekt het proces af. In een 10 inch netbookje zit natuurlijk niet zo'n ding. Ik ga er geen externe brander voor kopen. Met zo'n virtuele brander kan ik W7 zover krijgen dat ie gewoon ISO's maakt die ik dan op een andere machine met een writer op schijfjes kan branden.

Waarom Microsoft wil dat je geen ISO's kunt maken ontgaat me ten ene male. Als je een schijf direct brandt kun je er per slot van rekening ook meteen weer een ISO van trekken als je die wilt hebben dus waarom ze nou zo moeilijk doen. 8)7 Juist in Starter dat alleen maar met netbooks wordt geleverd, die dus gewoonlijk geen optische drive hebben (als je het begrip netbook volgens de oorspronkelijke definitie hanteert), zou dat dus juist gewoon moeten kunnen. |:( Maar ja.... je zult mij Microsoft ook niet van buitengewoon veel 'visie' horen betichten. :z

Duidelijk zo? 8)

Verwijderd

Ja hoor, duidelijk. :)
Heb net een stukje gelezen over de software Total Mounter van Kernsafe, en volgens jouw is het niet mogelijk om daarmee een ISO-brander te emuleren. Volgens mij wel hoor, van hun eigen pagina:
Provides a CD/DVD-RW/RAM emulator that you can create "write" data into an CD/DVD drive, and you can also create ISO9660 files by using CD burning software.
Wat vergeten, kun je niks uitrichten met DaemonTools of Alcohol 52%.
Je kunt windows toch ook instrueren dat die een bepaalde extensie bv. .iso altijd met dezelfde app opent. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 21:23 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Kernsafe roept zelf wel dat het kan en de intentie zal er ongetwijfeld zijn om het werkend te maken maar als je de ervaringen van mensen elders leest blijkt het (nog) niet te werken.

Afgezien daarvan begrijp je het toch nog niet helemaal. Het punt is het MAKEN van de ISO files door software die ZELF GEEN ISO FILES MAKEN KAN. En dan heb ik het NATUURLIJK niet over het maken van een ISO van een CD of DVD. Dat kan ik al *tig jaar.

Het is opvallend dat als je zoekt naar dergelijke software dat je dan ook meerdere vragen vindt van andere mensen die dit ook zoeken en dat er dan ook elke keer antwoorden gegeven worden in dezelfde trant door mensen die denken dat wat men zoekt gedaan kan worden door Daemon Tools of Alcohol XX(X)% of etc. etc.

Dat is dus pertinent NIET het geval! Die software doet NIET wat ik nodig heb. Die software bezit ik al jaren en als die zou kunnen wat ik zoek had ik die daar natuurlijk allang voor gebruikt.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Virtual CD heeft een gratis 30 dagen trial versie. Daarmee zou het moeten lukken toch? :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook gewoon de iso's van de hidden partitie kopieren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Die trial had ik al gezien tijdens mijn naspeuringen en die kan ik evt. gebruiken maar als iemand een freeware versie zou weten zou ik dat wel zo handig vinden. Laat ik er even om vragen dacht ik daarom. Ook omdat er vast wel anderen ook hun voordeel mee zouden kunnen doen.

En op de hidden partitie, die ik natuurlijk allang unhidden heb gemaakt en een drive-letter heb gegeven, is geen ISO te bekennen. De enige ISO's die er op de HD staan zijn degene die ik er zelf opgezet heb.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je het alleen nodig hebt voor de recovery DVD's...
Waarom niet los legaal downloaden zonder al die bloatware...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:51:
Kernsafe roept zelf wel dat het kan en de intentie zal er ongetwijfeld zijn om het werkend te maken maar als je de ervaringen van mensen elders leest blijkt het (nog) niet te werken.
Heb je dat ook geprobeerd?
Afgezien daarvan begrijp je het toch nog niet helemaal. Het punt is het MAKEN van de ISO files door software die ZELF GEEN ISO FILES MAKEN KAN. En dan heb ik het NATUURLIJK niet over het maken van een ISO van een CD of DVD. Dat kan ik al *tig jaar.
Zonder schreeuwen snap ik je ook. ;)
Het is opvallend dat als je zoekt naar dergelijke software dat je dan ook meerdere vragen vindt van andere mensen die dit ook zoeken en dat er dan ook elke keer antwoorden gegeven worden in dezelfde trant door mensen die denken dat wat men zoekt gedaan kan worden door Daemon Tools of Alcohol XX(X)% of etc. etc.

Dat is dus pertinent NIET het geval! Die software doet NIET wat ik nodig heb. Die software bezit ik al jaren en als die zou kunnen wat ik zoek had ik die daar natuurlijk allang voor gebruikt.
Dat waren de apps waarvan ik hoopte dat ze je zouden helpen, helaas niet. :/

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
CLB schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:44:
Als je het alleen nodig hebt voor de recovery DVD's...
Waarom niet los legaal downloaden zonder al die bloatware...?
Daar zit Starter niet bij. Laat staan de Nederlandse. En die weet ik ook genoeg te vinden (mydigitallife bijv.). En ja ik weet hoe je een installatie DVD geschikt kunt maken voor alle versies (zij het niet alle talen - en ja ik weet van MUI en LIPS). Maar ik heb geen zin om een hele nieuwe install te doen. Ik wil alleen de recovery CD's/DVD's kunnen branden. Meer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-12-2010 23:31 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Tja, op de trial na lijkt het me dan misschien nog wel het meest praktisch om even een externe brander te lenen bij iemand.
Ik weet het; een oplossing van niks, maar het werkt wel. Dan heb je ook zo je ISO's te pakken

* JvW is nogal pragmaitisch aangelegd :)

Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad, maar het is inderdaad wel een tikkeltje verdrietig dan Windows echt persé een (fysieke) brander nodig heeft. In deze tijd van draagbare media en Windows-installs vanaf USB zou een keuzemenu niet misstaan.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CaptJackSparrow schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:29:
Daar zit Starter niet bij. Laat staan de Nederlandse. En die weet ik ook genoeg te vinden (mydigitallife bijv.). En ja ik weet hoe je een installatie DVD geschikt kunt maken voor alle versies (zij het niet alle talen - en ja ik weet van MUI en LIPS). Maar ik heb geen zin om een hele nieuwe install te doen. Ik wil alleen de recovery CD's/DVD's kunnen branden. Meer niet.
Die CD's / DVD's heb je toch nodig om eventueel opnieuw te installen.. gebruik dan een cleane DVD..
En 'daar zit Starter niet bij' uhm tsjaa... Net of je perse Starter wil omdat die beter / lichter dan de rest is...

Voor de rest zijn er genoeg oplossingen aangedragen waarvan er vast wel eentje moet lukken..
Download een cleane DVD / leen een externe fikker / haal de HDD er uit, plaats die in een laptop die brand

In de tijd dat je hier je frustraties / zoektocht uit, had je allang alles klaar kunnen hebben gehad :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
JvW schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:40:
Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad, maar het is inderdaad wel een tikkeltje verdrietig dan Windows echt persé een (fysieke) brander nodig heeft. In deze tijd van draagbare media en Windows-installs vanaf USB zou een keuzemenu niet misstaan.
Het is nog erger. Er wordt ook voor gewaarschuwd dat je die rescue set maar één keer kunt branden. Ik neem aan dat dit ingegeven wordt door een volstrekt misplaatste paranoia m.b.t. kopiëren van de zijde van Microsoft. Zoals ik al zei kun je per slot van rekening van een eenmaal gebrand schijfje zo weer een ISO trekken en net zoveel kopieën maken als je wilt. Maar door die achterlijke paranoia creëren ze wel een hoogst irritant probleem voor al die vele miljoenen kopers van dergelijke netbookjes als ik hier heb. De cumulatieve hoeveelheid verspilde tijd die al die mensen kwijt zijn aan het zoeken naar een oplossing zou wel eens gemakkelijk het equivalent van vele mensenlevens kunnen zijn. Daarom ergert dergelijk stupide beleid mij ook altijd zo.

En ja. Des te meer tijd ik hier kwijt ben aan het verduidelijken van mijn vraag des te minder efficiënt het is. Daar ben ik mij natuurlijk ook van bewust. Ik had het liefst gezien dat iemand mij precies datgene had geboden waarom ik vroeg.

Ik heb nog een fonkelnieuwe externe 5.25" behuizing in doos liggen die intern PATA en SATA aankan en extern USB en eSATA spreekt. Alleen zit alles wat ik aan branders heb in systemen ingebouwd. Om die te gaan uitbouwen en even in die behuizing te zetten is me dus teveel moeite. Ik heb ook al wel een DVD-ROM(!) speler in een externe 5,25" USB/Firewire behuizing zitten waar ik o.a voordat ik dat netbookje ook maar voor de allereerste keer opstartte van geboot heb met back-up software en een image van de hele schijf heb gemaakt. Die hersteloptie heb ik dan ook al maar ik wil gewoon ook "even" die stomme rescue schijfjes kunnen branden. Maar ja.... Microsoft.... |:( 7(8)7

• The Eagle

The Eagle

Aldus, het gaat om een herstelcd. Zeg dat dan :)

Heel eerlijk, maar waarom een rescue cd? Enige wat die doet is je partitie teruggooien naar wat ie bij een cleane install (door de fabrikant, dus met alle meuk) was. Wat is er dan mis met good old Ghost oid :?
Zou ik veel eerder voor kiezen. Is je initiele probleem opgelost en je kunt ook ten alle tijden terug. En Ghost schrijft WEL naar disk. Hell, die kan zelfs rechtstreeks naar UNC pad als het moet :)

[ Voor 68% gewijzigd door The Eagle op 14-12-2010 00:55 ]

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 13:59
Ik heb indertijd ook wat gedoe gehad met mijn HP DV9255EA laptop. Na het aanzetten en booten vroeg hij me al heel vlot of ik de herstel DVD's wilde aanmaken. Met gepaste tegenzin ging ik hiermee aan de slag maar om de één of andere reden lukte het niet de herstelschijven te branden. Ik heb vervolgens contact op genomen met HP en die hebben me na wat aandringen een originele herstel DVD toegestuurd. Misschien kan je dit ook proberen onder het mom dat je graag wel een rescue schijf wil maar niet van plan bent om daarvoor een brander aan te schaffen (moet niet gekker worden).
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat ze dat schijfje niet gewoon meeleveren.
Pagina: 1