Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrage
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-08 07:49
Hey Tweakers!

Ik zit met een probleem, heb via tweakers.nl een p5e deluxe gekocht maar deze heeft de bios er op van een asus rampage formula (versie 0403). Deze ondersteund mijn E8400 E0 processor niet. Nu wil ik de bios updaten via "asustek IZ Flash 2" naar de nieuwste ( heb ook een oudere bios geprobeerd) originele P5e deluxe bios maar geeft de fout: "ROM ID in the file is incompatible with existing BIOS!"

Hoe kan ik dit oplossen, ik ben de bios van de rampage formula helemaal niet nodig, maar kan ik hem via "asustek IZ Flash 2" ook gewoon updaten naar de nieuwste Rampage formula bios zonder problemen?

Ook zit ik met het probleem dat hij mijn E8400 niet ondersteund en CPU temperaturen geeft van 100 graden meteen bij het opstarten. Na een aantal minuten sluit hij dan ook zomaar af als hitte beveiliging neem ik aan... Is er de kans dat hij dat ook tijdens een BIOS flash doet?

Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Mvg Joël

LG HM091MR.U44 modbus-HA-enkel vloerverwarming hydraulisch actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08 12:09
Dat de E8400 niet ondersteunt wordt heeft dan waarschijnlijk te maken met een oude versie van dat BIOS, want ik draai wel een E8400 op een Rampage Formula.

Wat betreft het terugflashen van het originele P5E-Deluxe BIOS, denk ik dat het op dezelfde manier moet als de vorige eigenaar heeft gedaan. Want in principe geeft hij bij een vreemd BIOS een foutmelding, precies zoals jij ook hebt nu. Er moet dus wel een manier zijn om dit te omzeilen, maar hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrage
idd, de rampage formula bios wat er nu op staat is 0403, de e8400 wordt pas ondersteund bij bios 0407 :(
beetje jammer.

Vorige eigenaar zegt dat hij het heeft laten doen en wist helemaal niet vanaf dat er een rampage formula bios op stond. Dus die kan mij ook niet echt helpen.

Zou ik niet gewoon een nieuwe rampage formula bios er op kunnen zetten op de normale manier, dus via de BIOS flash tool van asus? Zonder gekke toestanden er omheen? :P

bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Probeer het eens vanuit dos met de bijbehorende afudos flashtool. Krijg je hier dezelfde melding kun je met afudos /? kijken of er een commandline optie is om een update te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08 12:09
Ja, meer kun je ook niet doen dan proberen de nieuwste Rampage Formula te flashen. Theoretisch zou hij die moeten kunnen flashen, omdat het van zelfde mobo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrage
Heb nu de nieuwste rampage formula (versie 1001) op gezet, ging opzich perfect, geen problemen! Hij geeft ook niet meer aan dat hij de CPU niet herkend.
Maar heb nog wel het probleem dat de bios een CPU temperatuur van bijna 100 graden aangeeft. Zou dit wel de goede temperatuur zijn? De CPU koeler wordt niet echt warm en ik zit alleen in de bios dus de CPU draait zo goed als idle!

Ik wil toch P5e deluxe bios er op proberen te zetten, kijken of de temperaturen nog zo hoog zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrage
oké! Heb er de normale P5e Deluxe BIOS op gekregen, op dezelfde manier hoe je er een asus rampage formula bios op zet! Maar zit nu nog met het probleem dat de CPU dus daadwerkelijk al gauw rond de 100 graden is! Zou ik de koeler zo verkeerd geïnstalleerd hebben dan? :S koelpasta heb ik er wel tussen.
Wat zou het anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
koeler zit niet goed, welke koeler is het? een met pushpins? kijk of allesi n orde zit.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrage
Het is me gelukt! Heb de koeler er weer af gehaald, zat er veel te weinig koelpasta onder! Dat was ook m'n laatste koelpasta, heb nieuwe gehaald en nu doet hij het perfect!

Thnx voor de reacties! _/-\o_

Joël

(kan slotje op d:)b )

Pagina: 1