• coolzerox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 23:34
Ik heb even een vraagje,

is het mogelijk ( verstandig ) om bijvoorbeeld Feser one koelvloeistof wat te verdunnen met gedestilleerd water?
ik heb nu namelijk ietsje te weinig Feser one om mijn setje te vullen, maar heb nog genoeg gedestilleerd water staan. Als ik een nieuwe fles nu moet bestellen is die hoogstens volgende week binnen, en wil toch het liefst dit weekend mijn setje verversen.

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-01 21:56
ehm, misschien dat daar iets over staat op de fles feser. Maar het lijkt me vrijwel zeker geen kwaad te kunnen doen.

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 18:20
Waarom niet dan gewoon vullen met ALLEEN gedestilleerd water en daarna compleet aftappen en de F1 erin. Ik vind die F1 maar troep trouwens. Draai nu 9 maanden met gedestilleerd water icm een Silver Coil en niets qua aanslag. Tenzij je het perse voor het kleurtje wil doen zou ik gewoon gedestilleerd water gebruiken.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43

Zenix

BOE!

Kadett schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:40:
Waarom niet dan gewoon vullen met ALLEEN gedestilleerd water en daarna compleet aftappen en de F1 erin. Ik vind die F1 maar troep trouwens. Draai nu 9 maanden met gedestilleerd water icm een Silver Coil en niets qua aanslag. Tenzij je het perse voor het kleurtje wil doen zou ik gewoon gedestilleerd water gebruiken.
Daar heb je helemaal gelijk in, ik draai op dezelfde manier als jouw al anderhalf jaar en het water is super helder, totaal geen onderhoud nodig. Ik zou ook gewoon kiezen voor slangen die een kleurtje hebben, en geen troep door je water doen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ik draai zelf gedistilleerd met n dopje roze antivries, en daar zit na n jaar ook nogsteeds geen meuk in, gaat allemaal dikke prima :)

maar om terug te komen op de vraag, feser 1 kan je gewoon verdunnen/aanvullen met demi water, geen probleem :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Ik zet deze toch nog even door naar het cooling-forum. Daar lijkt me deze vraag meer op z'n plaats :)

En verder lijkt het me ook geen probleem om te verdunnen met gedestileerd water. Qua koelingcapaciteit is water sowieso al vrij goed.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:41
Geen probleem. maar zoals meerdere malen gezegd, ik zou ff omspoelen met demi water en op demiwater laten lopen. minder aanslag en dus langere levensduur. Een beetje kleurstof kun je erdoorheen doen als je je daarvoor geroepen voelt.

• coolzerox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-01 23:34
Bedankt voor alle reacties

Dus na al deze tips denk ik toch dat ik voor Gedeminiraliseerd water ga, en een klein beetje Feser one toevoeg voor een leuk kleurtje.
is wel handig zo min mogelijk onderhoud, vooral met 2 GPU's die ik koel, is het zo'n gedoe om te verversen

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 11:17

l3p

www.^.nl

Je kan ook gewoon clear nemen en dan een paar drupjes kleur toevoegen met "Feser View"

L3p - MK - PV - WP

Pagina: 1