Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eind oktober heb ik in een HI winkel een telefoon besteld. Toen gold nog de "internet voor €3,75 i.p.v €15" aanbieding. Gezegd werd dat de telefoon in een week geleverd zou worden. Aan de deur zou ik €10 moeten pinnen en mij identificeren.

De levering is elke week zo'n beetje opgeschoven totdat uiteindelijk vandaag de telefoon geleverd werd. Dat is vervelend maar begrijpelijk voor een populaire telefoon.

Toen TNT de telefoon vandaag kwam leveren wilde ze echter de telefoon niet afgeven. Het probleem? Mijn ID Kaart is zo'n 1,5 week geleden verlopen. Het feit dat ik de verlopen kaart gewoon kon laten zien en ik mij kon identificeren met mijn paspoort was niet voldoende. Conclusie: Geen telefoon en de order is geannuleerd.

De HI Klantenservice zegt simpelweg dat ik maar een nieuwe bestelling moet plaatsen. Probleem hiermee is dat in de winkel de aanbieding niet meer geldig is en als ik telefonisch of via internet de bestelling plaats de telefoon veel duurder is en ik weer onderop de wachtlijst kom.

Wat is nu handig om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 09:45
Sowieso, waarom loop je met een verlopen identificatiemiddel rond? Dit is denk ik toch een gevalletje eigen schuld..je bent namelijk verplicht jezelf te kunnen identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
Het gaat erom dat je je kan identificeren met een geldig id bewijs, dat kan een ID kaart maar ook een paspoort of rijbewijs zijn. Als je dus wel een geldig paspoort had maar geen geldige id kaart dan hadden ze hem niet mogen weigeren, je paspoort geld dan als legitimatie bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

darkpluisje schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:12:
Het gaat erom dat je je kan identificeren met een geldig id bewijs, dat kan een ID kaart maar ook een paspoort of rijbewijs zijn. Als je dus wel een geldig paspoort had maar geen geldige id kaart dan hadden ze hem niet mogen weigeren, je paspoort geld dan als legitimatie bewijs
Volgens mij moet het identificatiebewijs waarmee je de aankoop doet hetzelfde zijn als het bewijs wat je laat zien bij levering.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 18:26
Probleem is dat het toestel is besteld met een op dat moment nog geldige identiteitskaart met een uniek nummer erop (dit nummer moet je ook invullen, bijv. IK5J430C). Dit nummer op het contract wordt gecontroleerd met het nummer wat jij op je identiteitskaart hebt staan. Maar dan moet je identiteitskaart natuurlijk nog wel geldig zijn op het moment dat hij wordt geleverd. Wellicht dat je nog wat kan met de datum op het contract? Als deze op eind oktober staat kun jij aantonen dat je identiteitskaart op dat moment nog wel geldig bent.

Hij mag je paspoort niet accepteren, omdat je hebt ingevuld dat jij je gaat legitimeren met een identiteitskaart met het nummer IK5J430C. Je paspoort heeft dat nummer niet, dus mag het niet. Puur uit veiligheid, hoewel ik snap dat dit zeer frustrerend is (het mag bijv. ook geen nieuwe identiteitskaart zijn, want die heeft een nummer).

Persoonlijk zou ik een schriftelijk klacht indienen met daarop vermeld dat op het moment van de bestelling je identificatiebewijs nog geldig was en dat de levertijd één week was. Je verwachtte dus geen probleem. Waarschijnlijk was het prima geweest als de telefoon binnen twee weken was geleverd? Vermeld dat er dan ook in. Leg het probleem eens bij hun neer op deze manier, wellicht dat ze er dan wat meer mee kunnen?

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 26-11-2010 19:19 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
CodeCaster schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:16:
[...]

Volgens mij moet het identificatiebewijs waarmee je de aankoop doet hetzelfde zijn als het bewijs wat je laat zien bij levering.
in dat geval werkt het inderdaad niet want ze moeten matchende foto bij het ingevulde nummer hebben.. hoewel dit wel erg zeikerig is, had je het opzich wel aan kunnen zien komen... denk dat je geen poot hebt om op te staan..
Pagina: 1