Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

apache op server 2008 / php server op ubuntu

Pagina: 1
Acties:

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:03
heey,
Is het mogenlijk om op de apache server op server 2008 gebruik te laten maken van de php server die op ubuntu staat.
De beide pc's staan in hetzelfde domein.

Mvg Insidio

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:28

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Meer info graag, met php server, wat moet ik me daar bij voorstellen? Op dit soort topics met weinig informatie kun je natuurlijk geen antwoord verwachten ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarom zou je dat doen? Waarom niet of php op de 2008 machine zetten of apache op de ubuntu? Lijkt me stukken praktischer als het al zou kunnen.

• Insidio2
op ubuntu staat php5. meer valt er niet over te zeggen denk ik.
Ik weet dat het nuttiger is om ze beide op een pc te zetten maar mijn opdracht vraagt of dit mogelijk is en zoja dit toe te passen

Grts

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:27

mace

Sapere Aude

PHP is geen server maar een programma die door de server wordt aangeroepen op het moment dat een website die in PHP is geschreven wordt opgevraagd. Het zal dus altijd lokaal op het systeem moeten staan.

• Insidio2
ok bedankt voor jullie reacties

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Technisch gezien kan het. Dan zul je op de een of andere manier (bijv. SSH) vanuit Apache een verbinding moeten maken naar de Ubuntu Server en dan PHP aanroepen. Daar zul je waarschijnlijk zelf een Apache module voor moeten schrijven.
Pagina: 1