Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Ik heb als moederbord een P5N32-SLI. Op hun site staat over het geheugen wat er in kan:
Dual-Channel DDR2 800
DDR2 is the next generation memory technology to replace the current DDR. With the highest speed up to 800MHz,DDR2 memory provides great performance for 3D graphics and other memory demanding applications.
En dit is de qvl lijst

Maar nu wil ik eigenlijk dit geheugen kopen: OCZ reaper HPC DDR2 8500 geheugen 2 kits van 4 GB

Dit geheugen is sneller dan de 800 Mhz die het moederbord aan kan. Verder staat het niet op de qvl lijst. Maar ik vroeg me af het wel gaat werken op mijn moederbord, en of ik van de extra snelheid dan ook voordeel heb als ik het geheugen ga overklokken. Ik heb nu cheap-ass kingston valueram, en dat draait al snel niet meer stabiel als ik het ga overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ik heb de striker 2 formula gehad met NVidia 780i en daarbij Adata 1066MHz modules van 2x2GB, 4-4-4-12. Dit geheugen leek te werken maar bij het draaien van prime95 oid kreeg ik foutmeldingen. Bij het terugschalen vd snelheid naar 800MHz kreeg ik geen fouten. Vermoedelijk zat de chipset tegen de max aan. Mogelijk dat je betere resultaten haalt als je gaat spelen met het NB voltage. Verder denk ik ook dat 1GB modules van 1066MHz het beter zullen doen.

Conclusie: niet de moeite, tenzij je van 2 naar 4g (totaal) zou gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Stijnd op 27-11-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het niet op de QVL staat is het de vraag of het gaat werken, ik ken de P5N serie niet precies, maar ik weet wel dat een aantal Asusborden echt kieskeurig zijn met geheugen, zeker het spul dat een eind buiten de JEDECspec zit als het op voltage aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Stijnd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:10:
Ik heb de striker 2 formula gehad met NVidia 780i en daarbij Adata 1066MHz modules van 2x2GB, 4-4-4-12. Dit geheugen leek te werken maar bij het draaien van prime95 oid kreeg ik foutmeldingen. Bij het terugschalen vd snelheid naar 800MHz kreeg ik geen fouten. Vermoedelijk zat de chipset tegen de max aan. Mogelijk dat je betere resultaten haalt als je gaat spelen met het NB voltage. Verder denk ik ook dat 1GB modules van 1066MHz het beter zullen doen.

Conclusie: niet de moeite, tenzij je van 2 naar 4g (totaal) zou gaan.
Als het op 800 MHz kan draaien ben ik tevreden, maar sommig geheugen wil gewoon niet werken ongeacht de snelheid. Verder ga ik van 2 GB naar 8 GB. Ik had eerst 4 GB, maar er is er een kapot gegaan. Ik wou dus 2 van deze setjes overnemen vanwege de overklokmogelijkheden en de grootte.
Terw_Dan schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:52:
Als het niet op de QVL staat is het de vraag of het gaat werken, ik ken de P5N serie niet precies, maar ik weet wel dat een aantal Asusborden echt kieskeurig zijn met geheugen, zeker het spul dat een eind buiten de JEDECspec zit als het op voltage aankomt.
Ik weet ook dat sommige borden al snel moeilijk doen. Ik vroeg me alleen af of het bij deze ook was. En zelfs dan is er nog een kans dat het gaat werken. Maar eigenlijk is de enige manier om hier achter te komen het gewoon te proberen. Maar als het dan niet werkt zit ik weer met geheugen wat ik nergens voor kan gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

boazkl0p schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:02:
Ik weet ook dat sommige borden al snel moeilijk doen. Ik vroeg me alleen af of het bij deze ook was. En zelfs dan is er nog een kans dat het gaat werken. Maar eigenlijk is de enige manier om hier achter te komen het gewoon te proberen. Maar als het dan niet werkt zit ik weer met geheugen wat ik nergens voor kan gebruiken 8)7
Als je het 2e hands koopt kun je het natuurlijk voor dezelfde prijs verkopen, koop je het nieuw kun je het altijd terugsturen naar de winkel binnen 7 of 8 dagen.

Dit soort dingen zijn altijd lastig in te schatten, tenzij je toevallig iemand tegenkomt met precies zo'n config.