• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:01
Hallo allen,

Ik dacht eindelijk dat de problemen met het 'zwarte schaap' van mijn collectie pc's waren opgelost, maar helaas mocht het niet baten. Allereerst even kort aangeven welke problemen zich al voor hebben gedaan:
- Voeding was kapot bij levering, dus moest weer RMA.
- Eenmaal terug wilde ik windows 7 installeren, maar liep hij steeds vast. Uiteindelijk geprobeerd om met 1 van de 2 reepjes van Geil DDR3 8500 windows 7 te installeren en dit was succesvol. Daarna gewoon weer het tweede reepje erbij gedaan en alles was perfect.

Nu een tijdje later kom ik erachter dat hij bij spellen soms vastloopt (beeld-freeze) en soms een melding geeft over 'hyper transport sync flood error'. Nu heb ik op google al het een en ander kunnen vinden, maar nog niet concreet de oplossing. Ik denk dat het vooral aan het geheugen ligt, maar weet niet precies wat te veranderen in de bios.

Specs:
1 x OCZ OCZ StealthXStream, 600W
1 x Geil 4GB DDR3 PC3 8500 DC Kit
1 x CLUB3D HD5770
1 x Western digital Caviar Blue 500GB 16MB
1 x MSI 770-G45
1 x AMD Phenom II X4 945
1 x Cooler Master Hyper TX3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je geheugen al eens getest met memtest86, als daar al errors uitkomen weet je zeker dat er wat mis is met het geheugen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 15:59

ResuCigam

BOFH

Terw_Dan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:48:
Heb je je geheugen al eens getest met memtest86+, als daar al errors uitkomen weet je zeker dat er wat mis is met het geheugen.
;)

We do what we must because we can.

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:01
Zal ik straks even doen,
Maar mijn eigen zoekopdracht op google had geleid naar een paar topics over het voltpercentage dat naar het geheugen gaat. Dit staat volgens mij nu op 'auto' in de bios, maar dat moet geen probleem zijn?

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
probeer eens te verhogen naar 1,65 of zelfs tot 1,90. goede kans dat het helpt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

udybees schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:34:
probeer eens te verhogen naar 1,65 of zelfs tot 1,90. goede kans dat het helpt
Nee!, verhoog het naar de spec van het geheugen, niet zomaar naar 1.65V of 1.90 (ik denk dat 1.90 nog wel eens problematisch kan worden op 1.35V geheugen bijvoorbeeld).
Pagina: 1