Die een na laatste game van MKP vs DRG. DRG bust de natural en killed 19 SCVs in de 10e minuut ofzo, hij heeft zo een ongelofelijke voorsprong. Het duurde ook eeuwen voordat MKP zijn basis weer kon neerzetten. MKP liep zo ver achter en NOG lukte MKP het om zo ver terug te komen dat het nek aan nek ging waarbij DRG won met 2 infestors en 1 broodlord...
De laatste game, DRG speelde perfect, had tot tweemaal toe +2 attack gedenied voor MKP en de third+natural zodanig geharassed dat er veel workers loss waren. DRG had perfecte creepspread en perfecte injects. Hij liep ook érg ver voor met upgrades en macro(worker count). Zijn gold/gas bleef netjes laag.
En nog werd hij gewoon hard ingemaakt door MKP.
Ik kon echt geen flaws vinden in zijn gameplay wat hij beter had kunnen doen, het lijkt er echt op alsof terran gewoon té sterk is op top play, waarbij unit splits perfect worden uitgevoerd. MKP maakte zelfs alleen maar Marine/Marauder/Medivac, geen tanks niks. Puur die compositie. Ling/bling met upgrade advantages hoort dat te counteren, niet dus. Alle trades waren zo ineffective vanwege de splits.
Dit is geen fanboyism maar een ZvT waarneming waarbij ik gewoon alle 4 de potjes het idee had dat DRG alles 'beter' deed dan MKP en nog hard ingemaakt werd. (Thor/marine ; marine/marauder/medivac ; marine/tank /;banshee/BFH/marine/marauder ) compositie maakte ook niet uit.
Wat is jullie inzicht hierover? ik ben natuurlijk geen expert