“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Dit toernament heeft me tot nu toe al echt verbaasd
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik ben echt benieuwd hoever hij hier gaat komen, ik hoop dat hij in elk geval de finale!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Alle die koreanen en dan een bijna Nederlander (<-- dit is geheel mijn opinie en geen BM tegen belgen) dus zet hem op Feast!
En inderdaad Grubby heeft de brains om te spelen en de feeling, alleen hij is al te oud.
Feast is nog jong dus kan nog heel ver komen in de combi Feast/Grubby...
Edit: ik denk dat MMA dit toernooi gaat winnen, hij is ook wel ernstig goed.
[ Voor 10% gewijzigd door Rendiertje op 09-03-2012 10:58 ]
Dat is dan allebei toch oud?Rannasha schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:22:
Grubby is 25, NesTea is 29.
En persoonlijk vind ik dat NesTea zijn tijd ook wel gehad heeft...
Feast 1 - 0 Killer!
GoGo Feast!
[ Voor 11% gewijzigd door Rendiertje op 09-03-2012 13:33 ]
het is alleen wel zo dat grubby al jaren speelt weliswaar wc3 maar macro etc zit er gewoon in.Rendiertje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:55:
Dat maakt in mijn ogen deze toernooien juist zo leuk
Alle die koreanen en dan een bijna Nederlander (<-- dit is geheel mijn opinie en geen BM tegen belgen) dus zet hem op Feast!
En inderdaad Grubby heeft de brains om te spelen en de feeling, alleen hij is al te oud.
Feast is nog jong dus kan nog heel ver komen in de combi Feast/Grubby...
Edit: ik denk dat MMA dit toernooi gaat winnen, hij is ook wel ernstig goed.
dit gast heeft gewoon veel ervaring.
Je hersenen werken efficiënt en houden natuurlijk niet alles up to date. Wanneer jij een paar maanden geen sc2 speelt dan wordt je roestig en traag, zelfs de beste pros ook al zijn ze 18. Wanneer jij echter dagelijks een aantal uur sc2 speelt dan houden je hersenen dat up to date, ook al raak je ouder.
Er is geen relatie getoond tussen ouderdom en trager worden, voor jongere leeftijden ( alles onder de 50 is jong! dat is een feit. ) Dat is een mythe die het leven in geroepen is.
Net zoals dat je ballen zouden krimpen van AAS, wat dus niet het geval is.
Of dat veel eieren eten slecht voor je cholesterol is terwijl oraal ingenomen cholesterol geen effect heeft op je HDL-cholesterol niveau.
Allemaal onwaar.
Wat wel waar is, is dat naarmate je ouder wordt, je je leven anders gaat indelen. Je leeft maar een keer en je wil toch wel van het leven genieten voordat je oude dag eraan komt. Dat betekent dus niet dat je 40-80 uur per week doorbrengt met een spelletje spelen. Nee, je gaat alsnog carriëre bouwen en een zekere toekomst tegemoet.
Vandaar dat je weinig progamers van 35-40 jaar ziet.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Zo lekker gevoel dit, alleen het enige nadeel is dat ik op me werk geen streams meer mag kijken, dus moet ik alles lezen via http://www.teamliquid.net...e.php?topic_id=319130#ro4
iets wat best wel vervelend is.
Ik heb ze niet gezien, alleen maar bij kunnen lezen..
Weer allemaal 1 base plays helaas, oké 1.5 base. maar puur stalker/immortal/zealot.Cloud schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:28:
Dat waren echt prachtige PvP games; vrij close ook. Grubby cast ook heerlijk, veel inzicht!Later vanmiddag moet Feast tegen SK MC, dat wordt wel pittig vermoed ik.
erg jammer om te zien.
IndeedMrTi schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:51:
Feast vs MC op dit moment gecast door RotterdaM en Grubby!
Omg yes nl casters!MrTi schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:51:
Feast vs MC op dit moment gecast door RotterdaM en Grubby!
Maar MC in de finale is ook cool, dus het kon erger.
"zet dan lekker de beamer aan"
[ Voor 23% gewijzigd door Mektheb op 09-03-2012 16:37 ]

Maakt het kijken zoveel chiller
edit: sorry voor grote, be te lui om te resizen
[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 09-03-2012 22:00 ]
Oei, dat ziet er zeker nice uit!Gropah schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:00:
Ik had hier echt veel eerder aan moeten denken:
[afbeelding]
Verwijderd
Haha echt jij weer XD Maar ik geef je groot gelijk o_O
En Puma, kom op!!! Waarom verlies je nou na 2 wins
Protoss imba. Terran more imba
Waarom was Stephano eigenlijk niet op IEM aanwezig?
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Is dat de 32LK450?Gropah schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:00:
Ik had hier echt veel eerder aan moeten denken:
[afbeelding]
Daar gaan we het MLG Spring bekijken!
Meer info op www.barcraft.nl of www.facebook.com/BarCraftnl
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
[ Voor 13% gewijzigd door Goron op 17-03-2012 20:55 ]
Haha ja heb interview ook gezien "I like your version better"Goron schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:54:
Hoe kan het dat Grubby altijd Stephano zo snel tegenkomt in toernooien. Gelukkig dacht de interviewster dat hij een winning streak had tegen stephano, dus dat geeft dan weer wat positieve energie
. Moet zeggen dat de pauzes tussen matches wel erg lang zijn...
nony is toch liquidtyler?daanteb schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:36:
Grubby heeft z'n 1e match gewonnen maar moet zo tegen StephanoNonY ligt er helaas alweer uit
vind knap dat hij zich steeds weer kan opladen want zo geweldig speelt die het laatste 1/2 nietGropah schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:28:
yup, de reden waarom hij terug is gegaan is mij en liquipedia niet bekend. NonY was echter wel zijn orginele naam, maar daar is hij vanaf gestapt omdat het niet duidelijk was hoe je het uit moest spreken.
Leuke interviewster btw, Texas LAN ziet er leuk uit
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Oh wacht, White-Ra moet eerst nog tegen x6 Sleep.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 22:06 ]
muta zijn ook gewoon kutVerwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:51:
Tegen White-Ra heeft hij ook wel vaker gespeeld en heeft hij volgens mij betere statistieken dan tegen Stephano
Oh wacht, White-Ra moet eerst nog tegen x6 Sleep.
edit: Hmm, deze dansjes doen me hieraan denken: YouTube: North Korea Party Rock Anthem ft. Kim Jong Il
[ Voor 30% gewijzigd door Goron op 18-03-2012 23:07 ]
Het duurt lang om tot storm te komen.
nahja als je ziet hoelang die bezig was kon het makkelijk...aicaramba schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:03:
Sleep heeft ook van 5 p's gewonnen op n rij.. Dus dat moet ook wel lukken
Het duurt lang om tot storm te komen.
Welke keuze heb je? verder gaan met stalkers? red je uit eindelijk niet. dus HT.
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Nu hoop ik voor hem dat hij er niet speciaal voor naar toe is gevlogen, want dat haalt hij er zo niet uit
Hij is wel ver gekomen in de losers bracket, dus dat is wel weer mooi.
There aint no party like a pyong jang party!Goron schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:00:
edit: Hmm, deze dansjes doen me hieraan denken: YouTube: North Korea Party Rock Anthem ft. Kim Jong Il
Het gaat natuurlijk om meer dan de prijzenpot, namelijk ook meer bekendheid door mee te doen wat voor meer viewers op de stream kan zorgen, maar idd als hij puur voor dit tournooi heen is gegaan dan zal hij het niet puur op de prijzenpot hebben kunnen doen...painkill schreef op maandag 19 maart 2012 @ 01:43:
Grubby, onze nederlandse speler heeft 600 dollar gewonnen.
Nu hoop ik voor hem dat hij er niet speciaal voor naar toe is gevlogen, want dat haalt hij er zo niet uit
Hij is wel ver gekomen in de losers bracket, dus dat is wel weer mooi.
Dat hij aan naamsbekendheid werkt zie je wel, elk interview doet hij gewillig aan mee en op elk toernooi waar hij de afgelopen tijd is geweest heeft ie ook games gecast.
http://www.barcraft.nl
[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 23-03-2012 19:38 ]
Zijn de streams weer betaald?edie schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:21:
Vandaag vanaf 22:00 begint MLG. Zijn er barcrafts gepland?
@Gropah: Ik kan daar niks vinden van een barcraft voor dit weekend. Maar wellicht kijk ik verkeerd
[ Voor 58% gewijzigd door edie op 23-03-2012 19:52 ]
Eh, nee. Volgende barcraft staat voor de volgende MLG gepland:Gropah schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:38:
Yup, zondag in Utrecht, winkel van sinkel.
http://www.barcraft.nl
Zondag 20 Mei 2012
De Winkel van Sinkel
Vanaf 18.00 uur
Dat weerhoudt mensen er natuurlijk niet van hun eigen barcrafts te organiseren.
als ze nou een voorbeeld aan de dreamhack stream zouden nemen.
thx voor de tipremsporus schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:41:
Je weet dat je hem gratis op medium kan zetten? Hij staat automatisch op low en dat is inderdaad een aanfluiting. Medium is wel te doen.
Ik heb het ook gedaan, al duurde het wel een verrekt lange tijd voordat ik er vrijdagavond doorheen kwam. Ik ben meer dan een uur bezig geweest die membership af te sluiten. Alsof ze mijn geld niet willen hebben of zoRannasha schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:55:
Ik heb gewoon een jaartje Gold membership gekocht. Kost iets van 24 euro ofzo ($30) en dan heb je alle 4 de game-streams op HD kwaliteit voor deze MLG en de andere 3 MLG-championships dit jaar. 6 euro per weekend entertainment is erg goedkoop. Daar heb je maar 2 biertjes voor in de kroeg ofzo
Uiteindelijk blijk ik die VODs meteen nodig te hebben want ik was gisteravond te moe om nog tot diep in de nacht te gaan kijken. Na MC vs CrazyMoving ben ik gaan slapen. Komende week maar mooi inhalen
[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 25-03-2012 19:40 ]
De laatste game, DRG speelde perfect, had tot tweemaal toe +2 attack gedenied voor MKP en de third+natural zodanig geharassed dat er veel workers loss waren. DRG had perfecte creepspread en perfecte injects. Hij liep ook érg ver voor met upgrades en macro(worker count). Zijn gold/gas bleef netjes laag.
En nog werd hij gewoon hard ingemaakt door MKP.
Ik kon echt geen flaws vinden in zijn gameplay wat hij beter had kunnen doen, het lijkt er echt op alsof terran gewoon té sterk is op top play, waarbij unit splits perfect worden uitgevoerd. MKP maakte zelfs alleen maar Marine/Marauder/Medivac, geen tanks niks. Puur die compositie. Ling/bling met upgrade advantages hoort dat te counteren, niet dus. Alle trades waren zo ineffective vanwege de splits.
Dit is geen fanboyism maar een ZvT waarneming waarbij ik gewoon alle 4 de potjes het idee had dat DRG alles 'beter' deed dan MKP en nog hard ingemaakt werd. (Thor/marine ; marine/marauder/medivac ; marine/tank /;banshee/BFH/marine/marauder ) compositie maakte ook niet uit.
Wat is jullie inzicht hierover? ik ben natuurlijk geen expert
Anyway, hoewel DRG goed speelde in de finale speelde MKP ook het beste dat hij in tijden heeft gespeeld. Z'n macro was vrijwel perfect, waardoor hij altijd een continue stroom units uit z'n basis had lopen. En daarnaast was z'n micro / unit control ouderwets goed. MKP heeft al vaker laten zien dat hard-counters (baneling vs marine) bij hem niet werken door z'n micro. Vroeger was z'n macro minder goed, waardoor hij toch vaak verloor op redelijk knullige wijze. Nu z'n macro op het niveau van z'n micro is, is het heel moeilijk om hem te stoppen.
Hardcounters werken niet. (Tenzij je infestors gaat maar door te splitten is ook dat ineffectief). Het lijkt erop dat de expansions uit moeten komen voordat de game op goede wijze gespeeld kan worden. Sommige games die MKP van DRG heeft gepakt, had hij nooit mogen winnen als je de loop van de game bekeken hebt(Veel workers dood van MKP, 3rd die gesloopt wordt, grote achterstand in workers, tech en upgrades).Rannasha schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:12:
Spoiler-tags zijn niet nodig in deze thread
Anyway, hoewel DRG goed speelde in de finale speelde MKP ook het beste dat hij in tijden heeft gespeeld. Z'n macro was vrijwel perfect, waardoor hij altijd een continue stroom units uit z'n basis had lopen. En daarnaast was z'n micro / unit control ouderwets goed. MKP heeft al vaker laten zien dat hard-counters (baneling vs marine) bij hem niet werken door z'n micro. Vroeger was z'n macro minder goed, waardoor hij toch vaak verloor op redelijk knullige wijze. Nu z'n macro op het niveau van z'n micro is, is het heel moeilijk om hem te stoppen.
average terrans komen al veel te ver in tournamenten en de echte toppers slopen echt alles. TvP weet ik niet, maar TvZ lijkt onmogelijk te worden.
(spoiler tags weggehaald).
Maar als je door goede unit control, hardcounters kan hardcounteren, dan klopt er toch iets niet?
[ Voor 3% gewijzigd door kaluro2 op 26-03-2012 10:31 ]
Dat komt denk ik eerder doordat het zo gecomprimeerd is dat het ook weer hevig moet worden gedecodeerd wat veel CPU kracht kost. Zelf had ik liever gezien dat ze (in ieder geval bij Ultra) minder compressie toepaste, want de beeldkwaliteit wordt er gewoon minder van... Het is en blijft compressieCloud schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:38:
[...]
Maar inderdaad; een koopje gezien de ongelooflijke kwaliteit die je ervoor krijgt. Op 'Ultimate' staat mijn pc gewoon te blazen van het decoderenEn dan nog 3 weekenden en alle VODs vrijwel direct beschikbaar en ook in erg hoge kwaliteit. Niet slecht!
Verwijderd
Klopt, maar op Ultimate zag je nauwelijks nog compression artifacts. Mijn pc stond te blazen en de stream kwam binnen met ruim 1 megabyte/sec. Haarscherp beeld bij mijGropah schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:01:
[...]
Dat komt denk ik eerder doordat het zo gecomprimeerd is dat het ook weer hevig moet worden gedecodeerd wat veel CPU kracht kost. Zelf had ik liever gezien dat ze (in ieder geval bij Ultra) minder compressie toepaste, want de beeldkwaliteit wordt er gewoon minder van... Het is en blijft compressie
Gaaf toernooi in elk geval; wel jammer dat Stephano niet ver gekomen is. Wel weer tof dat mijn oude favoriet HuK het een aardig eind geschopt heeft.
Er zullen matches van het eigen toernooi, IPL en een Koreaans toernooi te zien zijn.
De entree is 10 euro, daarvoor krijg je gratis koffie, thee of frisdrank!
Gister ook even naar gekeken, erg brute kwaliteit inderdaad. Ik kon alleen geen match schedule vinden op de site. Ik wilde Grubby zijn games graag volgen maar ik heb geen flauw idee wanneer hij (of wie dan ook) speelt.Goron schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:09:
The Gathering is nu bezig, grote lan in noorwegen. Ik kijk via imbatv, maar dit is echt de beste kwaliteit stream die ik heb gezien, 1080p en zeer weinig compressie. En niet eens reclames!
Wel grappige casters trouwens, die gozer met die enorme baard is echt (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen) nog meer hyper dan Husky op zijn beste dag
Stream jij? Ik las op Reddit dat je xsplit gekocht had, was dat een andere Gropah?
Ik stream af en toe. Voornamelijk tournooitjes die hier worden gehouden maar soms ook ladder sessie, LoL en ik denk/hoop binnenkort ook AoE te gaan doen
Daarnaast cast ik atm ook voor de NSSL, maar daar moeten nog casts voor komen
De Benny Hill theme toch?Cloud schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:39:En dat muziekje dat ze af en toe draaien bij een all-in
YouTube: The Benny Hill Show Theme Tune
IPL4 is begonnen trouwens
[ Voor 10% gewijzigd door edie op 06-04-2012 19:05 ]
Je kunt ook kijken via http://www.ign.com/ipl/tv (als de site het weer doet
Grubby zit nu in halve finales, hij had net best wel een spannende game tegen VPBenQTuruk, won het uiteindelijk met een coole archon immortal composition nadat turuk veel vikings had gemaakt.Cloud schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:12:
[...]
Gister ook even naar gekeken, erg brute kwaliteit inderdaad. Ik kon alleen geen match schedule vinden op de site. Ik wilde Grubby zijn games graag volgen maar ik heb geen flauw idee wanneer hij (of wie dan ook) speelt.
Wel grappige casters trouwens, die gozer met die enorme baard is echt (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen) nog meer hyper dan Husky op zijn beste dag
Over de casters, ach, ze doen hun best + gratis 1080p stream dus ik vind het prima. Die met die baard (McDuff) is eigenlijk nog best wel goed met z'n enthousiasme. Maar goed persoonlijk kan ik Day9 niet uitstaan en ik vind Tastosis een beetje suf, dus ik heb sowieso een beetje een afwijkende view op casters. Beste vind ik nog steeds mrBitter+Rotterdam, die hebben echt een goede chemistry samen.
mrbitter gaat nog wel maar rotterdam spreekt gewoon te onduidelijk voor dit vak.Gropah schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:34:
BitterDam kan ik zelf ook niet zo goed tegen. Engels is maar matig, same voor analyse. Ze hebben wel lol samen en dat straalt er ook op af, maar lijdt nogal af van de game, waar ik eigenlijk voor kijk
Helemaal mee eens.Goron schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:31:
[...]
Grubby zit nu in halve finales, hij had net best wel een spannende game tegen VPBenQTuruk, won het uiteindelijk met een coole archon immortal composition nadat turuk veel vikings had gemaakt.
Over de casters, ach, ze doen hun best + gratis 1080p stream dus ik vind het prima. Die met die baard (McDuff) is eigenlijk nog best wel goed met z'n enthousiasme. Maar goed persoonlijk kan ik Day9 niet uitstaan en ik vind Tastosis een beetje suf, dus ik heb sowieso een beetje een afwijkende view op casters. Beste vind ik nog steeds mrBitter+Rotterdam, die hebben echt een goede chemistry samen.
McDuffs moet je echt aan wennen. Ik kijk IMBAtv nu al meer dan een half jaar en dan ben je het wel gewend aan z'n rare fratsen en gehype (wat ik trouwens erg leuk vind en daardoor een stream minder snel af zet).
MrBitter luister ik ook graag naar rustige stem en overzicht op de game. Rotti is ook erg informatief.
TG2012: Grubby heeft een goed toernooi uitgekozen om te spelen. Hij weet dat hij hier kans heeft om hoog te komen i.p.v. de IPL die nu bezig is (ik durf wel niet te zeggen of hij überhaupt geprobeerd heeft zich te kwalificeren). Op TG weet hij dat er gelijkwaardige of mindere spelers zitten en daardoor z'n kansen goed in kan schatten.