Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
kijk maar op ustream, dan typ je gsl in :)

net jinro matches gezien... damn echt ziek hoe ze spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Of je betaald gewoon die $20,- en zorgt er zo voor dat de bandwith geupgrade wordt, wat zeker gebeurd is voor m'n gevoel, VODS laden veel sneller in, terwijl het ook nog verder in het toernooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, kijk altijd de matches achteraf. 1e en 2e seizoen preloade ik dan de SQ stream. Nu preload ik de HQ stream in dezelfde snelheid.

Het is absoluut niet optimaal, maar er wordt aan gewerkt. En die 15 euro voor 30uur+ beeldmateriaal is natuurlijk niks.

Vond de lost temple match gisteren echt geniaal van beide kanten.
Had Rain blijkbaar flink overschat door z'n (cheese)matches in de vorige ronde. Ik voorspel een PvP finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Echt? want Rain staat namelijk in de finale :P

Over half uurtje begint Jinro vs MC.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Dammit, is er een match met Jinro doet de live test stream het niet bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Bah, jammer dat hij er al uit ligt, hopelijk komt 'ie de volgende keer nóg verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Nou ja al, toch bij de laatste 4 gekomen :) Ik weet niet of er bronze finals gespeelt worden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
daanteb schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:31:
Nou ja al, toch bij de laatste 4 gekomen :) Ik weet niet of er bronze finals gespeelt worden eigenlijk.
Nope, 3e en 4e plek krijgen allebei evenveel geld, http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=162307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
best wicked hoe jinro speelt... ff met 1 marine langs hun leger bekijken en dan de hele game bij een exp guarden op meta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleh, net de games gezien, super timings van MC maar toch wel erg zuur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het nut dat de finale zo lang op zich laat wachten??

Natuurlijk is voorbereiding nodig, en een beetje rust ook, maar een hele week?

Hup, doorspelen! Meer epic games!

Ps. ik kijk trouwens via youplayoff.com, waar ook altijd de livestream beschikbaar is.
Kwaliteit is niet super, maar wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
GomTV heeft de definitieve format van de 2011 GSLs bekend gemaakt. Er zijn een aantal wijzigingen ten opzichte van wat eerst gedacht werd dat het format zou zijn.

De vertaalde post is hier te vinden: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=175988

De basics:

Code S toernooi: 32 spelers, 8 groepen van 4, top 2 gaan door. Daarna 4 groepen van 4, top 2 gaan door naar een single-elimination fase met de beste 8.

Code A toernooi: 32 spelers (was 64), precieze speelwijze wordt niet genoemd.

De onderste 16 van het Code S toernooi en de top 8 van het Code A toernooi spelen playoffs voor Code S kwalificatie tijdens het volgende toernooi. De top 8 Code A spelers spelen tegen de nummer 3 uit iedere pool. De verliezers spelen vervolgens tegen de nummers 4 uit de pools. De verliezers van die wedstrijden gaan naar Code A, de spelers die een wedstrijd gewonnen hebben gaan naar Code S.

De lineup voor het Code A toernooi bestaat uit 8 verliezers van de Code A/S playoffs die hierboven beschreven zijn, de #9~#16 van het vorige Code A toernooi en 16 open plaatsen. 4 van deze open plaatsen zijn gereserveerd voor niet-Koreanen die uitblinken op toernooien buiten Korea. De overige 12 worden via open kwalificaties weggegeven.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ret heeft zojuist Code A gehaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
djengizz schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:59:
Ret heeft zojuist Code A gehaald :).
Voordat ik ging lunchen stond hij nog 0-3 dus ik had hem al opgegeven, gelukkig met de hakken over de sloot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Damn, dat heb ik gemist. Ik wist niet dat de kwalificaties ook te volgen waren, waar kan dat?
Gewoon op gomtv dus, eerst stond er next live in 2 days, nu ineens een link naar de decision matches. Verwarrend.

[ Voor 39% gewijzigd door Khiu op 15-12-2010 11:13 ]

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe poules van gsl 4

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BpO4X.png

jammer dat jinro en idra bij elkaar zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
damn, ik hoop dat we nu eindelijk een keer wat van tester gaan zien :D

wanneer begint gsl4 eigenlijk? en het codeA toernooi? want als ik het goed begrijp kan Ret zich dan kwalificeren voor gsl5 als hij hoog in het codeA toernooi eindigt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekenen de kleurtjes? En how goes the korean path towards total dominance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:39:
Wat betekenen de kleurtjes? En how goes the korean path towards total dominance?
rood = zerg
groen = protoss
blauw = terran

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
daanteb schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:21:
damn, ik hoop dat we nu eindelijk een keer wat van tester gaan zien :D

wanneer begint gsl4 eigenlijk? en het codeA toernooi? want als ik het goed begrijp kan Ret zich dan kwalificeren voor gsl5 als hij hoog in het codeA toernooi eindigt, toch?
Februari. Volgens mij zijn de Code A en Code S toernooien tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
ooh duurt nog een tijdje dus, geeft me mooi tijd om wat matches van Dreamhack terug te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
net match 3 van de final van dreamhack gekeken, wwat een game! :D geluid is een beetje brak maar daar ben je na een min ofzo wel overheen.

http://day9tv.blip.tv/file/4444658/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
GSL begint zoo :D

In de Day9 archives zijn sinds gisteravond ook de door hem gecaste games van het root-gaming tournament te vinden btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Meh, de SQ Test stream is er niet meer. Nu is er alleen de gewone SQ stream en die zit vol. Dan maar een restream kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

meh, TSL_Rain hoort niet in de finale thuis hoor, eerste game ook een all-in.. MC is duidelijk beter, heb helaas niet MC vs Jinro gezien, maar ik denk dat fruitdealer of nestea wel degelijk een goeie kans maken tegen MC

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ik heb gewoon op Livestream.com gezocht op Starcraft 2. 95% kans dat een stream die op dat moment live is een GSL restream is. Methode werkt perfect, ook als er streams worden neergehaald door GomTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik vind het altijd zo naar als ze die ustreams neerhalen. Natuurlijk helemaal terecht maar als (Europese althans) kijker heb je gewoon geen alternatief...

SQ Live: zolang het connection limit niet bereikt is wel aardig, maar toch erg stotterig
SQ Live Test: soms prima, soms (zoals nu) compleet kut: ik begon daar op te kijken maar moest de stream in een half uur ongeveer 6 keer herstarten omdat hij hing. eindje van 2 potjes gemist.
HQ Live: één keer geprobeerd maar lagde als de gekte. Ik heb 0 probleem om die $2 (of $20) te betalen, maar dan verwacht ik wel een goede stream. En die is er duidelijk niet.

Tja wat moet je dan...

edit:

Nou, dat was het dan. Wel jammer dat het zulke korte games (behalve 1 dan) waren. maar MC was wel duidelijk superieur.

[ Voor 9% gewijzigd door dtech op 18-12-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Yay, Protoss GSL winner :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hoe vaak is terran nou eigenlijk al tweede geworden, 2 of 3 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 00:48
Alle drie de GSL's is Terran 2e geworden.

Seizoen 1: Hopetorture
Seizoen 2: BoxeR (a.k.a: FoxeR, Marinekingprime)
Seizoen 3: TSLRain

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die MC goed.

In de eerste game deed hij dat zo mooi met die Phoenixes, de tanks liften en de Immorts om het op te ruimen. Hij was zo honderd procent klaar voor die tanks.
Game 2 was ziek. Ik denk dat Rain had kunnn winnen als hij iets door had gedrukt. Aan de andere kant een flinke fout van MC om die Gateways in de verre expo te bouwen. Daardoor verloor hij bijna nog. Maar uiteindelijk had hij zoveel tech en de warp prism ht/dt drops waren prachtig. Hele bijzondere PvT
Game 3: Goede fake out van Rain. MC was echt gestressed; hij chronobooste de obs niet eens :S. MC had tech nog kunnen winnen maar ging te ver naar voren. Eigenlijk de game die het meest op standaard PvT leek.
Game 4: omg waarom gas en een tech lab als je ook nog een bunker en een rax kan maken. Dikke dikke faal van Rain.
Game 5: Helions waarom?

Ik vind PvT misschien wel de mooiste match up bijvoorbeeld met een HT vs Ghost battle. Daarnaast zijn er Banshees en Ravens en Phoenixes en Void rays. Allemaal prachtige unit combos. Helaas mondt het zo ontzettend vaak uit in MMM+ viking vs Gateway+Colossus.

Als terran heb je nu de vraag to wall off or not to wall off. Als je wallt pakt MC je depots/addons met een Void ray. Als je het niet doet loopt hij je basis binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Ik heb net even de matches bekeken, game 2 was echt van zeer hoog niveau, alleen snap ook ik niet waarom hij die siege tanks daar zo lang maar liet staan en niet door pushte.

Game 4, tja ik weet niet, ik denk dat Rain gewoon aan de andere kant van zn minerals een extra bunker had moeten maken in plaats van die tech lab. Gewoon lekker marines blijven pompen en in die bunkers gooien. Probleem is echter dat je dan wel erg gecontained word in je base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
dtech schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:11:
Ik vind het altijd zo naar als ze die ustreams neerhalen. Natuurlijk helemaal terecht maar als (Europese althans) kijker heb je gewoon geen alternatief...

SQ Live: zolang het connection limit niet bereikt is wel aardig, maar toch erg stotterig
SQ Live Test: soms prima, soms (zoals nu) compleet kut: ik begon daar op te kijken maar moest de stream in een half uur ongeveer 6 keer herstarten omdat hij hing. eindje van 2 potjes gemist.
HQ Live: één keer geprobeerd maar lagde als de gekte. Ik heb 0 probleem om die $2 (of $20) te betalen, maar dan verwacht ik wel een goede stream. En die is er duidelijk niet.

Tja wat moet je dan...

edit:

Nou, dat was het dan. Wel jammer dat het zulke korte games (behalve 1 dan) waren. maar MC was wel duidelijk superieur.
De live stream werkt inderdaad niet perfect maar ik heb net alles terug gekeken op HQ. Ik vind het ook meer dan terecht dat de niet officiele streams offline worden gehaald.

Ik en andere hebben wel $$ betaald, en de rest lekker gierig van illegale streams...

Als al die illegale kijkers ook zouden betalen, zou er meer geld beschikbaar zijn om de bandbreedte te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Gorion3 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:23:
meh, TSL_Rain hoort niet in de finale thuis hoor, eerste game ook een all-in.. MC is duidelijk beter, heb helaas niet MC vs Jinro gezien, maar ik denk dat fruitdealer of nestea wel degelijk een goeie kans maken tegen MC
Maja hij heeft toch echt de finale bereikt, dat betekent dat je vanaf de 64ste ronde alles hebt gewonnen. All ins of niet, het is deel van het spel.

MC zat ook te cheesen met zn proxy in rain's base, dus het komt van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Bert2000 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:06:
[...]

De live stream werkt inderdaad niet perfect maar ik heb net alles terug gekeken op HQ. Ik vind het ook meer dan terecht dat de niet officiele streams offline worden gehaald.

Ik en andere hebben wel $$ betaald, en de rest lekker gierig van illegale streams...

Als al die illegale kijkers ook zouden betalen, zou er meer geld beschikbaar zijn om de bandbreedte te verbeteren.
Kuch* Kuch*... als we allemaal 50 euro meer belasting betalen hebben we geen staatsschuld meer over 3 jaar. Dat is gewoon een loze mening.

Een lijntje van hier naar Azie is al jaren bagger. En met alle streams erbij wordt het alleen maar erger.
Als je nou een verglaasde lijntje dwarsdoor rusland legt, dan zal het iets helpen, tot die tijd bagger...

Onderneem actie, ipv vingertje wijzen...

ennuh 1e game was geen all-in. Als je all-in wilt zien, bitbybitprime.we koning der all-ins!

• djengizz
  • Niet online
Als iemand nog geïnteresseerd is in wat gosu games: Gisado (Gisado Star Challenge) is nu op GOMtv en op het moment speelt Idra vs Choya.

Ook de HQ stream is gratis.

Format is King of the Hill met teams bestaande uit één ras. Winnaar blijft dus staan.
Vandaag is ZvP met de volgende teams:

- Z : TSL_FruitDealer, IMNestea, EGIdrA, KirixZenex, LeenockfOru
- P : HongUnPrime.WE, TSL_sSKS, ChoyafOru, ST_GgoBooGie, NSPGenius
(- T : ST_Rainbow, MarinKingPrime.WE, TSL_Rain, IMMvp, TSL_Clide)

Mooi detail: gisteren in de TvZ matches een all-kill voor MVP (heeft in zijn eentje het complete Zerg team verslagen). Heeft het beste TvZ record ter wereld en dat bleek gisteren ook. Morgen is er TvP.

[ Voor 63% gewijzigd door djengizz op 23-12-2010 12:55 ]

• dtech
Wat zijn gosu games?

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 21:12

Rem

Ik ben aan het kijken, wie is de Protoss die nu speelt? ( Naam alleen in koreaans, volgens mij hoorde ik ze hongun zeggen maar ik weet het niet zeker ).

• djengizz
  • Niet online
Genius, heeft nu Idra en Leenock verslagen.

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 21:12

Rem

Bedankt! Ik vond zijn phoenix play net wel aardig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
De GSL is weer begonnen (gisteren eigenlijk al). 's Ochtends (NL tijd) zijn de Code A matches, Bo3 matches (2 per dag) in een single-elimination toernooi.

Rond het middaguur beginnen de Code S matches, waarbij in een groep van 4, 2 Bo1 matches worden gespeeld. De winnaars van deze matches spelen vervolgens tegen de verliezer van de andere match, waarna een laatste set volgt met de combinaties die nog niet geweest zijn om de positie van iedereen in de poule vast te leggen. Bij gelijke stand in de poule tussen 2 spelers telt het onderlinge resultaat. De beste 2 spelers per poule gaan door, de nummers 3 en 4 moeten in een playoff over een paar weken hun Code S positie verdedigen tegen top spelers van het Code A toernooi.

Gisteren zijn MVP en Zenio doorgegaan in hun groep en is FruitDealer uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Dope...

idra, kaarsrecht geen knik netals de alle andere 30 koreanen als ze worden voorgesteld.
slayersboxer, jinro beetje "moven" :)

nerds stays nerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Moet toch zeggen dat ik het systeem van de vorige GSLs toch leuker vond, toen had je echt "oo het staat 2-1 nu moet xxx wel winnen" e.d. Vind het nu toch minder spannend. Maar misschien wordt dat beter verder in de rondes :)

Moet wel zeggen dat ik het nieuwe systeem van season passes wel beter vind, $10 heb ik nog wel over voor de VODs + kans op een redelijke HQ stream :) (als in: het kan ook enorm laggen). Nog geen advertenties gezien trouwens bij de VODs ook al staat er dat het wel met advertenties is. (en ik kijk ze in Firefox waar ik geen adblock heb)

[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 05-01-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Neeeeee, klote ZvZ :(
Heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
dtech schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:46:
Moet toch zeggen dat ik het systeem van de vorige GSLs toch leuker vond, toen had je echt "oo het staat 2-1 nu moet xxx wel winnen" e.d. Vind het nu toch minder spannend. Maar misschien wordt dat beter verder in de rondes :)
Code S wordt een standaard-toernooi-formaat vanaf de Ro8. Het Code A toernooi is nu al met Bo3 matches bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
de slechtste 8 van de code S mogen tegen beste 8 van code A vechten tegen elkaar. zo blijven de pros, pros en eendagvliegen bij de noobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige van starcraft wat ik nog volg is dit topic. Dus als iemand nog mooie posts weet te maken over de wedstrijden / verloop van het toernooi ik lees ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daar sluit ik me bij aan.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie het Kaspersky toernooi gezien? WAs met korean en europeanen met TOP vs MC in de finale en top maakte MC af. Hij was helemaal klaar voor elke transition die kwam.

ST Bomber heeft ook in een koreaans toernooi tegen MC gespeeld en verloor 4-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
replays ervan :D
http://www.own3d.tv/video/51433/MC_v_TOP_-_G1

[ Voor 12% gewijzigd door Jeff[NL] op 06-01-2011 22:25 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke base trade, alleen is dat accent wel wennen een Australiër die te lang in duitsland woont oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

"WEAPAH WUSH!" Hahahaha

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
omfg ogstop ownde zo hard ogsmc... dat je zou gaan huilen opgegeven moment.

add:

ogshyperdub vs slayersboxer...

retro sc1 style van slayersboxer. de moeite waard om te zien

[ Voor 43% gewijzigd door zonglew00 op 07-01-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Net pas tijd gehad om de VODs van vandaag te kijken. Sad sad zenith :'( heb wel echt medelijden met hem, vooral voor het eerste potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3k punten *O* *O*
Duurde wel lang want ik speelde de laatste tijd echt slecht :P-.-

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Er zijn sterke geruchten dan GomTV een aantal van de Blizzard maps uit de GSL mappool gaat gooien en ze gaat vervangen door custom maps om zo wat minder all-in / cheese games te hebben.

Zie voor meer info:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=182734

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daaaaaaaaaaag BitByBitPrima. Zal je games niet missen :p Zal alleen het mooie rage commentaar van Artosis op je missen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwout
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11-2021

wwwout

Joy is the essence of success

Later vandaag Jinro vs Idra in Code S Ro32:

http://www.gomtv.net/2011gslsponsors1/live/

StarCraft II profile: Battle.net | SC2Ranks.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om 2 uur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwout

wwwout

Hmm denk eerder? Hun ronde zou om 20:00 KST beginnen, dat is 12:00 uur hier, maar eerst gaat ensnare vs check. Weet niet hoeveel tijd ze nemen voor die ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Code S Ro32 begint normaal om 8pm KST, 12 uur Nederlandse tijd. (over 15 minuten, iets vertraagd vandaag). 2 uur is het wel afgelopen, of in ieder geval goed op weg.
Code S Ro16 (vanaf morgen) begint om 6pm KST, 10 uur nederlandse tijd.

edit:
Beetje laat :P

[ Voor 8% gewijzigd door dtech op 11-01-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Over een kwartiertje ofzo begint Code S.
Eerste set is Ensnare vs Check, tweede set is Jinro vs Idra.

edit: spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door djengizz op 11-01-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwout

wwwout

Jinro vs Idra begint nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Jinro vs Idra was mooi en Idra verdiende de tweede match ook echt.
Ziet er nu wel somber uit voor Junro in de derde match, wel een paar grote fouten: toen hij bijv. met die scv's achter de zerglings aan ging deed hij dad tussen z'n barracks door, waardoor alle 5 zerglings één voor één op de scv's konden losgaan... Als hij met z'n SCV's gesurround had had hij waarschijnlijk minder schade geleden.

edit:

Goed voor Jinro dat Check niet doorzette net, maar het staat er slecht voor met Jinro: 3base vs 2 base...
2: En hij hield de tweede aanval net af maar hij staat er steeds slechter voor...
3 (13:57): Derde base gedenied, heel veel svc's lost. 4de base voor Check... Hier komt Jinro niet van terug.
4 (13:59): Ja hoor, gg. Zowel Jinro als Irda nu 1-1

[ Voor 30% gewijzigd door dtech op 11-01-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
De beste Code S groep tot nu toe. Alle matches waren de moeite waard, geen cheeses of snelle rushes.

Nu moet Jinro tegen Ensnare en idrA tegen Check. Beide winnaars gaan door naar de volgende ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwout

wwwout

dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:50:
Als hij met z'n SCV's gesurround had had hij waarschijnlijk minder schade geleden.
Jep was er ook verbaasd over dat hij dat zo deed. En dan natuurlijk de falende wall-in van Jinro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Die andere match van Idra tegen Ensnare was erg mooi om te zien. Je ziet op een gegeven moment dat Idra er beter voor staat, maar hij blijft gewoon rustig aan zijn macro werken om hem aan het eind volledig te verpletteren met 19 ultra's.
Wel jammer van die ZvZ weer. Hoop niet dat er rare dingen gaan gebeuren en dat Idra gewoon door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verslag Junro Ensure:

edit:

• 14:15 - Close positions op lost temple, Jinro scout als laatste
• 14:17 - Mooie drop bij Ensnare, veel scv's kapot. Was niet helemaal duidelijk wat was gebeurd als Jinro niet met zijn SCV's had aangevallen. Supplies ong. gelijk
• 14:21 - 48 SCV Jinro 42 Esnare na blue-flame attack (16 kills)
• 14:24 - Two-pronged attack van ensnare. Werkt niet echt. Jinro gaat direct naar main.
• 14:25 - Een paar van Ensnares production akpot, maar ook wat economische schade bij Jinro door drops. Ensnare neemt 4-th
• 14:28 - Beide nu op 4-base. Beide lijken voor een defensieve macro game te gaan. Ensnare bouwt 5de met veel turrets en bunkers.
• 14:30 - Beide op 6-bases en maxxed. Jinro valt voorzichtig aan.
• 14:32 - Ensnare beweegt verkeerd en verliest wat. Jinro gaat voor main base en doet wat schade met drops, maar niks aan productions structures. Jinro heeft meer op zijn patches dus gaat misschien gewoon wachten tot Ensnare (bijna) mined-out is.
• 14:37 - Ensnare schakelt 5de basis van Jinro uit. Match lijkt een beetje op de eerste wereldoorlog qua movement op de map.
• 14:39 - Jinro maakt fusion core (BC), Ensnare heeft 1 minende base en 2 bijna mined out
• 14:40 - Aanval van Ensnare wordt volledig afgeslagen. Ziet er niet goed uit voor Ensnare
• 14:42 - Eerste BC's van Jinro. Ensnare zit op 1 base
• 14:43 - Ensnare Ghost Academy wordt vernietigd. Jinro pusht
• 14:44 - Jinros BC's kapot. 126 supply ensare vs 160. Ensnare mined bijna niet van zijn Island base (alllen mules). 2 BC's op weg
• 14:45 - Ensnare mined z'n eiland uit en gg'ed

@daanteb
Eigenlijk een beetje saaie match vond ik... Gebeurde heel weinig en het was vooral wachten.

[ Voor 101% gewijzigd door dtech op 11-01-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
damn Jinro en Ensnare nog steeds bezig? vanavond ff terugkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
WHO CALLED IN THE FLEET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Whoa, sick! Als je deze match (Jinro vs Ensnare) niet gezien hebt, moet je de VOD zeker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwout

wwwout

Zowel Idra als Jinro door naar ro16, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Match van Irda tegen CheckPrime was inderdaad zeer goed, eigenlijk precies wat je van een ZvZ verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door dtech op 11-01-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rkie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 13:26
de S-code matches van vandaag waren geweldig!

Doe toch maar niet die link, volgens mij hoor je hiervoor te betalen... en de videosite waar ze op gehost staan host wel meer dingen die hier niet thuis horen :)

[ Voor 57% gewijzigd door TheZeroorez op 12-01-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Boxer uit het toernooi! NesTea wel door. Hoop dat hij toch minimaal in de halve finales komt, erg goede speler.
En patch 1.2.0 is nog niet in korea, aangezien Trickster net Zenie double-pylon-blockde :+

@Rkie
Zijn die VODs wel legaal?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@dtech hardstikke illegaal!

wel gaaf, boxer die dropt en meteen een nuke dropt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie vandaag MVP gezien?
MVP wordt gezien als 1 van de beste terrans van de wereld. Een tijdje geleden won hij in een koreaans KOTH ras vs ras tournament van onder andere Nestea en Fruitdealer. Vandaag liet hij in de GSL code s r016 zien wat het verschil is tussen de gemiddelde GSL deelnemer en Broodwar Pro's. Hij ROFLSTOMPTE thebestfOu en hij ROLFTRAMPLEDE Hyperdub. Hyperdub deed een fast expand en maakte daarna bunkers en begon te verdedigen. Intussen nam MVP alle bases op de map. Jij expand? Ik expand 2 keer!
Jij maakt siege tanks?
Ik expand nog 2 keer.
MVP had teveel medivacs en hij had best een raven ofzo toe kunnen voegen maar het maakte uiteindelijk geen moer uit als jij 5 bases hebt en de tegenstander 2 en een half.
Gisteren had Jinro een epische TvT van bijna een uur. Vandaag liet MVP zien hoe het ook gespeeld kan worden. Als dit spel zich zo blijft ontwikkelen wordt het heel mooi. Zeker als de debiele maps uit de pool gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwout

wwwout

Nee MVP helaas niet gezien, maar klinkt wel als een heel vette pot! Het mooie van SC2 vind ik ook dat het gewoon blijft ontwikkelen op strategisch gebied en daardoor interessant blijft om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
het niveau qua strategie stijgt ontiegelijk snel, veel sneller dan sc/bw... dat was het meester in micro + multitasking. Hier komt een stukje strategie erbij...

IMmvp rolde thebestfou best hard op puur vanwege bad scouting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Laatst online: 03-09 21:58
MVP liet inderdaad weer lekker wat bw skills zien :D Choya daarentegen moest weer een lame proxy gate doen, want hij wilde zo graag snel door zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen Genius vs NaDa & Clide vs Idra

Kijk ik wel naar uit. Zeker of Clide mee kan met Idra, en of Nada toch weer wat van z'n oude skills kan laten zien, aangezien ik hem nog een beetje teleurstellend vond na de eerste GSL's. De dag daarna wordt al helemaal geweldig met MC tegen Rainbow (HopeTorture) en Jinro tegen Marineking (Foxer)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem het CHoya niet kwalijk hoor. Sorry maar hoe moeilijk is het om je SCV 3 rally punten meer te geven. Als je dat soort basics vergeet dan is het jammer voor je maar je verliest tegen cheese.

MIjn favorieten zijn MVP en MC. Weet iemand of intotheRainbow zich nog ontwikkeld heeft sinds de GSL 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:19:
Ik neem het CHoya niet kwalijk hoor. Sorry maar hoe moeilijk is het om je SCV 3 rally punten meer te geven. Als je dat soort basics vergeet dan is het jammer voor je maar je verliest tegen cheese.

MIjn favorieten zijn MVP en MC. Weet iemand of intotheRainbow zich nog ontwikkeld heeft sinds de GSL 1?
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Rainbow

2e GSL wel aardig, Ro8. Derde GSL verloren in Ro64. Wel een van de best geplaaste Code S spelers op het moment qua punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Wow. Nada loopt gewoon over die Protoss heen. Was niet eens dat die slecht was, gewoon dat Nada niet te stoppen was. Nu IdrA tegen Clide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de matches van vanochtend gemist :S het was ineens allemaal heel vroeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Laat linkjes naar sites met copyrighted materiaal liever achterwege :).

OgsMC vs Jinro is tooooo epic...

ogsmc rolt iedereen op... behalve jinro...
die pakt ogsmc zo hard...

[ Voor 41% gewijzigd door PromoX op 17-01-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Discussie over het beleid mag in Lieve Adjes gevoerd worden, niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waaaaaaaat
Nestea is zo ongelooflijk goed. Hoe hij in de eerste game die 5gate hield was echt prachtig.
En de tweede game :). Ik dacht dat die Phoenixes zerg zouden cripplen. Maar Nestea had een ander plan.
Nestea mijn favoriete Zerg op dit moment. Hij geeft me het gevoel dat ik bij Fruitdealer had in seizoen 1. Je kan alles op hem af gooien en hij weet wat er komt en wat hij moet doen.

Oke Nestea wat de hell. Je bent goed.

Hij maakte in dat potje op LT ook een mooie creep highway voor zijn hydras. Leuk om te zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
De GSL heeft zo vaak drops etc. Hoe kunnen ze dat daar nou niet goed krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nivo van de code A partijen is echt een stuk lager dan ik code S. Moon was zo slecht, om te huilen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Laatst online: 03-09 21:58
Mjah, maar daar is de code A ook voor. De top zit in S! Ik vond het leuk om de top warcraft gamers te zien spelen, maar Moon was wel erg tegenvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soulizer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:36:
Mjah, maar daar is de code A ook voor. De top zit in S! Ik vond het leuk om de top warcraft gamers te zien spelen, maar Moon was wel erg tegenvallend.
Ik hoop dat Grubby het beter gaat doen dan z'n WC3 collegae in SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Laatst online: 09-09 15:12
Hoe actief is Grubby op dit moment eigenlijk in SC2? En hoe zijn zijn prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jinro vs Idra meh. Idra viel tegen en had de laatste game meoten winnen. Close positions metalopolis is echter nog slechter dan Steppes of War. Op shakuras deed Jinro het gewoon goed.

En Marinekingprime vs Nada. Wat een rare serie. Jammer dat game 3 ook zo maf was, maar game 1 en 2 waren geniaal van MKP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Idra raffelde wel heel snel af. na de eerste potje.

Aan de andere kant wel logisch potje nr.2
potje nr 4. is gewoon te veel naar jinros replays kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 Terrans in de halve finales van GSL :(

Protoss love D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ach misschien gaan ze nu eindelijk eens winnen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:11:
Jinro vs Idra meh. Idra viel tegen en had de laatste game meoten winnen. Close positions metalopolis is echter nog slechter dan Steppes of War. Op shakuras deed Jinro het gewoon goed.

En Marinekingprime vs Nada. Wat een rare serie. Jammer dat game 3 ook zo maf was, maar game 1 en 2 waren geniaal van MKP.
IK vond het geen rare serie, ik vond het de beste T v T matches die ik ooit gzien heb, constant actie en tenminste niet de hele tijd dat kansloze siege tank leapfroggen
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste