[Chrome] Omnibox suggesties uitschakelen bij extensie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor mezelf een paar simpele extensies aan het maken om het zoeken op het web wat te vergemakkelijken. De extensies zelf werken top, alleen ik wil de suggesties van de omnibox uit zetten als ik in "keyword mode" zit.

Een voorbeeld van 1 van de extensies is dat ik in de omnibox bijvoorbeeld "y" typ, dan spatie en dan mijn zoekopdracht. Vervolgens zoekt de extensie op Youtube naar de zoekopdracht, en de pagina update terwijl ik typ. Zo heb ik een paar keywords (eigenlijk keyletters :P) voor sites waar ik veel dingen op zoek. Het enige probleem is dat de suggestie box soms nogal in de weg kan zitten. Nou heb ik al wat lopen zoeken in de API's en op Google, maar ik wordt er niet echt veel wijzer van. Weet iemand hier misschien of het mogelijk is om de suggesties uit te zetten in "keyword mode"?

En dan ook gelijk nog een snel vraagje, voor zover ik overal lees is het niet mogelijk voor een extensie om meerdere keyword's te gebruiken. Dus ik zou voor elke 'zoeker' een aparte extensie moeten hebben (zo heb ik het nu). Kan dat echt niet anders? Of ik zou een universeel keyword moeten gebruiken om de extensie aan te roepen, daarna het keyword voor de zoeker, en daarna de zoekopdracht. Bijv. "zoek y filmpje". Maar die oplossing vind ik omslachtig en niet mooi.

Ik zal zelf wel nog verder gaan snuffelen in de Chromium documentatie / bug reports / etc., maar als iemand hier het misschien al weet zou dat nog mooier zijn.

Edit: Wist niet precies waar ik dit topic moest neerzetten, maar aangezien het eigenlijk toch om Javascript gaat heb ik het maar hier gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

offtopic:
Sorry dat ik wellicht off-topic ben, maar je kan misschien overwegen om iets als Alfred of QuickSilver voor de Mac of iets soortgelijks voor Windows of Linux te gebruiken. Ik doe hiermee precies wat jij in je Chrome extensie doet. Het zoeken gebeurt dan wel altijd in je default browser (is in een andere app misschien wel in te stellen), maar dat kan natuurlijk Chrome zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
X-Lars schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:10:
offtopic:
Sorry dat ik wellicht off-topic ben, maar je kan misschien overwegen om iets als Alfred of QuickSilver voor de Mac of iets soortgelijks voor Windows of Linux te gebruiken. Ik doe hiermee precies wat jij in je Chrome extensie doet. Het zoeken gebeurt dan wel altijd in je default browser (is in een andere app misschien wel in te stellen), maar dat kan natuurlijk Chrome zijn.
Doet die ook live updaten van zoekresultaten terwijl je typt? (a la nieuwe Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Nee. Je krijgt met een shortcut (bijv. Ctrl-Space) een input bar waarin je begint te typen (bijv. "g tweakers") en pas na Enter opent-ie een nieuwe browser (of nieuwe tab in bestaande browser instantie).

Voordeel is wel dat je eindeloos kan variëren met "keyletters" en je kan er ook gewoon apps mee openen, bestanden zoeken, etc.

Maar goed, dat soort dingen kun je natuurlijk zelf allemaal even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je bedoelt hetzelfde als wat Opera al jaren heeft? ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op zondag 28 november 2010 @ 04:33:
Je bedoelt hetzelfde als wat Opera al jaren heeft? ;)
Ja, of wat je ongeveer kan bereiken met SafariStand voor Safari. Ik weiger alleen te wisselen naar Opera of Safari, dus probeer het zelf maar in elkaar te knutselen. :P
Pagina: 1