Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internetaanvraag Ziggo bij gebrek aan hoofdaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik ben sinds 1 november verhuisd naar een nieuw appartement. Nu heb ik pas geleden een aanvraag ingediend bij Ziggo voor een alles-in-één-pakket. Echter, ik kreeg deze week een mail van Ziggo dat er volgens hun administratie geen hoofdaansluiting aanwezig is op mijn adres. Dat kan goed kloppen, want ik woon in een herenhuis met 4 verdiepingen, waar maar één meterkast is (beneden). Ik bewoon zelf de bovenste verdieping. Nu moet ik volgens de klantenservice van Ziggo zorgen dat mijn huisbaas die aansluiting aanlegt, anders kunnen ze niet leveren.

Nu kan ik dat best aankaarten, maar ik voorzie nu al dat dat waarschijnlijk een moeilijk en langdurig proces gaat worden. Ik vroeg me dus af of het nu toch niet mogelijk is om internet door te krijgen zonder dat ik het modem op de hoofdaansluiting moet aansluiten. Ik heb namelijk wel gewoon een TV/radio kastje in mijn eigen woonkamer. Ik neem aan dat de groene kabel van de hoofdaansluiting daarnaartoe is doorgetrokken. Is het niet mogelijk om de boel daaraan aan te sluiten, of krijg ik dan problemen met het signaal?

Alvast bedankt voor de reactie.

Ron

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ja, dat kan... in principe.

Alleen valt of staat het wel bij de kwaliteit van de kabel. Daarnaast zal Ziggo bij een storing je in principe niet willen helpen, omdat ze alleen het signaal garanderen als ie direct op de hoofdaansluiting zit. En er moeten geen versterkers tussenzitten die niet retourgeschikt zijn.

Los daarvan betwijfel ik of het uberhaupt te regelen IS.. en of je wel een abbonement kan afsluiten zonder dat je bij hun bekend staat. Vermoedelijk niet.

Maar als je geen eigen aansluitingen hebt, en een gezamelijke meterkast/gas/water/licht oid, dan houd je dergelijke problemen. Ook kan er dan maar 1 persoon internet nemen, omdat er maar 1 kabelaansluiting is voor alle appartementen.

Kortom: Als ziggo geen eigen aansluiting heeft geregeld, wordt het op de officiele manier een onmogelijke opgave.

ADSL is vermoedelijk hetzelfde issue... lijkt me stug dat je wel een eigen telefoonaansluiting hebt dan.

Enige opties zijn om het gezamelijk via je verhuurder te doen, of de gok nemen via kenissen oid, en daar internet aanvragen en dan de modem bij jouw plaatsen. Binnen hetzelfde gebied werkt dit, maar je hebt geen support bij storingen, en de verbinding moet wel retourgeschikt zijn.. dus dat is een gok.

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 19:33
ADSL is juist een ander verhaal. Gewoon internet aanvragen op een vrij aderpaar.

Verwijderd

Ik zou bij de verhuurder aangeven dat je internet nodig hebt, maar dat je dat niet voor elkaar krijgt en of de verhuurder daarbij wil helpen (lees: een abonnement op zijn naam zetten en jou daar tegen de kosten gebruik van laten maken).

Als hij/zij daar niet aan wil meewerken, zou ik eens contact opnemen met het juridisch loket wat betreft je mogelijkheden en rechten op infrastructuur in een woning.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:55:
Ik zou bij de verhuurder aangeven dat je internet nodig hebt, maar dat je dat niet voor elkaar krijgt en of de verhuurder daarbij wil helpen (lees: een abonnement op zijn naam zetten en jou daar tegen de kosten gebruik van laten maken).

Als hij/zij daar niet aan wil meewerken, zou ik eens contact opnemen met het juridisch loket wat betreft je mogelijkheden en rechten op infrastructuur in een woning.
Een cai kabel is geen verplichting. TS kan namelijk ook op zijn eigen kosten een aansluiting laten realiseren (als het tenminste een officieel adres is, en geen onderhuur).

Als ik het echter zo hoor, lijkt het erop dat TS gewoon particulier oid huurt, en dus afhankelijk is van de verhuurder.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:55:

In het verleden, zeg 2 jaar geleden, was het nog mogelijk om het standaard abo van 16 euro door de verhuurder te laten betalen en het internet abo door een huurder. Ze kregen beide dus een aparte factuur. Toen had je hiervoor wel een soort toestemmingsverklaring nodig van de verhuurder waarin hij aangaf geen probleem ermee te hebben wanneer je extra diensten op die aansluiting afnam die rechtstreeks onder jouw verantwoordelijkheid en rekening zouden vallen.

Het moet dus wel kunnen bij Ziggo, maar ik denk dat je beter iemand van de administratie kan bellen dan de sales mensen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als ik het goed begrijp, komt er dus 1 Ziggo kabel binnen in dat huis en heeft dat huis meerdere bewoners.
Volgens mij is het niet mogelijk om op 1 binnenkomende kabel meerdere kabel modems aan te sluiten. (Er van uitgaande dat er nog meer bewoners zijn die eventueel internet willen of hebben).

Ik denk dat je beter en sneller af bent door de eigenaar het internet aan te laten vragen, die het modem in de meterkast laten monteren en de internet verbinding dan doortrekt naar de huurder(s) die er interesse in hebben en dan met die geinteresseerden de rekening gewoon delen.

Alles kan stuk.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:41
remco_k schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:21:
Als ik het goed begrijp, komt er dus 1 Ziggo kabel binnen in dat huis en heeft dat huis meerdere bewoners.
Volgens mij is het niet mogelijk om op 1 binnenkomende kabel meerdere kabel modems aan te sluiten. (Er van uitgaande dat er nog meer bewoners zijn die eventueel internet willen of hebben).
Technisch is dit prima mogelijk, ik heb het zelf ook hier. De kunst is dat je een speciaal versterkertje nodig hebt die je rechtstreeks aan de groene kabel hangt. Ik heb er eentje met 3x RTV uit en 3x data uit. Of dit administratief gaat werken bij Ziggo weet ik niet.
Ik denk dat je beter en sneller af bent door de eigenaar het internet aan te laten vragen, die het modem in de meterkast laten monteren en de internet verbinding dan doortrekt naar de huurder(s) die er interesse in hebben en dan met die geinteresseerden de rekening gewoon delen.
Een tussenstap lijkt me niet aan te raden, het is altijd al zo'n gezeur bij de administratie van Ziggo. Kun je internet niet delen met de overige bewoners? Da's ook nog een heel stuk goedkoper. Als dat niet kan of wenselijk is zou ik gewoon een Ziggo hoofdaansluiting laten aanleggen. Je hebt dan wel toestemming nodig van de eigenaar en misschien moet je aanlegkosten betalen, maar dan werkt het ook goed.
Pagina: 1