Toon posts:

XP netwerk niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer een netwerk te maken tussen 2 pc's, ik gebruik hiervoor een ALLIED TELESIS LAYER 2 SWITCH UNMANAGED ( AT-FS705LE-50 ). Mijn doel is om op in het netwerk binnen xp een 2-tal pc's aan te sluiten, een printer en een mobiele harde schijf.
Vooralsnog lukt het me niet om de 2 pc's in het netwerk te krijgen. Wat ik tot nu toe heb gedaan is hetvolgende:
-via "mijn netwerklocaties" -> "een thuis of bedrijfsnetwerk instellen"
-dan kies ik "overige" waar ik de bovenste optie kies "deze computer maakt rechtstreeks verbindinge via internet of via een hub in het netwerk. Dit geld ook voor de andere computers in dit netwerk." als ik het voorbeeld bekijk is dat vergelijkbaar met mijn situatie ik gebruik alleen 2 pc's
-Dan vul ik vervolgens alles in. (beschrijving van computer en computer naam en bij het volgende blad ook de werkgroep)
-Vervolgens kies bestands- en printerdeling uitschakelen.

Dit doe ik ook op de 2de pc maar vervolgens werkt het niet. Ik kan niet pingen met de andere pc en ik zie bij mijn netwerklocaties geen nadere pc staan. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Dankjewel Corné

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-02 10:23
Gebruik je dynamische of statische ip adressen?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet hoe kom ik daar achter, wat heb ik nodig, hoe stel ik het in?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52

MrDry

Desperados!

Op beide pc ff naar een commandprompt gaan en IPCONFIG /ALL intypen.

Wat krijg je terug?

Quod licet lovi, non licet bovi

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:00:
-Vervolgens kies bestands- en printerdeling uitschakelen.
Schakel eens in en deel een folder

Abort, Retry, Quake ???

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 18:14
Als je geen router hebt schat ik de kans dat je een DHCP-server hebt in je netwerk vrij laag in.
DHCP zorgt ervoor dat machines in je netwerk automatisch een IP-adres krijgen, heb je deze niet (meestal is dit op de router voor thuisnetwerken) dan krijgen je apparaten niet automatisch een IP-adres toegedeeld en moet je ze dus handmatig instellen bij de eigenschappen van je netwerkadapter (TCP/IP instellingen). Je vermeld ook nergens hoe je je netwerk voorziet van internet terwijl je je computers wel zo instelt, zou je ook eens over mogen nadenken.
Als je met vaste IP-adressen beslist te werken dan raad ik je aan om een default (192.168.0.x range / 255.255.255.0 subnet) te nemen, x vervangen door een getal 1-255 op je eigen pc en door een ander getal 1-255 op je ander apparaat. Je kan uiteraard ook je eigen range bepalen. Je spreekt pas van een netwerk als 2 apparaten met elkaar communiceren, dus zo begin je

Verwijderd

Topicstarter
MrDry schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:02:
Op beide pc ff naar een commandprompt gaan en IPCONFIG /ALL intypen.

Wat krijg je terug?
Wat wil je precies weten, kan nl geen afbeelding plaatsen

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:20:
Wat wil je precies weten, kan nl geen afbeelding plaatsen
Je kunt de tekst ook selecteren en kopieren en hier plakken.
Desnoods tussen code tags.

Edit : Deze al gevonden/gezien/gelezen ?

[ Voor 22% gewijzigd door aZuL2001 op 26-11-2010 16:36 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
het werkt! printer en gedeelde mappen heb ik ingeschakeld DANKJEWEL allemaal
Pagina: 1