Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een asus m51v series laptop, maar ik heb sinds kort problemen. Als ik de accu oplaad terwijl ik bezig ben loopt hij na een minuut of 5 helemaal vast. Als ik hem niet oplaad blijft hij het wel normaal doen (totdat de accu leeg is natuurlijk ) Iemand ooit soortgelijke problemen gehad of een oplossing hiervoor?
Het heeft overigens ook niks met de energiebesparingsmode te maken en als ik de accu loskoppel en puur op netstroom aansluit blijft het probleem bestaan

Ik heb btw verschillende virus en malwarescanners geprobeerd maar allemaal vinden ze niks.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het al eens onder een ander OS geprobeerd of met een verse install. Dan kun je heel makkelijk uitsluiten of het probleem aan de software of aan de hardware ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus idd te twijfelen om mijn laptop geheel te reinstallen. Ik hoop dit te voorkomen, dus ik hoopte eigk dat iemand er ervaring mee had.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt toch ook booten met bijv een livelinux? Als die hetzelfde probleem geeft dan weet je dat je het in de hardware moet zoeken. Daar hoef je je systeem neit eens voor te herinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt een ongelooflijke computernoob, hoe zou dat in zijn werk moeten gaan? En wat zou er fout kunnen zijn in de hardwaren dan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

je download een livelinux CDtje (bijvoorbeeld ubuntu) en start daarmee het systeem op. Gebeurd dan hetzelfde, dan is het waarschijnlijk een hardware-issue.
Als er ergens een fout zit in de detectie van het laden van de accu, of de voeding is niet meer afdoende of wat dan ook kun je vastlopers krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows in veilige modus gestart (had iemand anders tegen me gezegd), en dan loopt de laptop niet vast. Het lijkt me dus dat het aan de software ligt?
Pagina: 1