[Applescript Studio] Webview openings url meegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Hallo,

Ik ben op dit moment eens wat dingen aan het uitproberen in Applescript Studio (heb wel al vanalles met de reguliere Applescript gedaan).

Nu Heb ik via de interface builder diverse Webviews aangemaakt, allemaal een naam zoals web1, web2 etc.

Deze hoeven op zich niks qua aansturing te krijgen als de applicatie geopend is, alleen bij het starten van de applicatie moeten die allemaal een URL openen.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar, verder is het probleem dat ik op internet ook alleen maar verouderde info vindt van tig jaren geleden die op dit moment niet meer werken.

Wat moet ik nu doen om dit toch werkend te krijgen? (als iemand mij dit uit kan leggen voor Objective-C is het ook goed!)

Alvast superbedankt!

(Uiteraard is het Webkit framework toegevoegd!)

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
In objective-C werkt het zo voor mij:

C:
1
2
3
[browser loadRequest: [NSURLRequest requestWithURL: [NSURL URLWithString: @"http://www.google.nl"]]];

// browser is een pointer naar je UIWebView.

Deze code staat bij mij in een viewDidLoad() zodat hij uitgevoerd wordt wanneer mijn view is ingeladen, op deze manier zet ik dus de base URL.

Ik doe dit alles binnen XCode en Interface Builder in een project dat voor de iPad gemaakt is, hoe het bij jou zit, weet ik dus niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Davio schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:45:
In objective-C werkt het zo voor mij:

C:
1
2
3
[browser loadRequest: [NSURLRequest requestWithURL: [NSURL URLWithString: @"http://www.google.nl"]]];

// browser is een pointer naar je UIWebView.

Deze code staat bij mij in een viewDidLoad() zodat hij uitgevoerd wordt wanneer mijn view is ingeladen, op deze manier zet ik dus de base URL.

Ik doe dit alles binnen XCode en Interface Builder in een project dat voor de iPad gemaakt is, hoe het bij jou zit, weet ik dus niet precies.
Ik zal daarme zometeen eens aan de slag gaan, maar moet ik in de Interface Builder buiten het erin slepen van een webview en die een naam meegeven nog iets doen om hem ergens aan te koppelen?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ja, je moet een outlet maken in je bijbehorende files.

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// in je .h:

@interface InternetViewController : UIViewController {
    UIWebView *browser;
}

@property (nonatomic, retain) IBOutlet UIWebView *browser;

// in je .m:

@synthesize browser;

Als je dat gedaan hebt kun je de outlet via IB slepen naar File's Owner en koppelen aan je property.

Vergeet niet om je browser op nil te zetten in viewDidUnload en te releasen in je dealloc.