Keuze routers

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:24
El cheapo titel maar iets beters kon ik niet verzinnen.

Ik ga deze maand over van KPN naar Zeelandnet. Ik wil dus ook een nieuwe router aanschaffen.

setup:
Modem komt in de woonkamer te staan. Playstation 3 staat op hetzelfde dressoir en ga ik dus ook bedraad aansluiten. Ongeveer 2 meter er vanaf zit ik op de bank met een laptop. Mijn nieuwe laptop komt maandag en bevat een Intel N-1000.

Laptop zal dus draadloos functioneren. Ik heb een 20Mbit abonnement en heb een abonnement lopen bij Eweka. Als ik dus download wil ik wel dat hij mijn lijn ook maximaal benut. Ik kan natuurlijk altijd nog een UTP kabel erin stoppen als ik mijn laptop laat downloaden. Dat doe ik meestal toch s'nachts.

dilemma:
Van nature ben ik geneigd te kijken naar producten die zeer hoog aangeprezen worden in reviews en communities. En tevens om niet naar merken als Sitecom te kijken. Zodoende keek ik natuurlijk naar de Netgear 3700. Maar om eerlijk te zijn vraag ik mezelf af of dat niet een beetje overkill is voor mijn situatie. Het is tenslotte ook nog eens 100,-

Elk artikel dat je leest, ook op smallnetbuilder, wordt je doodgegooid met argumenten en discussies over single en dualband, gigabit ethernet etc. Heb ik dat grove werk nou wel nodig voor die 2 apparaten die ik ga aansluiten en de afstand die ik er vanaf zal zitten?

Wat zou een goede router zijn die beter aansluit bij wat ik nodig heb? De WRT320 zie ik veel boven komen drijven op GoT en Google maar enerzijds lees je dan ook weer zat mensen die er problemen mee hebben.

Je wordt op den duur zo hondsdol van een artikel uitzoeken via internet :/ #bomenenbos ;)

Verwijderd

Fritz box 7270 of 7390, daar krijg je volgens mij geen spijt van.
Heb juist een maandje de 7270 in gebruik. Prima duitse degelijkheid.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je hebt niks aan een 5GHz router (aangegeven met de verwarrende term Dual-Band) met je Intel N-1000 kaartje aangezien dit niet wordt ondersteund. Enkel 802.11b/g/n op de 2,4GHz band, zie ook hier. De WRT320 is daarnaast niet eens een simultaneous Dual-Band router (dus 2,4GHz of 5GHz en niet tegelijk).