iBood leveringsproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 899 views

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54
Al 6 of 7 maal iets besteld bij iBood nooit leverings problemen gehad.
Ongeveer 2 weken geleden een Xerox 6140 printer besteld.
1 week later email dat de printers niet geleverd worden binnen de gestelde leverings termijn.
Volgende dag een email met een Track & Trace dat de printer is verzonden.
De volgende dag wordt de printer aangeboden volgens TNT op het adres waar alle andere bestellingen probleemloos zijn afgeleverd.
Track & Trace zegd dan: Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender

Ik bel vandaag iBood op.

Ik zeg kan die printer opnieuw geleverd worden.

Antwoord van klantenservice:

Sorry meneer die is al aan iemand anders geleverd. U geld word terug gestort. Bedankt en tot ziens. |:( :-(

DIt is dus de laatste keer dat ik daar iets bestel.

Bedankt iBood en TNT. NIET

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:39
Bedankt voor deze fijne mededeling :) en wat doen wij eraan ?

gewoon nee.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29

D4NG3R

kiwi

:)

Bedankt voor deze hartelijke mededeling, maar wat wil je dat wij er mee doen?

Edit: Spuit elf :') .

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 26-11-2010 13:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• JEV
Niks alleen een waarschuwing voor iedereen.

Bestel je daar iets. Verwacht dan niet dat het geleverd wordt.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:54
Je zegt zelf dat het 6 tot 7 keer goed gegaan is. Nu gaat het een keer mis, dat is natuurlijk balen. Maar iBood stort je geld toch netjes terug? Wat verwacht je dan: dat ze hem op gaan halen bij de persoon bij wie hij verkeerd bezorgd is?

omniscale.nl

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:57
JEV schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:22:
Niks alleen een waarschuwing voor iedereen.

Bestel je daar iets. Verwacht dan niet dat het geleverd wordt.
Dat is wel heel kort door de bocht, ook al vind ik niet dat alles helemaal netjes is gegaan aan de kant van iBood, al lees ik dit zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuwor op 26-11-2010 14:25 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:57
Waarom heeft dit uberhaupt iets te maken met ibood? Lijkt me eerder een fout van tnt. Maar ehh hier hebben we toch shopreviews voor?

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
JEV schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:53:
Al 6 of 7 maal iets besteld bij iBood nooit leverings problemen gehad.
Ongeveer 2 weken geleden een Xerox 6140 printer besteld.
1 week later email dat de printers niet geleverd worden binnen de gestelde leverings termijn.
Volgende dag een email met een Track & Trace dat de printer is verzonden.
De volgende dag wordt de printer aangeboden volgens TNT op het adres waar alle andere bestellingen probleemloos zijn afgeleverd.
Track & Trace zegd dan: Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender

Ik bel vandaag iBood op.

Ik zeg kan die printer opnieuw geleverd worden.

Antwoord van klantenservice:

Sorry meneer die is al aan iemand anders geleverd. U geld word terug gestort. Bedankt en tot ziens. |:( :-(

Bedankt iBood en TNT. NIET
Daar hoef je natuurlijk niet akkoord mee te gaan. Je hebt immers een koop contract gesloten. Ibood heeft daardoor een leveringsplicht (net zoals ze jouw aan je betalingsverplichting kunnen houden). Eventueel mogen ze in overleg ook een vergelijkbaar alternatief. Het nieuwe type bijvoorbeeld.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Croga

The Unreasonable Man

TLer schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:26:
Daar hoef je natuurlijk niet akkoord mee te gaan. Je hebt immers een koop contract gesloten. Ibood heeft daardoor een leveringsplicht (net zoals ze jouw aan je betalingsverplichting kunnen houden). Eventueel mogen ze in overleg ook een vergelijkbaar alternatief. Het nieuwe type bijvoorbeeld.
tsja... leuke stelling.... En als enige pressiemiddel heb je de mogelijkheid om het contract te ontbinden.... Oh, wacht, dan gebeurt er hetzelfde als er nu al gebeurt: Je krijgt je geld terug.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zou er toch mee proberen te leven, zij hebben jou gewoon je geld terug te geven dus is er geen sprake van oplichting, jammer dat je niet die printer hebt weten te scoren, was echt een gaaf ding maar laat je niet uit het veld slaan door zulke kleine dingetjes.

Signature

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TLer schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:26:
[...]

Nee, dit staat ook in hun gebruikersvoorwaarden. Ze zijn zelf geen webshop, en hebben de verplichting van levering ook niet.

Op = Op.

• JEV
[b][message=35103786,noline] Wat verwacht je dan: dat ze hem op gaan halen bij de persoon bij wie hij verkeerd bezorgd is?
Is niet verkeerd bezorgt.
Printer is terug gegaan naar iBood.
En zij willen niet uitleveren omdat er geen voorraad meer is. Terwijl ik wel een printer heb besteld.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12 13:04

Wallie

Herr

JEV schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:34:
[...]

Is niet verkeerd bezorgt.
Printer is terug gegaan naar iBood.
En zij willen niet uitleveren omdat er geen voorraad meer is. Terwijl ik wel een printer heb besteld.
Tja ach, d'r zijn ergere dingen in het leven ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• JEV
Craven schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:24:
Waarom heeft dit uberhaupt iets te maken met ibood? Lijkt me eerder een fout van tnt. Maar ehh hier hebben we toch shopreviews voor?
Ik quote tweakers.net over dit Shopping forum:
Het doel van het topic is de lezer te leren risico's beperken bij online aankopen binnen Nederland bij Nederlandse winkels.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even een kwootje uit hun voorwaarden:
•Wat gebeurt er met mijn bestelling als mijn pakket retour wordt gestuurd naar iBOOD?

Wanneer het pakket na meerdere pogingen niet kan worden afgeleverd en het pakket wordt retour gezonden naar het iBOOD magazijn, dan zijn wij helaas genoodzaakt om de bestelling te annuleren en het aankoopbedrag terug te storten. Het is dan ook niet mogelijk om het pakket nogmaals te laten versturen.
En bij aankoop ben je met hun voorwaarden overeen gekomen. Dus jij hebt pech, en iBood staat geheel in zijn recht.

Dit staat onderaan: http://www.ibood.com/nl/nl/shipping/

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:03

Sorcerer8472

Mens sana?

D4NG3R schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:33:
[...]

Nee, dit staat ook in hun gebruikersvoorwaarden. Ze zijn zelf geen webshop, en hebben de verplichting van levering ook niet.

Op = Op.
Ik vraag me af of ze dat zomaar over zichzelf kunnen zeggen hoor... want eigenlijk is het gewoon dus wel een webshop, alleen met een zeer beperkt assortiment :+
-edit: Op hun site staat verder wel dat ze gewoon een return policy hebben zoals die ook verplicht is bij NL wet. Verder zijn ze niet per se verplicht om te leveren denk ik, maar weet ik niet zeker. Maar hoe dan ook is het dus wel gewoon een webshop!-

En trouwens: wat voor soort adres was dit dan? Studentenhuis waar een vriendje/vriendinnetje van een huisgenoot bij het opendoen zei "die ken ik niet"? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-11-2010 14:42 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het product is pas van jouw als je het ontvangen hebt, tot die tijd is de webshop eigenaar. Als de webshop toch besluit om het contract in te trekken, krijg jij ten minste 100% van het betaalde bedrag terug (Inclusief eventuele verzendkosten). Verder zijn ze tot niks verplicht.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
JEV schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:53:
Herkenbaar ...

In het verleden heb ik verschillende keren probleemloos dingen ontvangen, de laatste keer beweerde iBood echter dat ze niet kunnen leveren op mijn adres omdat het niet bekend is in hun systeem. Sterker nog: er werd zelfs om een ander adres gevraagd omdat ze technisch gezien niet op mijn adres kunnen leveren.

Dan niet ... :w

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:57
JEV schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:37:
[...]

Ik quote tweakers.net over dit Shopping forum:

[...]
Leuk dat je dat quote. Maar jou post voegt daar niks aan toe. Het "leert" mensen in ieder geval niks. Het is gewoon het zoveelste klaagverhaal van een menselijke fout ergens. En daar zijn shopreviews voor bedoeld. Jou rant over webshop "x" voegt niks toe aan dit forum en heeft mijns inziens ook niet veel discussiewaarde.

Fouten zijn nou eenmaal onvermijdelijk

• JEV
D4NG3R schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:39:
Even een kwootje uit hun voorwaarden:

[...]

En bij aankoop ben je met hun voorwaarden overeen gekomen. Dus jij hebt pech, en iBood staat geheel in zijn recht.

Dit staat onderaan: http://www.ibood.com/nl/nl/shipping/
Pakketje is wel geteld 1 keer aangeboden. En wel op zaterdag. Op dinsdag was het pakketje weer terug bij iBood.
En trouwens: wat voor soort adres was dit dan? Studentenhuis waar een vriendje/vriendinnetje van een huisgenoot bij het opendoen zei "die ken ik niet"? :+
En nee het adres is een winkel waarboven ik woon.
Er is welgeteld 1 verkoopster en die is ook de eigenaresse.
Deze mevrouw heeft de laatste jaren honderden pakketjes voor mij aangenomen zij weet dus wie ik ben.

Verwijderd

De discussiewaarde in de OP vind ik dermate laag, dat ik weinig reden zie om dit topic open te houden. Shopervaringen horen thuis in de ShopReview op de frontpage!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.