Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

remote access programma, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Symantec pcAnywhere
WebEx PCNow
gotomypc
realvnc
access remote pc
teamwiever
LogMeIn
radmin
ik heb geen idee wat goed is welke ik moet nemen,kunnen jullie misschien mij advies geven welke ik moet nemen.
het hoeft geen gratis programma te zijn. ik wil er best voor betalen.

wat wil ik ermee doen? bestanden delen, op desktop kunnen en software kunnen installeren, documenten kunnen bewerken enzo

remote desktop van windows zelf wil ik niet gebruiken, is te beperkt.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 23:36
Waarin is Remote Desktop van Windows te beperkt? Je kan hiermee ook bestanden delen, (//tsclient + copy paste over rdp) en programma's installeren en documenten bewerken. Ik zie niet wat het probleem is. Van lag tijdens gamen/video/fotobewerking heb je altijd last aangezien de meeste van ons niet met een upload van meer dan 1Mbit zitten dit geld voor alle remote programma's.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:38:
ik heb geen idee wat goed is welke ik moet nemen,kunnen jullie misschien mij advies geven welke ik moet nemen.
Je kunt toch gewoon proberen welke het beste aan jouw eisen voldoet?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik gebruikte altijd Teamviewer (zo'n speciale versie) om mijn Call Of Duty 4 server te bedienen, en ik moet zeggen, dat verliep prima. Ook gebruik ik het nog altijd om samen te werken met mensen over het internet, en om iemand te helpen op afstand. Ook is het gratis (voor privégebruik, maar o wie komt daarachter ;) )

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor teamviewer gekozen. Ik had nog een vraag, nou bestaat er ook teamviewer host, waar installeert je de teamviewer host? op de pc waar je naar toe wilt connecten toch? teamviewer host is gemakkelijk, omdat er geen persoon achter de pc hoeft te zitten om je acces te verlengen. je kan er simpelweg gewoon inloggen.

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10 11:33
Het host programma installeer je altijd op de computer waarnaar je wilt connecten. En er zijn trouwens veel programma's waar je geen toegang hoeft te verlenen om te connecten met de host.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ja, de host is - zoals de naam al zegt - voor de host-PC. Die installeer je daar dus op.

Edit: wel zo slim zijn om je ID direct in je partnerlijst te zetten. Dan heb je direct met een dubbelklik toegang tot het betreffende systeem.

[ Voor 45% gewijzigd door Bastiaan op 27-11-2010 12:54 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:16

Snuffel

Vroem!

lama... dnr

[ Voor 88% gewijzigd door Snuffel op 27-11-2010 13:23 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Topicstarter
teamviewer is goed. maar ik kan dus niet ongemerkt op mijn huis computer via de laptop inloggen.wat ik wil is dat mijn vrouw gewoon haar werk kan doen, zonder dat ik haar stoor op de computer. want als ik inlog, dan kan zij niet verder met haar werk doen, ik wil dus de computer overnemen, zonder dat ik haar stoor, ze moet haar werk gewoon voort kunnen zetten, terwijl ik in kan loggen en gewoon dingen kan installeren enzo.

dank u wel

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je zou natuurlijk ook voldoende info kunnen geven in je startpost, of zelf wat effort er in kunnen steken.
Je loopt lang genoeg mee hier om een beetje te weten hoe het hier werkt lijkt me.

Windows 2008 Small Business Server zal aan je eisen voldoen. >:)

[ Voor 19% gewijzigd door aZuL2001 op 28-11-2010 01:58 ]

Abort, Retry, Quake ???

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

hehe.
Of gewoon een van de concurrent patches voor RDP

Lekker op de bank

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10 11:33
Met een gewone windows versie kun je geen apparte sessies starten zodat jij en je vrouw gelijk met verschillende programma's kunnen werken. Je kune elkaar alleen assisteren in dezelfde sessie.
Wil je beide op dezelfde computer werken dan zul je een terminal server moeten hebben.

De meeste remote desktop programma's geven wel aan dat er remote ingelogd is. Doormiddel van een pictogram of een melding.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01
Is logmein niet iets voor je? Dat is gratis. Als je bestanden wilt transferen moet je betalen. Ik gebruik het heel veel om pc's op afstand hulp te kunnen bieden.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

LogMeIn doet exact hetzelfde, alleen kan TeamViewer ook nog bestanden uitwisselen zonder dat je daarvoor extra betaald.

• X_lawl_X
  • Laatst online: 21-11 17:14
LogMeIn had de laatste keer dat ik het gebruikte je Windows wachtwoord nodig om verbinding te kunnen maken. Dat was voor mij al een reden genoeg om het niet te gebruiken.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Een Windows-wachtwoord is geen verplicht veld. De reden dat je dat wel kunt doen is dat LogMeIn je automatisch inlogd op het moment dat je verbinding maakt met je bureaublad. Laat je dat veld leeg, moet je je username en password invullen zoals je dat lokaal gewend bent te doen.

• GeenAngst
  • Laatst online: 22:51
meuk: Dameware NT Utilities 6.9.0.4

Misschien dat Dameware wat voor je is. Of Teamviewer dat werkt ook ideaal.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Als je met 2 man tegelijk op 1 pc wil werken moet je maar eens naar Linux based (Ubuntu / Fedore / Suse / etc) kijken in combinatie met NX server. Die kan exact wat jij wil en is gratis

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Om je lijstje even af te gaan (Met welke programma's ik ervaring heb) kan ik het volgende zeggen:

Symantec PCAnywhere:
Goed programma, ook eenvoudig in gebruik voor leken. Vrij Makkelijk instelbaar, vrij veel opties ook indien je dmv een modem oid wil verbinden. (Modem is wel een beetje uit de tijd ofcourse :P)
Ook mogelijk om zelf een java based client op een server te zetten.

RDP:
Heeft mijn voorkeur voor Windows PC's indien de gebruiker geen moeite heeft met lokaal opnieuw inloggen na gebruik. Naar mijn ervaring ook het snelste en praktische in gebruik.

Gotomypc/Logmein en consorten:
Praktisch indien je een wisselend IP-adres hebt en ook eenvoudig via een browser wil verbinden.
Geen poorten forwarden is een voordeel. Programma's zijn afhankelijk van de servers van de aanbieder.

VNC achtigen:
Snel geinstalleerd, lichte programma's. Ook handig om mee tenemen op een stick.
Goede linux ondersteuning.

Teamviewer/Netviewer etc:
Zijn eigenlijk bedoeld als support programma's op een helpdesk, bieden daar ook erg praktische opties voor. Gebruik zelf netviewer om support tegeven in het buitenland en bij klanten waar ik om juridische redenen geen VNC, RDP oid heb geinstalleerd voor eigen support gebruik.

Overigens zijn geen van deze programma's echt geschikt voor de situatie die je later omschrijft.
Wat is de reden dat je beide van de zelfde pc wilt gebruik maken? De prestaties zal het niet ten goede komen. Overigens bestaan er wel hacks om meerdere RDP sessies op XP mogelijk te maken. Een andere, misschien wat omslachtige optie is om Virtualpc of VMware te draaien en deze simulator overtenemen die je op dezelfde pc draait. Maar dit zal zeker niet geweldig presteren.

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
bedankt schapie en alle andere,
dus:
Het gaat als volgt: mijn vrouw is ingelogd onder de naam: familie (we hebben maar 1 account onder windows). zij is aan het werk op de computer. niets aan de hand. Ik vanuit de zolder wil op de computer inloggen via mijn laptop (ook onder de naam familie) om een programma te installeren of documenten te bewerken,wat gebeurt er nou, mijn vrouw krijgt de melding (zie screenshot) we kunnen dus niet beide tegelijk onder 1 account werken.

Momenteel gebruik ik maar de standaard programma van windows (remote desktop). Ik kan dus enkel inloggen als mijn vrouw uitgelogd is. Wat ik ook mis aan remote destop van windows is 2 buttons: turn off en restart. hiervoorgebruik ik maar teamviewer.
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/1438/39723019.png
dank u wel

Verwijderd

Zakelijk = Teamviewer

Persoonlijk / naasten / hobby = LogMeIn

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:53:
bedankt schapie en alle andere,
dus:
Het gaat als volgt: mijn vrouw is ingelogd onder de naam: familie (we hebben maar 1 account onder windows). zij is aan het werk op de computer. niets aan de hand. Ik vanuit de zolder wil op de computer inloggen via mijn laptop (ook onder de naam familie) om een programma te installeren of documenten te bewerken,wat gebeurt er nou, mijn vrouw krijgt de melding (zie screenshot) we kunnen dus niet beide tegelijk onder 1 account werken.

Momenteel gebruik ik maar de standaard programma van windows (remote desktop). Ik kan dus enkel inloggen als mijn vrouw uitgelogd is. Wat ik ook mis aan remote destop van windows is 2 buttons: turn off en restart. hiervoorgebruik ik maar teamviewer.
[afbeelding]
dank u wel
Het is logisch dat je op een Windows Client niet standaard met 2 gebruikers tegelijk kunt werken. Overigens is het ook standaard dat de turn off en restart buttons niet 'zichtbaar' zijn. Als je nu eens op Security (boven die knoppen klikt) dan zie je dat je vervolgens rechts in beeld de button krijgt (in het Windows lock scherm) om af te sluiten/te rebooten.

Maar eh...wat heb je zelf al allemaal geprobeerd? :+ Beetje eigen inzet is echt niet verboden hoor...

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 29-11-2010 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oplossing al gevonden. bedankt allen.

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 02:42:
ik heb de oplossing al gevonden. bedankt allen.
Waarom post je hem dan niet, zodat iemand anders die hetzelfde probleem heeft die ook kan gebruiken als hij dit topic tegenkomt?

Verwijderd

Topicstarter
Tharulerz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 03:47:
[...]

Waarom post je hem dan niet, zodat iemand anders die hetzelfde probleem heeft die ook kan gebruiken als hij dit topic tegenkomt?
sorry, grijs gebied. (zoals jullie het hier noemen)

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
grijs gebied of niet, wellicht dat iemand anders hier ook nog wat aan heeft: T.Net is een kwestie van geven en nemen.....

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Klopt dat het geven en nemen is.
Maar als het om een "grijze" oplossing gaat is het voor de lezer niet moeilijk om die in het topic terug te vinden.
Dat zou moeten voldoen lijkt mij.

(en anders stuur je TS toch een DM?)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1