[Oracle data pump] Analyse van een Oracle data pumpdump file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drStrangepork
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Is er iemand hier die kennis heeft van of ervaring heeft met het analyseren van Oracle data pump dump files? En meer specifiek heb ik het dan niet over het genereren van een DDL sql file met de METADATA_ONLY optie, maar meer low level uitlezen van de dump file.

Achtergrond is dat ik voor een te ontwikkelen tool probeer uit te vinden of het mogelijk is om test te implementeren om tenminste vast te stellen of een anonieme file X een Oracle data pump dump file is of niet. Indien het wel een ODP file is dan zou het nog fijn zijn om overige properties te kunnen uitlezen als gebrukte Oracle versie bij export en helemaal ideaal een lijst van schema's en tabellen.

Heb e.e.a. nagezocht op internet, Oracle forum etc. geen resultaat. De enige manier die bewezen werkt is de file naar een Oracle database server te kopiëren en dan de metadata_only te gebruiken om een sql file te genereren die op zijn beurt weer moet worden geinterpreteerd mocht je dit proces willen automatiseren. Een hoop stappen met veel netwerkverkeer.

Ergens zou ik verwachten (maar vooral hopen) dat er een fixed header in zo'n file zit die je kunt uitlezen.

Iemand een idee?