[Win7/Vista] Batchbestand overzetten Documenten mappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey Iedereen,

Ik weet niet zeker als mijn topic hier hoort maar ik zal het gewoon posten, Mod als hij hier niet hoort een verplaatsing is gewens, Danku

Ok nu Topic-gericht.

Ik heb de laatste tijd wat pc's geinstalleerd en heb dan 2 partities van min 1TB schijf natuurlijk C:\ en D:\
en dan voor zekerheid met een crash dat ik de library links naar de D:\ verplaats.

Nu komt de vraag: is er een batchbestand om dit te automatisch te laten doen?
ik heb al op google zitten zoeken, en ik heb niet echt wat kunnen vinden.
ik had wel ongeveer zo iets gevonden maar het werkte niet.

Greets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Wellicht dat je meer succes hebt als je zoekt naar mogelijkheden om dit via regedit op te lossen. Ik weet dat de locaties van de mappen daarin verwerkt zijn, volgens mij ook op een vaste plek. Punt is alleen dat je natuurlijk wel altijd een andere user zal hebben.

Maar wellicht dat je een extract kunt maken van die sleutel, deze .reg file kopieren naar een nieuwe installatie, user naam vervangen door de juiste en dubbel klikken op de .reg zodat die gegevens weggeschreven worden naar het register.

Weet niet of het waterdicht is maar je zou het kunnen proberen nadat je even een backup hebt gemaakt van de originele situatie ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rupie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:20:
Wellicht dat je meer succes hebt als je zoekt naar mogelijkheden om dit via regedit op te lossen. Ik weet dat de locaties van de mappen daarin verwerkt zijn, volgens mij ook op een vaste plek.
Nee, dat is niet meer zo sinds Vista.
Sterker nog, als je de bewuste registry keys opzoekt zie je ook duidelijk de melding staan dat je die NIET moet gebruiken om je shell folders aan te passen omdat die API deprecated is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:14

MartinMeijerink

Computerrorist

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:34:
Ik heb de laatste tijd wat pc's geinstalleerd en heb dan 2 partities van min 1TB schijf natuurlijk C:\ en D:\
en dan voor zekerheid met een crash dat ik de library links naar de D:\ verplaats.
Ik heb deze zin 6 keer gelezen, maar ik begrijp niet wat je bedoelt...

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MartinMeijerink schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:08:
[...]

Ik heb deze zin 6 keer gelezen, maar ik begrijp niet wat je bedoelt...
Dat de bestanden dan veilig staan als je je windows opnieuw moet installeren, veel mensen hebben het zo ingesteld dat hun documenten dan op e D:\ partitie staan.
zodat deze niet vervallen als je pc crashed , begrijp je het nu?