Toshina Tecra?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 11:10
Momenteel gebruik ik voor mijn eigen bedrijf een Vaio BZ11MN. Die is inmiddels ruuim 2 jaar oud en ik ben er nooit heel tevreden over geweest, dus tijd voor een nieuwe.

De eisen die ik er aan stel zijn de volgende:

i5-core
4 gb intern geheugen
Meer dan 300 GB hdd
Mat scherm met minsten 1600x900 pixels
Afmetingen scherm tussen 15.4 en 16.4 inch
64 bits OS
Minstens twee jaar garantie
Bovengemiddelde bouwkwaliteit

Blijkt dat alleen een Dell Precision hier aan kan voldoen. Maar wat verder zoekende blijkt een i7-620M of i7-640M ook niet meer dat 35W te verstoken en blijkt het een snelle dualcore te zijn, die ik liever heb dan een langzamere quadcore, die of te duur is of te veel warmte produceert.

Verder zoekende in Pricewatch kom ik uit op een Toshiba Tecra s11-154: pricewatch: Toshiba Tecra S11-154

Stukken goedkoper dan de Dell en voldoet verder aan alle eisen. Maar helaas is er op heel GoT vrijwel niets te vinden over de deze serie en verder ook vrij weinig over Toshiba in het algemeen. Helaas gebruikt Toshiba voor de Benelux blijkbaar andere serienummers dan voor de rest van de wereld, zodat vergelijken ronduit lastig is. Hetgeen ik kan vinden is verder zonder meer positief.

Maar wat ik me nog afvraag:

- zijn er mensen bekend met de Tecra-serie, en dan liefst dit jaar gekocht.
- hoe is de reparatieservice van Toshiba?
- zijn er specifieke problemen bekend? Zoals te zwakke voeding bij bepaalde Dells, wining en stofzuigergeluiden bij Vaio's?
- eventuele andere problemen?

Ik kan helemaal niets geks vinden, maar ik vind het vreemd dat er zo weinig over te vinden is, terwijl de prijs gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Tja, wij hebben tot nu toe altijd Dells gebruikt, en eenmaal een serie Toshiba Tecras. Dit was wel zo'n 3 jaar geleden, dus inmiddels zal er aan de machines wel e.e.a. veranderd zijn.

De tecras waren aanzienlijk minder dan de Dells. Ze waren langzamer, minder degelijk gebouwd, hadden onpraktische schakelaartjes aan de buitenkant (voor wifi) en de service was al zeker vele malen slechter.
Waar Dell de volgende dag een onderdeel heeft opgestuurd, kost het Toshiba een week om iets te doen, en dan sturen ze nog een monteur ook, voor iets wat je zelf ook wel kan.

Wij weten het wel, Toshiba komt er hier niet meer in.