Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb een probleem met een Asus X70L laptop. Recentelijk is mijn harde schijf compleet gecrashed. Dat wil zeggen, echt alles is er van verdwenen, inclusief windows Vista die geinstalleerd stond. Aangezien ik bij de laptop geen installatiedisk heb gekregen, heb ik geprobeerd om Windows 7 te installeren. Deze heb ik zelf los aangeschaft voor mijn andere laptop. Echter pakt hij deze niet. Als ik de laptop dan opstart geeft hij aan:
BOOTMGR is missing. press Ctrl+Alt+Delete to restart

Dat gaat hem niet worden dus lijkt me. Nu heb ik nog een Windows XP cd liggen dus die heb ik maar geprobeerd. Daar kwam ik al een heel stuk verder mee in ieder geval. Nu gaat het goed tot aan het installeren zelf. Dus de voorbereiding lukt, alleen dan gaat het mis. Het rare is ook dat ik elke keer een andere foutmelding krijg. De ene keer geeft al een error voor ik bij het installatiescherm kom, de andere keer tijdens het installeren. En ook wisselen de foutmeldingen. De ene keer kan hij een bepaald bestand niet vinden, de andere keer is een ander bestand beschadigd.

Ik heb al op de foutcodes die ik kreeg gezocht maar daar word ik niet wijzer van. Ik vind het ook raar dat het niet elke keer dezelfde foutcodes zijn. Nu is de vraag na een lang (en misschien warrig) verhaal:
Zou het kunnen dat een (of meerdere) onderdelen het begeven hebben of ligt het aan de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het kan ook simpelweg zo zijn dat Windows XP niet de drivers aan boord heeft voor de HDD controller die in jouw laptop zit. Dat maakt installeren vrij lastig.

Wat je dan kan doen is met nlite een Windows XP-disk maken met de juiste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Nu online
CherandarGuard schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:54:
Het kan ook simpelweg zo zijn dat Windows XP niet de drivers aan boord heeft voor de HDD controller die in jouw laptop zit. Dat maakt installeren vrij lastig.

Wat je dan kan doen is met nlite een Windows XP-disk maken met de juiste drivers.
Ik kon geen officiële drivers vinden helaas. Ik heb wel dit gevonden:
http://driverpacks.net/dr...xp/x86/mass-storage/10.10

Zou dat iets zijn of schiet ik daar niet veel mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Als de XP-setup bestanden mist en je weet zeker dat het schijfje goed is, dan zou ik maar een memtest uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik ga mee in de suggestie voor Memtest86+ en probeer ook ineens of het met een Linux LiveCD allemaal wel gaat :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Nu online
Het is uiteindelijk gelukt om XP te installeren. Heb een keer die Memtest gedaan en daarna deed hij het. Alleen heb ik een volgend probleem. Ik dacht leuk xp erop, ik wil mijn windows 7 erop hebben. Die heb ik niet voor niets aangeschaft natuurlijk. Nu doorloopt hij het proces helemaal tot aan installatie voltooien en dan geeft hij de foutmelding:

Windows could not configure one or more components. After reboot, setup wil run again.

Enkele malen geprobeerd maar elke keer hetzelfde. Ik heb al geprobeerd hier op het forum of op google daar iets over te vinden maar ik kom niets tegen wat volgens mij voor van toepassing is, laat staan wat voor mij de oplossing is.

Iemand suggesties?
Pagina: 1