DVD rippen naar .avi met verschillende ondertitels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 14:32
Ik heb voor mijn werk een film gemaakt met daarin 18 films van bepaalde producten. Voor deze 18 films zijn ook 5 verschillende ondertitels. Nu wil ik de dvd rippen naar .avi of iets dergelijks, maar het zou mooi zijn als ik het zo voor elkaar krijg dat ik 18 films per ondertiteling krijg.

Nu heb ik geprobeerd de dvd te rippen en dat lukt ook wel, alleen kan ik niet selecteren welk welke ondertiteling ik erin wil hebben.

Mijn einddoel is om de verschillende films per taal op youtube te knallen zodat ik ze kan embedden op de verschillende taalvarianten van onze website. Daarom heb ik waarschijnlijk ook niets aan een film zonder ondertiteling, die ik dan later toevoegen dmv een .srt file.

Misschien hebben jullie een suggestie.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

lier

MikroTik nerd

Welke software gebruik je om te rippen?

Ik dacht dat de meeste rip software programma's wel een mogelijkheid hebben om ondertiteling te embedden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:58

N0 0B

cxb1=N#

Ik geloof dat meuk: Auto Gordian Knot 2.55 kan wat jij bedoelt.
Deze zet je dvd om naar avi, en je kan de ondertitels aangeven die je erin wil hebben. Deze zullen dan hardcoded erin worden gezet.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 14:32
Okay,

Ik ga het eens proberen met Auto Gordian, alvast bedankt voor de tip!

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:52

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Met het programma handbreak kun je ook bij het rippen handmatig aangeven welke ondertiteling er in gezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388164

even topic hi-jacken

Ik wil namelijk mijn DVD-collectie rippen (het is een hele boel) en ze digitaliseren op mijn externe HDD.

Nu de laptop die ik onlangs heb aangekoccht (vrij blij mee, tot heel blij) heeft een ULV-processor SU7300 en ik vroeg mij af of er benchmarken bestonden hierover. Ik vind ze namelijk niet.

Als mijn processor langer nodig heeft om een DVD te rippen dat ze te laten afspelen zal ik een dekstop moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Moeten, nee, je kan ook gewoon geduld hebben ;)

Maar het coderen vergt inderdaad wat kracht, en ook tijd. Mijn P4 3GHz doet er ook langer over om te rippen dan daadwerkelijk afspelen van de DVD. Uurtje of 4-6 per DVD is geen uitzondering.

Een betere PC heb ik niet aan specs, maar misschien dat anderen een indicatie kunnen geven.

Je kan ook ipv zelf rippen, kijken of je ze online kan vinden en downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rippen gaat zelfs op de oude bakkies snel zat. er is echt iets mis als het langzamer gaat
Meestal pakte ik dan http://www.dvdfab.com/hd-decrypter.htm

btw dvd hoef je niet te digitaliseren hoor, die zijn al digitaal ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik bedoel, als ik op ergens naartoe ga en en tijd moet wachten hoef ik geen hele DVD collectie mee te nemen. Dan neem ik gewoon de externe schijf mee.

En wat zijn dan oude bakkies? :D
Mijn laptop draait op 1.3 Ghz met 2 cores.

Ik had ook ergens iets gelezen dat het afhangt van de snelheid van uw DVD-lezer/brander? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RaZ schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:12:
Moeten, nee, je kan ook gewoon geduld hebben ;)

Maar het coderen vergt inderdaad wat kracht, en ook tijd. Mijn P4 3GHz doet er ook langer over om te rippen dan daadwerkelijk afspelen van de DVD. Uurtje of 4-6 per DVD is geen uitzondering.

Een betere PC heb ik niet aan specs, maar misschien dat anderen een indicatie kunnen geven.

Je kan ook ipv zelf rippen, kijken of je ze online kan vinden en downloaden.
Dat is dan weer, hm, ja, illegaal en ik wil ook geen virussen binnen :D
Tenzij je tegenwoordig ergens op een site een code ingeeft die ergens op een DVD staat fzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 17:03

HeepH

Dope Rapper

Anoniem: 388164 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:44:
[...]

Tenzij je tegenwoordig ergens op een site een code ingeeft die ergens op een DVD staat fzo?
Nee helaas bestaat zo iets niet! Wat de jongen of dame hierboven je bedoeld is dat dvd's al digitaal zijn. Het zijn namelijk Digital Versatile Discs. Vcr's en cassetebandjes zijn wat je analoog zou noemen, alhoewel daar natuurlijk ook discussie over mogelijk is :)

Het rippen naar je harddisk is opzich geen probleem. Een 1 op 1 kopie maken zou niet langer moeten duren dan hoe lang het duurt om 4.5 gb (of 9 gb, afhankelijk van de grote van de disc) te kopieren. Als je ze echter wil omzetten naar een ander formaat, dan word het een ander verhaal...

Ik zou je aanraden om te kijken naar een relatief moderne quadcore pc, of misschien een amd phenom X6. Maar dit is niet alles. Ik zou adviseren om een (low budget) videokaart aan te schaffen met cuda. Deze kunnen je assisteren bij het omzetten van de dvd naar een ander formaat (x264) en versnellen op deze manier de transactie.

Overigens wil ik best eens voor de grap een testje doen, dan zetten we mijn "ultra moderne" pc in tegen jouw ULV low power laptop..

Noem maar een tool die je gebruikt en dan ga ik dezelfde tool gebruiken om mijn dvd van Batman returns te rippen :)?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja nee, ik wil enkel ze op mijn externe schijf zetten om ze dan af te spelen via VLC Player, PowerDVD ofzo

Jouw PC wint sowieso, no doubt about that, lol

Ik wou gewoon weten hoelang de films duren op zo'n culv ding, anders doe ik gewoon geen moeite om de progjes erop te plaatsen.

Op 1 nacht zal zo'n film wel klaar zijn zeker?

PS:
Als je aan't rippen bent, kan je dan nog andere zaken doen (zoals surfen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

1) Wat is er illegaal aan dan? :? Het rippen van een DVD is namelijk niet per definitie illegaal.
2) Ook dan hoeven er niet altijd virussen in te zitten, gewoon goed zoeken en je hebt nergens last van. ;)
Naar mijn weten bestaan zulke sites niet, waarbij je, na het ingeven van een bepaalde code een kant-en-klaar geripte versie van jouw DVD kan downloaden. Dan zou het slechts een kwestie van die code opzoeken zijn, naar de site gaan en je kan gratis de film downloaden, lijkt me nou ook niet echt de bedoeling. ;) Download je alsnog illegaal eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anoniem: 388164 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:17:
Ja nee, ik wil enkel ze op mijn externe schijf zetten om ze dan af te spelen via VLC Player, PowerDVD ofzo

Jouw PC wint sowieso, no doubt about that, lol

Ik wou gewoon weten hoelang de films duren op zo'n culv ding, anders doe ik gewoon geen moeite om de progjes erop te plaatsen.

Op 1 nacht zal zo'n film wel klaar zijn zeker?

PS:
Als je aan't rippen bent, kan je dan nog andere zaken doen (zoals surfen?)
Zoals Heephstan al aangeeft, dit kost niet meer tijd dan het kopiëren van de 4,5GB naar je harddisk, afhankelijk van je hardware kost dit waarschijnlijk enkele minuten.

Als jij dingen aan het kopiëren bent, kun je dan nog surfen? Zo ja, dan kan het ook als je een dvd aan het rippen bent.

Maar wat let je om gewoon de eerder gepostte DVD Decrypter te downloaden en het eens te proberen? Zo spannend is het echt niet hoor!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mad Marty schreef op maandag 10 januari 2011 @ 06:39:
Zoals Heephstan al aangeeft, dit kost niet meer tijd dan het kopiëren van de 4,5GB naar je harddisk, afhankelijk van je hardware kost dit waarschijnlijk enkele minuten.
En 2x zolang als je een DVD 1:1 wil rippen (9GB).
Als jij dingen aan het kopiëren bent, kun je dan nog surfen? Zo ja, dan kan het ook als je een dvd aan het rippen bent.
Als de DVD niet versleuteld is ja. Zit er versleuteling op de DVD, dan kon het nog wel eens heel anders liggen, maar dan is het vooral hardware afhankelijk.
Maar wat let je om gewoon de eerder gepostte DVD Decrypter te downloaden en het eens te proberen? Zo spannend is het echt niet hoor!
Zoals ik al zei, de DVD's van tegenwoordig zijn beveiligd, het kan dus zijn dat DVD Decrypter alleen niet gaat werken. Ik gebruik in dat geval er altijd AnyDVD naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

In Nederland is dat overigens niet illegaal. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Ik kocht een DVD, en die bleek 4:3 beeldformaat te zijn, vervolgens downloade ik de 16:9 divx. Film was overigens gisteren nog op Veronica op TV :P

En downloadsites bespreken is hier een not-done. Maar als je hier op GoT zoekt naar topics over usenet/nieuwsgroepen, waar men eigenlijk alleenmaar binairies-servers bespreken, waar het eigenlijk alleen om het downloaden gaat.
Pagina: 1