Onkyo TX-SR507 icm speakers met active sub.

Pagina: 1
Acties:

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:53

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst de Onkyo SR-TX507 gekocht en daar me oude speakers van een Sony XB8AV op aangesloten.
In de front speakers zitten actieve subwoofers, die ik met de Sony kon activeren met een knopje. Maar nu heb ik het gevoel dat de Onkyo deze niet gebruikt, is er een mogelijkheid om ze te activeren oid. ?

Mvg.
Kryziek.

(Als je foto's wilt moet je het maar zeggen. ;) )

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Als het actieve speakers/units zijn dan moeten ze inderdaad wel aangesloten worden. Dus een foto of een uitleg van hoe alles aan is gesloten zou wel handig zijn inderdaad.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Het is gewoon 1 speaker.
Afbeeldingslocatie: http://www.inzercebazar.cz/fotoinzer/malefoto/440915140320108937291.jpg
Die grote die er naast staan. (geen eigen foto)
Die zitten gewoon met speaker kabel aangesloten op de front aansluiting.
Evt. foto's komen na 3/4 uur omdat ik nu op school ben.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als de speaker alleen met speakerkabel aangesloten is dan is het sowieso geen actieve subwoofer/speaker. Voor een actieve subwoofer heb je sowieso een 230 Volt-kabel nodig (actief is eigen voeding en dus 230 Volt) en iets van een mono-kabel voor het signaal.

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00
Is het knopje waarmee je de 'actieve subwoofers' activeert niet gewoon een equalizer setting waarmee de lage tonen versterkt worden? Hoe heet de functie waarmee je dat deed?

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Voorop staat: Super Active Woofer.
De equalizer heb ik al opgeschroeft en dan begint de normale woofer gewoon te blazen.
Als ik me oor onder die super woofer houd hoor ik daar weinig lage tonen terwijl hij met de originele radio me sokken die ervoor lagen weg blies.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb net even de manual doorgelezen en de speakers kunnen allemaal alleen met normaal twee-aderig draad aangesloten worden. Dus actief zijn de speakers niet en er zit dus ook geen actieve (sub)woofer in. Dus in de oude Sony zal inderdaad gewoon een soort van functie gezeten hebben om de lage tonen meer aan te dikken/zetten. Maar dit soort geintjes krijg je gewoon niet netjes opgelost als je speakers van een dergelijk kant-en-klaar setje aan gaat sluiten op een normale receiver/versterker.

Enige wat je kan proberen is de range van de front speakers naar beneden bij te stellen, dus dat er meer lage tonen over deze speakers worden gestuurd. Maar weet niet of die optie in de TX-SR507 zit en tot hoe ver je kan gaan.

Maar een actieve subwoofer zit er niet in die speakers en actief zullen ze ook nooit worden.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Oke, duidelijk. (ik zie net dat ik TX en SR verkeerd om heb)
De equalizer heb ik qua hoge tonen al bijgesteld. (meer lage tonen)
De speakers geven opzich genoeg bass maar wat extra is wel leuk bij explosies enzo.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

Tazzios

..

Kryziek schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:37:
Oke, duidelijk. (ik zie net dat ik TX en SR verkeerd om heb)
De equalizer heb ik qua hoge tonen al bijgesteld. (meer lage tonen)
De speakers geven opzich genoeg bass maar wat extra is wel leuk bij explosies enzo.
zet de reciever dan op Theater dimensions. Bij veel lage tonen(zoals bij explosies) worden de lage tonen dan nog wat extra aagedikt.
Pagina: 1