Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server 2008 + Exchange 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Ik heb hier een 'vrienden' exchange server draaien win 2003 exchange 2003, draait prima maar wordt wat oud.
De vrienden exchange server is een server waarop een aantal mailboxen staan met email adressen @ziggo.nl @kpnmail.nl etc.

Bij 2007 willen we echt shared hosting gaan gebruiken, iedereen eigen GAL etc. dat werkt prima!

Alleen zit ik met het punt dat de server denkt dat hij verantwoordelijk is voor alle @ziggo.nl @kpnmail.nl mail adressen.

In 2003 kon je aangeven dat de server niet verantwoordelijk is voor alle mail van die domeinen, zodat de mail extern gerouteerd worden op het moment dat het mail adres niet voorkwam in AD.

Ik heb me wezenloos gezocht in 2007, maar kwam er niet uit, wie kan mij op weg helpen? _/-\o_

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 07:47:
Goedendag allen,

Ik heb hier een 'vrienden' exchange server draaien win 2003 exchange 2003, draait prima maar wordt wat oud.
De vrienden exchange server is een server waarop een aantal mailboxen staan met email adressen @ziggo.nl @kpnmail.nl etc.

Bij 2007 willen we echt shared hosting gaan gebruiken, iedereen eigen GAL etc. dat werkt prima!

Alleen zit ik met het punt dat de server denkt dat hij verantwoordelijk is voor alle @ziggo.nl @kpnmail.nl mail adressen.

In 2003 kon je aangeven dat de server niet verantwoordelijk is voor alle mail van die domeinen, zodat de mail extern gerouteerd worden op het moment dat het mail adres niet voorkwam in AD.

Ik heb me wezenloos gezocht in 2007, maar kwam er niet uit, wie kan mij op weg helpen? _/-\o_
Kijk eens naar de Accepted Domains binnen Exchange 2007, en dan specifiek Internal Relay Domains.

Configure Exchange 2007 to Receive E-Mail for other Domains

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 26-11-2010 08:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het accepted domain op internal relay gezet, en het lijkt nu te werken! Stom Stom, helemaal over het hoofd gezien!

Thx