Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:11 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 01:36:
Een ander groot nadeel van Android is dat er nog geen fatsoenlijke Exchange support in zit.
Oh? Vanaf versie 2.1 (Eclair) wordt het gewoon ondersteund, hoor. Zeker als je een andere dan de standaard emailclient neemt (bijvoorbeeld K9) dan is er gewoon goede Exchange support. Als je op Froyo zit is Improved Email een aanrader.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 01:36:

Een ander groot nadeel van Android is dat er nog geen fatsoenlijke Exchange support in zit.
De Exchange support van Android is vele malen beter dan het brakke Mail for Exchange van Nokia. Android en iOS hebben als enige goede Exchange support.
*Ik zoek een leuk platform waar ik aan kan gaan wennen voor de komende jaren.
iOS en Android zijn eigenlijk de enige levensvatbare platformen. Nokia houdt te lang vast aan een verouderd OS.
*Het moet kunnen synchroniseren met Exchange mail, contacts, agenda.
MfE kan niet goed overweg met bepaalde agenda items. Als het goed moet kunnen synchroniseren dan zou ik MfE/Symbian achterwege laten.
*Het mag geen Windows mobile worden, want dat deugt niet.
Waarom vind je van niet?

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:11 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 01:53:
Ik lees overal dat alleen mail en bij uitzondering ook contacten gesynced worden. Agenda niet. (android)
Wellicht met Android 1.6. Sinds de recente Android versies is er gewoon volwaardige Activesync support.
Als ik lees wat Trommelrem zegt is dat Nokia ook afvalt voor Exchange support.
Het werkt wel, maar MfE is altijd al erg buggy geweest. Bijna al mijn klanten die MfE / Symbian draaiden zijn inmiddels over op iOS of Android, MfE werkte gewoon niet lekker.
Dan blijft effectief alleen IOS en Blackberry over. IOS is uitgesloten ivm de gigantische bemoeizucht van Apple op het gebruik. Blackberry heb ik totaal geen beeld van.
Blackberry heeft geen Exchange support. Tenzij je een extra server neerzet of een extra abonnement neemt. Bovendien is het bij Blackberry (en MfE van Nokia) alleen mogelijk om één contactlist en één agenda te synchroniseren. Meerdere agenda's binnen een account of meerdere accounts synchroniseren is bij Blackberry en Nokia niet mogelijk. Blackberry is overigens duur in gebruik en houd er rekening mee dat alle dataverkeer via Canada verloopt. Dit kan een juridisch struikelblok zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 26-11-2010 02:05 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De vraag is natuurlijk, of TS meerdere agenda's of accounts synchen wil, aangezien hij al jaren tevreden is met S60.

@pattux : Wanneer je je prettiger voelt met Symbian, moet je dat natuurlijk gewoon blijven gebruiken, dat kunnen anderen niet voor je beslissen. De N8 heeft nog veel van het "oude" Symbian, de verschillen zijn klein, te klein volgens critici, maar jij bent er misschien blij mee. Je zou ook kunnen wachten op de E7, die er op papier veelbelovend uitziet.
De N900 is een geweldig leuk speeltje, maar out-of-the-box ook niet zo goed met Exchange, dus die lijkt me niet zo geschikt voor jou.
Mijn man is voor persoonlijk gebruik ook een verstokt Symbian-fan, maar voor zijn werk vindt hij Windows telefoons toch nog altijd het beste, jij hebt er blijkbaar geen goede ervaringen mee, maar heb je de nieuwe Windows Phone 7 toestellen al eens nader bekeken ? Daarbij zijn heel wat verbeteringen doorgevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:11 ]

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Trommelrem schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 01:47:

iOS en Android zijn eigenlijk de enige levensvatbare platformen. Nokia houdt te lang vast aan een verouderd OS.
En waarom is dat? Is dat je eigen mening of heb je daar ook onomstotelijk bewijs van?
Ben geen fan van een merk of OS, maar vind dit meer gebaseerd op wat de media en commenters tegenwoordig rondspuien. :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 20:55
Beanie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:02:
[...]

En waarom is dat? Is dat je eigen mening of heb je daar ook onomstotelijk bewijs van?
Ben geen fan van een merk of OS, maar vind dit meer gebaseerd op wat de media en commenters tegenwoordig rondspuien. :)
Zowiezo is het al een rare opmerking aangezien oa. Nokia juist met Meego een nieuw OS maakt en Nokia ook gebruik maakt van Symbian v3, waarmee ze aantonen dat ze juist niet te lang vasthouden aan een verouderd OS, maar ook wel degelijk kijken naar een geupdate/geupgrade of andere OSsen.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 18:42
Ik ben zelf enthousiast android gebruiker en sync mijn standaard agenda met zowel Google als Exchange.
Mijn mail en contacten worden gewoon netjes weergegeven indien gewenst. Ik heb hier ook nog nooit problemen mee gehad.

Ook ik ben van mening dat Symbian een verloren zaak is. Ooit een symbian telefoon met touchscreen proberen te bedienen laat staan een optie zien te vinden. N900 lijkt me sowieso een No Go aangezien de linux distributie die erop staat niet meer ontwikkeld word en het is nog maar de vraag of de final meego wel op de n900 beschikbaar komt.

Mijn mening is toch dat android de grootste gaat worden. En als ik kijk wat ze in 3 jaar bereikt hebben zowel qua functionaliteit als groei. Zou ik dit toch als serieuze optie overwegen. Mogelijk moet je gewoon een keer een nieuw android toestel proberen met de laatste versie 2.2 op dit moment?

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10 11:43
Mijn vriendin gebruikt de N97 Mini, en zelf gebruik ik de N900. Als je keuze dus tussen Symbian en Maemo gaat, kan ik je wel wat op weg helpen.

De N900 kan alles, maar het is net als bij Linux op de desktop; je moet wel een klein beetje weten waar je mee bezig bent. MfE werkt gewoon niet erg goed, hoewel ik geen andere ervaring heb dan de Google MfE. Dit gebrek is wel te ondervangen door tussenoplossingen, maar hier zit wat risico in eerlijk gezegd. Voordelen: lage prijs (tweedehands al voor ~230e), hoge resolutie (800x480!!!), TV-out(yeah baby yeah!), stevig, toetsenbord, snel, ongelooflijk veel programma's tegelijk gebruiken (als in, 32+), widgets op desktop, open protocollen, Skype-, MSN- en Gtalk integratie, tetheren over WiFi (net nog 4 compu's aan gehangen!), grote community ondersteuning, etc. Nadelen: weinig apps (niet zoals bij Android/iOS) en soms moet je wat dingetjes oplossen. Ovi Maps is outdated op deze telefoon; alternatieven wel beschikbaar.

De N8 lijkt in een aantal opzichten de opvolger, hoewel het dus niet zo'n geniaal fantastisch glijend en vloeiend OS heeft. Maar HDMI-out, de 12MP camera en een besturingssysteem met widgets en meerdere desktops is best wel fijn. Ten opzichte van de N900 mis je wel het toetsenbord, maar als je daar niet aan gewend was mis je het minder. Niet gigantisch veel apps beschikbaar, maar toch wel aardig. Gratis prima werkende navigatie! Helaas kan ik niets zeggen over de MfE ondersteuning..

Wachten kan altijd nog, maar wachten op MeeGo of de N9 heeft weinig zin; het duurt sowieso nog lang, en Nokia stelt altijd uit.

EDIT: de fabrikanten die nu Android-gebaseerde toestellen uitbrengen, hebben steeds minder marge en dus innovatiekracht. Sterker nog; ten opzichte van BlackBerry, Apple en Nokia zijn het de verliezers. Verder is het nog een gesloten systeem; Maemo en MeeGo zijn pas echt open-source projecten. Daarnaast moet ik toch een beetje lachen om de update-junkies van Android: voel je je echt zo achtergesteld?

Ik wil maar aangeven dat, als je gewend bent een stuk gereedschap echt goed te leren kennen en er prettig en intuitief mee wilt kunnen werken, Nokia wellicht een prettige keuze is.

[ Voor 15% gewijzigd door BvDorp op 26-11-2010 15:27 ]

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:19:
Ik ben zelf enthousiast android gebruiker en sync mijn standaard agenda met zowel Google als Exchange.
Mijn mail en contacten worden gewoon netjes weergegeven indien gewenst. Ik heb hier ook nog nooit problemen mee gehad.

Ook ik ben van mening dat Symbian een verloren zaak is. Ooit een symbian telefoon met touchscreen proberen te bedienen laat staan een optie zien te vinden. N900 lijkt me sowieso een No Go aangezien de linux distributie die erop staat niet meer ontwikkeld word en het is nog maar de vraag of de final meego wel op de n900 beschikbaar komt.

Mijn mening is toch dat android de grootste gaat worden. En als ik kijk wat ze in 3 jaar bereikt hebben zowel qua functionaliteit als groei. Zou ik dit toch als serieuze optie overwegen. Mogelijk moet je gewoon een keer een nieuw android toestel proberen met de laatste versie 2.2 op dit moment?
Symbian een verloren zaak? Waar Android inderdaad een behoorlijke opmars heeft doorgemaakt de laatste jaren is Symbian absoluut niet dood noch een verloren zaak.
Android heeft het goed gedaan door een makkelijke implementatie voor OEM's en bovenal gratis voor OEM's.

Symbian daarentegen was/is een iets ouder OS dat complexer is door lastige API's o.a. en moeilijker te veranderen dan Android, wat naar mijn idee komt doordat Android een VM based OS is. (let op: mijn idee, geen feit)

Maar Symbian pakt weer wat momentum tegenwoordig, de afgelopen 2 jaar en met name de eerste touch editie was drama (desondanks zijn er van de 5800 50mln verkocht)
Met de komst van Qt is het al makkelijker geworden voor dev's, al is Qt nog niet volledig operationeel binnen het OS maar dat schijnt beter te worden met Qt 4.7.

Waar velen tegenwoordig zeggen dat Symbian &%* is, wat is er dan zo slecht aan? Menu structuur? UI? Uitvoeren van functies? Crashes?

Zoals je kan twijfelen aan de toekomst van Symbian zou dat ook best kunnen aan de toekomst van Android. Wat zorgelijk kan zijn is bijvoorbeeld de marges die OEM's pakken op een Android telefoon. Of eventuele inperking van vrijheid die ze nu nog wel hebben.(Sense, TouchWiz, MotoBlur)
Daarnaast twijfel ik zelf aan de robuustheid van Android (let op: ben geen SW developer of wat dan ook en dit is dus een aanname) Kan Android wel goed uitgebreid worden en loopt het op den duur niet tegen een plafond aan door de manier waarop het is opgebouwd?

Maar terug naar de essentie; zowel de N900 als de N8 zijn niet 100% futureproof. De N900 wordt binnenkort vervangen door de N9 (feb. 2010, MWC?) en de N8 heeft goede hardware maar zal na een jaar het een lastiger gaan krijgen door de gemiddelde processor en RAM bijvoorbeeld. Zeker wanneer er met updates nog allerlei functies worden toegevoegd die hun tol eisen van hetzij RAM of de proc.

[ Voor 4% gewijzigd door Beanie op 26-11-2010 16:19 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Er is nog iets anders, dat imo spreekt voor de "oude" Symbian en WinMo besturingssystemen, hoewel ze natuurlijk veel minder eye-candy bieden, dan iOS en Android (maar in hoeverre hebben we die eye-candy nodig, we zijn toch geen kleuters van 5 ?).
Apple en Google willen volgens mij veel te veel van ons weten en nee, ik heb niets, maar dan ook helemaal niets te verbergen, (kan ook niet, gezien de functie van mijn man) maar ik zit niet te wachten op Google-ads op mijn telefoon en ik denk, dat de mensen, waarvan telefoonnummer en emailadres in mijn telefoon staan, hier ook niet vrolijk van zouden worden.
Vandaar dat wij dus voorlopig de voorkeur geven aan Symbian en WinMo, daarnaast hebben we ook een N900, geweldig apparaat, jammer, dat Nokia hier niet meer verder gaat, hoewel we uiteraard wel benieuwd zijn naar de N9.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:11 ]

Verwijderd

Symbian een verloren zaak? Waar Android inderdaad een behoorlijke opmars heeft doorgemaakt de laatste jaren is Symbian absoluut niet dood noch een verloren zaak.
Waarom trekt dan iedereen de stekker er uit? linkje
Maar Symbian pakt weer wat momentum tegenwoordig
Onzin, lees de reviews van de N8: overal wordt Symbian^3 afgekraakt.
Of eventuele inperking van vrijheid die ze nu nog wel hebben.(Sense, TouchWiz, MotoBlur)
En Nokia heeft nu net de ontwikkeling van Symbian^3 weer in eigen hand genomen en dus weggepakt uit de open source community.

Als Android voor jou echt geen optie is, en Symbian^3 zeker geen waardig alternatief, zijn de Blackberry Torch met OS6 of een Windows Phone 7 toestel wel wat voor jou.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 09:34 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:49
Ik zou voor een paar tientjes een E51 kopen op Marktplaats, en het daarmee proberen uit te zingen tot Meego daadwerkelijk op toestellen verkrijgbaar is.

Ik ben overigens een tevreden Android gebruiker (Desire, 2.2). Exchange support vindik prima, zowel agenda, contacts en mail kan ik prettig door elkaar met mijn google calendar, en gmail gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:10 ]

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:52
ik zou als mede symbian gebruiker weer voor een symbian toestel gaan omdat ik ook het gevoel heb dat ik bij android iets mis kwa functionaliteit .

En Hoe komen we er bij dat symbian oud is. Nu ovi store er is komt het juist tot leven :D

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:47
joeri369 schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:08:

En Hoe komen we er bij dat symbian oud is. Nu ovi store er is komt het juist tot leven :D
Idd. Zie de laatste tijd mooie applicaties opduiken in de Ovi store. Helaas vaak niet voor mijn N97 mini maar alleen voor nieuwe toestellen.
Pagina: 1