Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 12:38
Ik wil graag de standaard HTC headset verkregen bij de Nexus One modificeren zodat ik er in-ear oordopjes bij kan gebruiken. Dit omdat ik tóch de muziekbediening aan het kabeltje wil behouden, maar de oordop qualiteit van HTC is zo belachelijk bagger. En wat voor serieuze monster-oren moet je hebben om ze te gebruiken :? .

nu heb ik dus een female 3.5mm jack en die wil ik aan de HTC headset maken (*1) zodat ik iedere oordopjes erin kan doen die ik wil. Mijn vraag is alleen; moet ik dan rekening houden met frequentieverschil of andere eigenschappen van de HTC headset? ik wil namelijk graag voorkomen dat ik het voor niets doe xD.
De headset waar ik uiteindelijk het geluid van wil ontvangen is de Sony MDR-EX57.

dus moet ik rekening houden met het verschil in eigenschappen, zo ja: waar vind ik de specs van de HTC oortjes??!
Ook hoor ik graag andere tips of meningen die jullie hebben wat mijn 'project' betreft. _/-\o_

1: ik gebruik dit trouwens als richtlijn: http://forum.xda-develope...x.php?title=Leo_Earphones

Odinos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Ik zie niet in wat dat voor problemen zou kunnen opleveren, ervanuitgaande dat je soldeerkunsten in orde zijn. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
Meh, kheb hier nog ergens een stokoude soldeerbout liggen van mn pa. Solderen kan tog niet zo moeilijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Neuh, solderen is op zich niet moeilijk, maar ik heb volgens mij dezelfde headset (Desire Z) en die knoppen zijn nou niet echt groot. Als het maar geen priegelwerk wordt.

Ik heb net even de standaard HTC oordopjes vergeleken met mijn AKG K-319 earbuds (splitter op de telefoon en van beide dopjes één in het oor doen en ik vind ze zeker niet onderdoen voor de AKG's. Ik denk zelfs dat iemand met een getraind oor moeite heeft om ze uit elkaar te houden, ze klinken bijna hetzelfde. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-11-2010 00:58 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
update:
kheb beide oortjes volledig geruïneerd =]

protop: desoldeer eerst het tin voordat je de kabeltjes gaat lostrekken
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijn dat je ons op de hoogte houdt van je project _/-\o_ keep up the good work >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinos
ach, van fouten leer je.

kheb trouwens ook de soldeerbout een week aan late staan (per ongeluk), mn moeder was best wel boos..

[ Voor 6% gewijzigd door Odinos op 17-12-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Leuk idee, ga van de week de soldeerbout van mn schoonpa eens lenen. Dan de dopjes van een Sennheiser CX250 op de HTC Headset solderen..ben benieuwd!
Pagina: 1