Defecte Pioneer CDJ-100

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb hier twee maal een Pioneer CDJ-100 staan. Voor de beeldvorming:

Afbeeldingslocatie: http://www.worldofhouse.es/images/materialdj/cdj100.jpg

Eén speler vertoont helaas kuren.:

In sommige gevallen wordt een CD bij het invoeren niet ingelezen, maar meteen uitgeworpen. In andere gevallen verschijnt er een error op het display en wordt de CD niet gelezen. CD's die wel worden ingelezen en afgespeeld, blijven soms hangen, het geluid hapert dan even om vervolgens weer verder te spelen. Er komt dan ook een hoorbaar tikje uit de spelers op die momenten.

Ik heb de speler uit elkaar geschroefd en geheel stofvrij gemaakt. Ook heb ik de lens van de laser schoongemaakt en diverse tests gedaan. Het loopwerk is in orde en het probleem lijkt in het leesgedeelte te zitten.

Ik heb de as die de laser geleidt schoongemaakt (zat wat stof omheen gedraaid) en het probleem lijkt elders te zitten. Mijn vermoeden is dat het schakelaartje waar (het printje van) de laser aan het einde van de as tegenaan komt, defect is.

Dit is allemaal SMD spul en zelf repareren is er niet bij voor mij. Heeft iemand een suggestie waar ik dit spul goed kan laten repareren voor weinig? De spelers worden gebruikt op een vereniging en er is helaas niet al te veel budget voor dit soort zaken.

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:41

jpiwf

licenced pepernootaddict

in welke stad zit je? bij mijn vereniging laten we die dingen altijd repareren bij de lokale audio verhuur boer, waar we voor de grotere feesten ook dingen huren. die hebben vaak ook contacten bij de groothandel, en kunnen dus makkelijk aan onderdelen komen. wij hebben een goede relatie met hen, dus kan vaak voor een zacht prijsje.

[ Voor 17% gewijzigd door jpiwf op 25-11-2010 23:20 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
Het is bijna altijd de laser unit (zeker met jouw symptonen).. deze kosten een paar tientjes en zijn gemakkelijk te wisselen.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
We zijn nu een paar weken verder en ik ben langs verschillende verhuur/verkoopbedrijven voor professioneel licht/geluid langsgegaan en allen hadden ze geen eigen technische dienst en namen ze geen producten aan die niet bij hen gekocht zijn.

Het probleem is dat de spelers destijds gekocht zijn bij een bedrijf wat niet meer bestaat en dat diegene nu in een geheel andere branche zit in een ander land, dus daar langs brengen is ook geen optie.

Ik zit overigens in de regio Utrecht en de spelers moeten gefixt zijn voor Oud & Nieuw, dus dat wordt nog krap ben ik bang.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:42:
We zijn nu een paar weken verder en ik ben langs verschillende verhuur/verkoopbedrijven voor professioneel licht/geluid langsgegaan en allen hadden ze geen eigen technische dienst en namen ze geen producten aan die niet bij hen gekocht zijn.

Het probleem is dat de spelers destijds gekocht zijn bij een bedrijf wat niet meer bestaat en dat diegene nu in een geheel andere branche zit in een ander land, dus daar langs brengen is ook geen optie.

Ik zit overigens in de regio Utrecht en de spelers moeten gefixt zijn voor Oud & Nieuw, dus dat wordt nog krap ben ik bang.
Importeur bellen :)
En alvast een reserve CDJ vastleggen voor huur met oud&nieuw, val je zeker niet buiten de boot :)
Afzeggen kan altijd nog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

als het niks mag kosten:

Veel kans dat je dit oplost door de laser wat meer spanning te geven. (potmeter op laserunit) Als je dit VOORZICHTIG op de gok doet met wat trial en error kun je de problemen waarschijnlijk wegkrijgen.
Dit is mij met verscheidene spelers gelukt. Echter loop je wel de kans dat de levensduur van de laser nog verder verkort wordt. Maar ja, als een complete vervanging er toch aan zit te komen is dit misschien de moeite waard.

[ Voor 8% gewijzigd door AtomicShockwave op 17-12-2010 10:44 ]

Pagina: 1