Headphone Amplifier advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-12-2025
Beste medetweakers,

Ik heb weinig kaas gegeten van audio-apparatuur, maar altijd een zwak gehad voor goed geluid.
Ik ben een paar jaar terug door AKG producten verwend geraakt met goed geluid. Nu gebruikt ik ongeveer een jaar een Beyerdynamic DT860 bij mn computer. Ik heb de 860 gekocht wegens de 32ohm's impendantie, zo speelt hij (als ik het goed begrepen heb) tenminste fatsoenlijk zonder extra apparatuur. Ik moet ook zeggen dat ik al lang erg over de koptelefoon te spreken ben. Zelfs een Grado SR225i was voor mij, mede dankzij het gebrek aan comfort, niet goed genoeg als vervanger.

Maar goed, iets meer to-the-point. Sinds kort gebruik ik een gekregen Fiio E5 tussen mn Ipod Shuffle (I know) en mn AKG K370, en het geluid is wat mij betreft voller, ik ben blij met de Fiio :+ . Wat ik dus wil is een betaalbaar, voor mij is dat niet ver over de 100 euro heen, vergelijkbaar product om tussen mn pc en Beyerdynamic te hangen. Mijn wens is betere geluidskwaliteit en de mogelijkheid om in de toekomst een DT880 of vergelijkbare koptelefoon te gebruiken. Moeilijkheid is dat ik Paypal vermijdt en geen creditcard heb. Als de amp dus in NL beschikbaar is, is dat een enorm voordeel.

Waar ik jullie voor in hoop te schakelen is enige verduidelijking over wat zo'n headphone amp nou precies doet, en wat verstandig is om aan mn pc te hangen. Zoals gezegd ben ik volledig een leek, dus als bijvoorbeeld een externe geluidskaart verschil maakt (intern heb ik geen ruimte op mn itx systeempje :)) dan zijn daar ook suggesties over welkom.

samenvatting: Gezocht; in NL te koop apparaat om mn Beyerdynamic DT 860 beter te laten klinken, en om hogere impendantie koptelefoons mogelijk te maken. apparaat komt tussen pc en koptelefoon te hangen. Pc heeft onboard geluidskaart.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je beperkt jezelf teveel daarmee, kijk eens naar chinese audio, in jouw budget ideaal. Drijft een topic hier rond. Bijv deze: http://www.littledot.net/forum/index.php
Of dit apparaatje: http://www.headphone.com/...eadroom-total-bithead.php
Teveel opties die je laat liggen!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Audiotrak HD2 en dan wat nieuwe opampjes erop gooien
of als 't wat makkelijker moet, FIIO S9, moet je alleen we iemand vinden met een CC
http://www.amazon.co.uk/g...=467128533&pf_rd_i=468294

of als 2ehands ook kan
http://link.marktplaats.nl/398740362

eu of 80 is daar wel goed voor

[ Voor 13% gewijzigd door Exphy op 26-11-2010 00:58 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
headphone amp met dac is ook aan te raden, maar of je heel veel kwaliteit kunt krijgen voor dat bedrag vraag ik me af. Maar je moet inderdaad vooral naar chinese producten kijken, meer waar voor je geld.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
cmoy van jbs labs ziet er wel tof uit en niet te duur

Verwijderd

@ Rexxar. Een PC uitgang kan niet voldoende stroom voor een hoofdtelefoon leveren, waardoor het slecht klinkt. Een hoofdtelefoonversterker hoeft alleen maar de stroom op jouw PC uitgang te versterken. Daarvoor is een simpel (IC) drivertje en twee eindtransistoren al voldoende. Zelf heb ik een Beyerdynamic DT990 met een Musical Fidelity V Can versterkertje. Kost bij Hobo nieuw 130 Euro.

De adviezen om naar Chinese producten te kijken kun je beter maar negeren. De bouwkwaliteit (soldeerwerk) en de gebruikte onderdelen (namaak) zijn veelal bedroevend slecht. Ook het ontwerp is veelal povertjes. Verder gebruiken die chinezen vaak buizen. Dat is enige tijd een hype geweest en absolute nonsens. Goede HiFi hoofdtelefoonversterkers gebruiken juist geen buizen. De vervorming is voor een hoofdtelefoon te hoog. Ook is de ruisafstand belabberd slecht. Met een goede HiFi hoofdtelefoon als een Beyer uit de 700, 800 of 900 serie matcht het niet! Het klinkt nergens naar en is meer bedoeld voor een budget hoofdtelefoontje van een paar tientjes.

Er zijn veel goede transistor hoofdtelefoonversterkertjes te koop voor een bedrag van net iets boven de 100 Euro. Merken als Creek, Project en het al genoemde MF (V Can) doen dan de ronde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 05:20 ]

Verwijderd

K0L3N schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 02:40:
cmoy van jbs labs ziet er wel tof uit en niet te duur
Dan kan de TS net zo goed de uitgang van zijn geluidskaartje in de PC gebruiken. Zo'n C-moy kan ook niet voldoende stroom voor een HiFi hoofdtelefoon leveren.

• Rexxar
Bedankt allemaal, ik ga me maar wat verdiepen in de tekst van Gustav.

Ik meld nog wel wat m'n keuze word, en tegen die tijd, hoe het bevalt.

*Edit* Perfect ook dat Hobo in Arnhem zit, das lekker dichtbij :P

[ Voor 19% gewijzigd door Rexxar op 26-11-2010 08:23 ]

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:23

Gotez

42

Ik zou zeker ook via marktplaats en hifi.nl zoeken. Hier zie je mooie pareltjes tussen staan.

Ik kan chineese spullen zeker aanraden. Bouwkwaliteit, onderdelen en opbouw is verbeterd en er zijn nu genoeg dacs/versterkers die heel goed zijn en zeker meekomen met de westerse sites. B.v. de Zero, Matrix Cube, Maverick, Little Dot of iets dergelijks. Head-Fi.org heeft heel veel reviews en overzichten. Ik zou die site eens goed bestuderen. Hier vind je alle info die nodig is. Er is vast wel iemand die je kent met Paypal of een Creditcard.

• Rexxar
Head-Fi is mij wel bekend ja, ik ga toch ook zeker naar de Musical Fidelity V kijken. Die is makkelijker te bemachtigen en ik kan er geen slechte review over vinden. Little DOt is dan weer op marktplaats terug te vinden... hmm, ik kom er wel uit denk ik :P. *edit* Er staat ook een V Can *aan het bieden gaat*.

[ Voor 9% gewijzigd door Rexxar op 26-11-2010 09:42 ]

Verwijderd

Lees goed de reviews, zoals op head-fi.com. Er zijn ontzettend veel crappy head-phone amps, kans op een miskoop is groot. Ik vind je budget voor met een DT860 te krap, bezuinig niet teveel op een amp met zo'n mooie hoofdtelefoon of zelfs upgrade plannen.

Ik heb een Beyer DT880 met een Ray Samuals Predator Amp/DAC. Het is zowel een Amp als een DAC en is oplaadbaar. Als je veel met de laptop luistert is een goede DAC/Amp combi absoluut aan te raden. Deze zet het digitale geluid naar analoog om in plaats van je geluidskaart en dat maakt een groot verschil in geluidskwaliteit. USB-kabel erin en klaar. Voor Ray Samuals heb je wel paypal nodig, maar een creditcard is niet meer nodig. Binnen een paar dagen had ik hem in huis. Paypal is absoluut betrouwbaar en het fijne is dat je kopersbescherming hebt.

www.raysamuelsaudio.com
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/8388/97400991.jpg
Pagina: 1