Toon posts:

Audio voor muziek en film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gebruik is ongeveer gelijk verdeeld over muziek- en filmgebruik, maar ietsje meer muziek.

eisen:
- geen flapperende / resonerende bas ---> liefst een strakke bas die ook nog redelijk diep kan (bij bv d&b/dubstep/hiphop)
- hard genoeg om mijn kot (+/- 25m²) ruim te voorzien van stevige muziek als er +/- 10 man aanwezig is

Wat wordt er aangesloten: laptop + mediaplayer: de sub zal op ongeveer 3-4m van laptop staan.
Leuk zou zijn als de luidsprekers (buiten de sub gerekend) niet al te groot zouden zijn.
mijn bedenkingen:

pricewatch: Creative Gigaworks T3 ---> lijkt me underpowered, maar de bas is blijkbaar wel strakker en dieper dan doorsnee setjes.
pricewatch: Bose Companion 3---> Overpriced? Krachtig genoeg?
pricewatch: Bose Companion 5--> Vind ik al redelijk duur. Overpriced + krachtig genoeg?

Teufel Motiv 2 --> Ziet er netjes uit. Twijfel wel of hij krachtig genoeg is.
Teufel Concept C 300 wireless --> handig als ik met laptop in de zetel ga zitten

pricewatch: Logitech Z-5500 Digital Heel zeker krachtig genoeg, alleen weet ik niet of hij onderdoet voor bovenstaande setjes qua geluidskwaliteit (en zeker bas) 5.1 lijkt me zelf irritant als ik kabels door heel mijn kamer moet gaan trekken en ik achter mijn laptop niet op dezelfde plaats zit als met tv kijken.

Suggesties altijd welkom, en ja, ik weet dat ik voor dit geld geen wonderen moet verwachten. Ik had liever ook het geld gehad voor een B&W setje hoor :+

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

twee stevige luidsprekers en een stereoversterker van marktplaats afhalen. Veel bang voor je buck. En stukken betere weergave dan die 2.1 bonkdoosjes. Volgens mij ben je toch niet zo geintereseerd in 5.1.

Wil je B&W? http://link.marktplaats.nl/398010276
Met een likje vintage http://link.marktplaats.nl/394416972
120 euro totaal

Dan heb je iets wat kwa geluidskwaliteit, degelijkheid en waardevastheid de door jouw genoemde setjes veruit overstijgt

[ Voor 39% gewijzigd door AtomicShockwave op 26-11-2010 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja was ik vergeten in startpost te vragen of 2dehands een betere keus was. Ik had al enkele dingetjes gevonden.

Denon AVR-1601 2dehands en dan Teufel t300 (of iets anders) erbij en ik ben klaar voor minder dan 450 euro. En later misschien een subje erbij zetten.

Ik heb tweede hands ook redelijk goedkoop een homecinemasetje van Loewe gezien. Dat ziet er enorm gelikt uit :9 . Maar ik denk eerder dat dat in dezelfde categorie valt als Bose en zeker bij Loewe vrees ik Form over function.
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/2158/l1020890cj2.jpg
+ 3 andere speakers erbij voor 5.1 ofcourse

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Mja, dit soort mini sateliet + "basmodule" setjes zijn gewoon niet de goede keus als het om muziek gaat imo. Bij die bovenstaande set gok ik meteen op een sub die veel te hoog mee speelt, omdat de speakertjes dat gewoon niet halen. Dus OF je mist het gebied of je kunt de sub plaatsen omdat die het overneemt. Bij films is dat niet ideaal, maar ik kan me voorstellen dat er bij muziek een stuk stereobeeld kapotgemaakt wordt. Form over function? Jazeker!

Bovendien geef je aan dat 5.1 wel veel kabels is in je eerste post. Wil je dat nu toch? Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik een beetje biased ben op dit gebied. Ik vind 5.1 vooral een gimmick en neem bij films genoegen met stereo. Muziek vind ik veel belangrijker. Nu dacht ik dat aan jouw start post ook een beetje te ruiken.

Als je gaat voor een 2.0 set van fatsoenlijk formaat, speel je dit soort setjes er 10x uit.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Waarom ga je niet voor een set powered speakers? M-Audio BX8A, Alesis M1 620, KRK Rp6 G2, Yamaha HSM80 vallen, zo uit mijn hoofd binnen je budget en blazen elk 'el cheapo' 2.1 of 5.1 set de tent uit.
Met dergelijke speakers kun je een redelijk feestje geven hoor :9
Maar je kunt ook voor 5 inch versies van de merken gaan, die hebben ook meer power dan je waarschijnlijk nodig zult hebben. Kun je zo voor rond de 300 euro klaar zijn (5 inch woofer) of 450 (6 of 8inch woofer).

[ Voor 27% gewijzigd door regmaster op 26-11-2010 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
setje B&W dm 602 s3 voor 250 euro: goeie deal?

Verkoper heeft ook een Rotel rx 802 receiver/versterker staan voor hetzelfde bedrag: is het dit waard of beter andere receiver zoeken? Is wel lichtjes underpowered voor de B&W denk ik.

Graag enig advies eer ik morgen ga luisteren. Ik heb niet kunnen vinden of dit normale 2dehandsprijzen zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 09-12-2010 14:02 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:35:
AANDACHT DRINGEND HULP NODIG

setje B&W dm 602 s3 voor 250 euro: goeie deal?
Ik heb net ff gekeken op mp voor je, iets wat je zelf ook had kunnen verzinnen lijkt me. Daar bied iemand dezelfde speakers aan met een startbod van 150 eu. Lijkt me dat je iets te hoog zit denk ik, je zou kunnen kijken of je wegkomt met 200 / 220 eu voor de speakers

Dat van die receiver kun je zelf uitzoeken, als ik alleen al je luidsprekers in google in klop krijg ik legio review's, wat betreft die receiver zou je dus specs en reviews moeten kunnen vinden en op basis daarvan je conclusie kunnen trekken

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind vaak genoeg de 'oude prijzen' terug, maar niet wat er tegenwoordig 2dehands voor gevraagd wordt.
En aan marktplaats.NL had ik nog niet gedacht omdat ik in belgië woon :+ . En damn wat staat daar veel B&W op tekoop tegenover in België :o

En op de luidsprekers die ik op het oog heb is al een bod van 220 euro, dus minder kan ik niet bieden he :P

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:16
ok excuseer, wist niet dat je uit België kwam. En als je niet lager kan bieden dan 220, maak je er toch 230 van.

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voorstaande aanbieding aan mij voorbij laten gaan, maar heb het budget wel iets kunnen opschroeven:
Ik wou eerst eens gaan kijken bij intosurround voor een setje XTZ speakers (max. 600 euries, en liefst geen vloerstaand, maar met subje)
Nu kwam ik ook dit tegen op internet. Probleem met het laatste is dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb... En als ik er ooit een subje bij zou willen zetten wordt het ook niet makkelijk (boxen+ versterker mee naar winkel slepen?)

Wat zouden jullie aanraden?
En mijn vader eeuwig op en af laten rijden is ook niet de bedoeling (heb dringend zelf rijbewijs nodig :+ )
Alvast bedankt
Pagina: 1