Beste Tweakers,
ik heb even een vraag aan jullie waar ik na wat gezocht te hebben op het net mijn antwoorden niet heb kunnen vinden.
Het gaat om het volgende.
Ik zit te denken aan een upgrade van mijn moederbord en geheugen. Ik wil namelijk over naar ddr3 met bijbehorend platform.
Zelf ben ik in het bezit van het volgende.
Amd Phenom 2 955
Asus M3A76-CM
Corsair dominator 1066 2x1 2x2 (6gb totaal)
Zelf gebruik ik als kast de NZXT Rouge dus ben wel op zoek naar een M-atx bord, dus mijn opties zijn niet zo heel erg breed. Maar wat ik mij dus afvraag is dat mijn huidige moederbord heeft als chipset aan boord de 760 in combinatie met ddr2. De meeste borden qua ddr3 beginnen toch wel bij de 8** serie chipset.
Alles tezaam, kan dit voor mij lijden voor een prestatiewinst in het geheel?
Zo ja op welk flak is dit het meeste te merken?!
Zelf ben ik een fanatieke gamer, houd wel van overklokken de laatste tijd, maardat dat overklokken gaat niet echt lekker nog, aangezien mijn huidige moederbord redelijk wat beperkingen heeft qua settings.
Zelf had ik deze drie moederborden inde gedachte:
MSI 890GXM-G65 pricewatch: MSI 890GXM-G65
Biostar-TA890GXE pricewatch: Biostar TA890GXE
Asrock 890GM PRO3 pricewatch: Asrock 890GM PRO3
Mijn eigen voorkeur gaat al wel uit naar de MSI ivm evt in de toekomst crossfire optie's open te houden.
Graag even jullie meningen en feiten hierover.
Groet en alvast bedankt.
Gumbal
ik heb even een vraag aan jullie waar ik na wat gezocht te hebben op het net mijn antwoorden niet heb kunnen vinden.
Het gaat om het volgende.
Ik zit te denken aan een upgrade van mijn moederbord en geheugen. Ik wil namelijk over naar ddr3 met bijbehorend platform.
Zelf ben ik in het bezit van het volgende.
Amd Phenom 2 955
Asus M3A76-CM
Corsair dominator 1066 2x1 2x2 (6gb totaal)
Zelf gebruik ik als kast de NZXT Rouge dus ben wel op zoek naar een M-atx bord, dus mijn opties zijn niet zo heel erg breed. Maar wat ik mij dus afvraag is dat mijn huidige moederbord heeft als chipset aan boord de 760 in combinatie met ddr2. De meeste borden qua ddr3 beginnen toch wel bij de 8** serie chipset.
Alles tezaam, kan dit voor mij lijden voor een prestatiewinst in het geheel?
Zo ja op welk flak is dit het meeste te merken?!
Zelf ben ik een fanatieke gamer, houd wel van overklokken de laatste tijd, maardat dat overklokken gaat niet echt lekker nog, aangezien mijn huidige moederbord redelijk wat beperkingen heeft qua settings.
Zelf had ik deze drie moederborden inde gedachte:
MSI 890GXM-G65 pricewatch: MSI 890GXM-G65
Biostar-TA890GXE pricewatch: Biostar TA890GXE
Asrock 890GM PRO3 pricewatch: Asrock 890GM PRO3
Mijn eigen voorkeur gaat al wel uit naar de MSI ivm evt in de toekomst crossfire optie's open te houden.
Graag even jullie meningen en feiten hierover.
Groet en alvast bedankt.
Gumbal
win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████