Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wanneer mag je een Adobe OEM licentie gebruiken of kopen

Pagina: 1
Acties:

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:00
Er is al eens eerder een vraag hier op got over gesteld maar die is nooit beantwoord. Dat topic heb ik gevonden met de zoekfunctie hier omdat adobe zelf zeer weinig informatie geeft wat OEM licenties betreft. Ik heb de eula doorgezocht op oem en gelezen wat er onder het kopje licentie staat maar niks bruikbaars helaas.

Mijn vraag is: wanneeer mag je nou precies een OEM licentie van een adobe product aanschaffen? Adobe producten als in premiere, photoshop enz.

Mag dat (net als bij windows) bij aanschaf van een moederbord of een ander stuk hardware? of moet dat per sé een volledige computer zijn of specifieke -door adobe aangewezen- hardware zijn?

En daarbij, mag een OEM dan gebruikt worden voor commerciële doeleinden?

ik hoop dat jullie meer weten! :D

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Alleen bij producten waarbij adobe in licentie is gegeven.. niet dat je wat aan dat antw. hebt want de lijst is nergens bekend.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:00
maar azerty bijvoorbeeld verkoopt OEM versies van adobe producten dus zij zullen wel weten wanneer er wel en niet geleverd en gebruikt mag worden?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat zouden ze moeten weten ja maar de meeste webshops trekken zich niets van die regels aan en daarnaast wordt er door de fabrikanten (Adobe in dit geval) ook niets aan gedaan.
Het enige nadeel wat je hebt is dat wanneer je problemen hebt met de applicatie je de 'azerty' helpdesk moet bellen... en ik gok dat zij niet zo bedreven zijn met de Adobe producten dan Adobe zelf.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.