Tweakers, op mijn systeem draait W7 x64 Ultimate vanaf een RAID-0 opstelling van 2 750GB WD Caviar Green schijfjes. Ik heb net een 128GB SSDtje aangekocht en wil daar vanzelfsprekend mijn bootschijf van maken, echter zit ik niet echt te wachten op de sores die het volledig herinstalleren van mijn OS met zich mee brengt. Zodoende ging ik op zoek naar mogelijkheden om je bestaande Windows install naar een nieuwe schijf te plaatsen en dergelijk sores te omzeilen. Via Google stuitte ik op maar 1 artikel dat mij enigzins op weg hielp, maar dit lijkt toch niet 100% van toepassing. Niet alleen is het geschreven voor oudere versies van Windows, er wordt ook gesproken over controllers en ellende die in mijn situatie volgens mij niet aan de orde zijn. Ik kon wel de volgende conclusies trekken:
- Ik heb een programma nodig om me te helpen met het overzetten van specifieke partities van mijn HDD (of in dit geval, RAID-opstelling)
- Crosslinks gaan de soep lopen, als ik bijvoorbeeld mijn downloads op de HDDs laat staan maar de installatie van Utorrent op de SSD zet, werkt deze niet meer.
- Er is een latent risico dat ik mijn data kwijtraak.
Is er iemand die ervaring heeft met een operatie als deze om me verder op weg te helpen? Zouden jullie het uberhaupt aanraden? Bij gebrek aan extra HDD zit ik nog met het probleem dat ik geen externe backup kan maken, en als ik de RAID-opstelling verbreek is m'n data ook naar de eeuwige jachtvelden. Aan de ene kant wil ik graag de tijd van een volledige reinstall besparen en dingen als de library van WMP en mijn savegames van bijvoorbeeld Mass Effect bruikbaar houden, aan de andere kant weet ik niet eens of wat ik vraag wel mogelijk is.
Jullie advies wordt dus op prijs gesteld.
- Ik heb een programma nodig om me te helpen met het overzetten van specifieke partities van mijn HDD (of in dit geval, RAID-opstelling)
- Crosslinks gaan de soep lopen, als ik bijvoorbeeld mijn downloads op de HDDs laat staan maar de installatie van Utorrent op de SSD zet, werkt deze niet meer.
- Er is een latent risico dat ik mijn data kwijtraak.
Is er iemand die ervaring heeft met een operatie als deze om me verder op weg te helpen? Zouden jullie het uberhaupt aanraden? Bij gebrek aan extra HDD zit ik nog met het probleem dat ik geen externe backup kan maken, en als ik de RAID-opstelling verbreek is m'n data ook naar de eeuwige jachtvelden. Aan de ene kant wil ik graag de tijd van een volledige reinstall besparen en dingen als de library van WMP en mijn savegames van bijvoorbeeld Mass Effect bruikbaar houden, aan de andere kant weet ik niet eens of wat ik vraag wel mogelijk is.
Jullie advies wordt dus op prijs gesteld.