Toon posts:

Probleem draadloos netwerk thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat ik thuis moeilijk/geen verbinding krijg tot internet met gebruik van het draadloos netwerk. Er staan hier nog 3 andere laptops in het huis (ik heb zelf ook een laptop) die nergens last van hebben. Ook op mijn school (uvt) heb ik geen problemen met verbinding te maken.

Als ik geluk heb ik krijg ik, na 5~10 keer het opnieuw instellen van mijn netwerk-adapter of nieuwe ip-instellingen hiervoor, verbinding met het draadloos netwerk thuis maar dat is puur willekeurig.

De instellingen voor internet zijn voor zover ik weet identiek aan de andere 3 laptops, en dit probleem doet zich ook nog niet zo heel lang voor.

Ik heb een studio15 laptop van dell met een dell wireless 1397 mini-kaart. OS is windows vista.

Loop helemaal vast, heb totaal geen idee wat er mis kan zijn. Ook mijn schoonbroer heeft er een aantal keren naar gekeken maar kan niks vinden.

Iemand die wellicht enig idee heeft wat er nog mis kan zijn? Hulp is meer dan welkom. Ook als je meer informatie nodig hebt, hoor ik het wel.

Verwijderd

Klopt het dat je thuis wel probleemloos draadloos online kan met de overige laptops maar niet met jouw laptop? En de draadloze verbinding van jouw laptop werkt wel elders?

Als bovenstaande klopt dan kan je jouw draadloze access point in ieder geval uitsluiten en lijkt het probleem zich op de laptop voor te doen. ( misschien toch handig om te vermelden wat voor type access point je heb ) Werkt draadloos wanneer je de firewall en virusscanner uitschakel op de laptop? Werkt draadloos op jouw laptop wanneer je handmatig de IP gegevens invul?

De andere laptops die thuis wel werken, staat daar ook vista op?

En misschien wel het belangrijkste, staat er niet een melding in event viewer?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 23:25 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:24:
Klopt het dat je thuis wel probleemloos draadloos online kan met de overige laptops maar niet met jouw laptop? En de draadloze verbinding van jouw laptop werkt wel elders?[/b]

klopt inderdaad precies.

Als bovenstaande klopt dan kan je jouw draadloze access point in ieder geval uitsluiten en lijkt het probleem zich op de laptop voor te doen. ( misschien toch handig om te vermelden wat voor type access point je heb )
Dunno op het moment.

Werkt draadloos wanneer je de firewall en virusscanner uitschakel op de laptop? Werkt draadloos op jouw laptop wanneer je handmatig de IP gegevens invul?

Virusscanner/firewall uitschakelen heeft geen zin. En vroeger heeft mijn draadloos netwerk altijd gewerkt toen het nog handmatig vast stond. Alleen was het maken van verbinding op de Universtiteit dus niet mogelijk, en heb ik dit uitgeschakeld.

De andere laptops die thuis wel werken, staat daar ook vista op?
Volgens mij voornamelijk windows 7.

En misschien wel het belangrijkste, staat er niet een melding in event viewer?
Nee, moet wellicht hierbij melden dat ik gewoon connectie kan maken met mijn router, alleen dat hij dus daar stopt en geen verbinding maakt met internet. Alleen lokaal toegang dus, kan bijvoorbeeld wel de laptop van mijn vader gewoon vinden.

Verwijderd

Wil je ipconfig /all runnen en de output daarvan hier posten?

Werkt het wel wanneer je alleen dns handmatig instel?

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:21
als je pingt na de router krijg je dan antwoord
uitvoeren =>cmd => ping "ip-adres router"

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 16:45
Al een update gedaan van je wlan driver op je laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:29:
Wil je ipconfig /all runnen en de output daarvan hier posten?

Werkt het wel wanneer je alleen dns handmatig instel?
ipconfig /all:
Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/2758/ipconfig.jpg

alleen dns instellen werkt niet.
whitedrag152 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:34:
als je pingt na de router krijg je dan antwoord
uitvoeren =>cmd => ping "ip-adres router"
ja
jjbstolk schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:50:
Al een update gedaan van je wlan driver op je laptop?
yup

Verwijderd

Vreemd. Jouw vaste netwerkkaart krijgt netjes een een geldig IP adres maar je draadloos ontvangt een 169 adres en daar staat achter> (voorkeur)

Het volgende dien je te doen. Maak een backup van de instellingen van je router en zet deze daarna terug naar fabrieksinstellingen. Activeer WLAN op je router en doe dit tijdelijk zonder beveiliging. Zorg ervoor dat je netwerkkaart instellingen op je WLAN adapter van je laptop allemaal op automatisch staan ( eventueel kan je IPv6 uitvinken gezien je dat wellicht toch niet gebruik ) Probeer te verbinden met je draadloos netwerk, werkt het nu wel?

LET OP: Zorg ervoor dat je de standaard gebruikersnaam en wachtwoord van je router in je bezit heb alvorens je deze naar fabrieksinstellingen terugzet.

PS: Indien bovenstaande niet werkt raad ik je aan om te controleren of het wel werkt wanneer je een andere WLAN adapter in je laptop gebruik. Wellicht heb je de mogelijkheid om een USB WLAN adapter te installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 14:58 . Reden: PS> ]

Verwijderd

Topicstarter
Firmware ge-update en hij doet het :$. Hoe makkelijk kan het ooit zijn, zucht.

In ieder geval bedankt iedereen, en topic kan hierbij gesloten worden.

Verwijderd

mooi zo! Firmware, tja...stom van me, dat is toch wel de eerste stap die je moet zetten indien je vreemde problemen met een router heb. Maar volgens mij zet een firmwareupgrade wel alle instellingen op je router naar fabrieksinstellingen ( weet dit niet 100% zeker )
Pagina: 1