2 Coolers op elkaar Zinvol ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik vroeg mij af of het zinvol is om twee coolers op elkaar te zetten ?

Ik heb een Xentor32 met cooler en heb nog een p75 cooler over, die past er zo op, maar is dit verstandig i.v.m.

- airflow ?
- condensatie ?
- iets anders wat zou kunnen gebeuren ?

Een toren-cooler dus, iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eentje achter op geplakt op mijn Geforce.

dus origineel + een cpu koeler aan de ander kant...... blijft wel kool moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus eentje boven en eentje onder ?

_
| 1.-> |_|
--------------
| 2.-> |_|

(schematische voorstelling kaartje) ;)

1. is dus je originele GeForce cooler en
2. is je cpu cooler, HOE heb je die vastgemaakt ? (en wat voor cpu cooler is het ?)

tnhx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41

botoo

💀 too old to die young

ik neem aan dat je met koelers de ventilarors zelf bedoelt. door te "stacken" gaan ze sneller (luidruchtiger)draaien boven het voor hun bedoelde toerental (levensduur?) maar het blaast beslist flink harder wat zou moeten resulteren in koeler :). Je hebt wel een verhoogde kans op een vastloper, maar dat hoor je waarschijnlijk wel aankomen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst met plakband :) maar was niet zo mooi dus toen heb ik een HEEL KLEIN beetje superlijm in het midden van de fan gesmeerd en die dan vastgeplakt (de midden stuk) aan de 3 licht bruine chipjes boven dus direkt boven de Geforce koeler maar dan aan de ander kant ....als je het nog allemaal kan volgen.

De koeler is een gewone celeron koeler zonder koelvinnen dus alleen de fan. Let op gebruik maar een klein beetje lijm anders krijg je hem moeilijk af......

Jou schematische voorstelling kaartje klopt als een bus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Verbrand het motortje in de fan dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bedoel je dit???
http://discussions.hardwarecentral.com/Forum11/HTML/004793.html

Ik vroeg me dat ook af en heb dit gepost. :)

Heet trouwens daar C-Dude.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt de koelers ook met trekbandjes vastmaken, werkt ook goed en makkelijk eraf te halen. En 2 koelers op elkaar is denk ik nix voor thuis pc, wel voor servers want dan zit er vaak 10 cm ofzo tussen. Ze maken een tering herrie als je ze op elkaar zet zelfs met een paar cm ertussen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Op je 2e punt kan ik in ieder geval wel antwoorden. Als je met fans gaat koelen, hoeveel dan ook, dan krijg je toch nog steeds geen last van condensatie. Dan moet die chip kouder worden dan kamertemperatuur. En hoeveel fans je er ook op zet, kouder dan dat krijg je hem toch niet.
Dat is alleen een issue als je met peltiers gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een half jaar lang twee socket-7 koelers op elkaar gehad (dus tegen elkaar), koelt inderdaad een stuk beter dan een enkele omdat de luchtsnelheid veel hoger wordt, alleen maakt het wel wat meer lawaai.
Ook gaan ze inderdaad wat sneller draaien, dus zullen ze eerder versleten zijn of kapot gaan.

Ook heb ik een poosje twee van die vette ventilators op elkaar voor m'n voeding gehangen (aan de binnenkant, over de processor blazend), die zogen gewoon het stof uit m'n voeding :) , een steengoede luchtstroom (de warme lucht kwam gewoon uit de floppy-drive en alle andere kieren!) maar een ontzettende tering-herrie, dus die heb ik na een paar dagen maar weer weggehaald...

Dus: ja, het koelt een stuk beter. En ja, ze gaan waarschijnlijk ook eerder kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Door 2 koelers op elkaar te plaatsen krijg je alleen meer power(Voor filters of zo), niet een betere CFM verplaatsing.
Als je dus meer power met die fans hebt is het wel handig.

En zullen niet harder draaien maar sincroniseren op een iets lagere snelheid.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:29

SJR

RdB:

Ik krijg m'n proc idd niet kouder dan kamer temp maar wel dan kast temp (5 tot 10 graden koeler). Gaat'ie dan ook condenseren?
Ik heb die bereikt door met papier een airflow buis te maken die aan de ene kant op de koeler op m'n proc zit en aan de andere kant op een 50 mm fan die lucht van buiten zuigt.

Het helpt trouwens best wel veel om die roosters uit je kast te zagen zodat de fan niet eerst erdoor heen hoeft te blazen of zuigen. Dan hoef je ze ook niet te stacken om extra zuig/blaas kracht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb mijn celeron 300A @ 464 mhz met 4 fan's erop.
Ik heb gewoon de normale in de box koellichaam (slot1) gesloopt (de fan en t kapje eraf gehaald) en ik heb hier op 2 fan's geschroeft. Daarboven heb ik ook weer 2 fan's erop geschroefd. Dit koeld zekers beter !! iets van 5 graden ! Laaiwaai valt erg mee en t zaakje draaid nu al een jaar en geen kappotte fan's tot nu toe !
|..| |..|
|..| |..|
--------

Zo ziet t er ongeveer uit ! werkt perfect. Geen condensatie ! dat krijg je pas bij veel lagere temperaturen ! en lager dan kamer temp krijg je het echt niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Welke roosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT: wat bedoel je met meer power? Als de CFM niet omhoog gaat wat is dan het nut?
Pagina: 1