hulp nodig met Pentium D overclocking

Pagina: 1
Acties:

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hallo,

ik heb een Packard Bell PC met een standaart moederboordje erin. deze PC heeft het type: Imedia9015
--------------------------------------------------------------------|
MB Brand : NEC COMPUTERS INTERNATIONAL
MB Model : GA-8I945PM
NB : Intel i945P rev A1
SB : Intel 82801GB (ICH7/R) rev A1
--------------------------------------------------------------------|

Nu is mijn vraag hoe kan ik in de bios functies "unlocken" zodat ik in het bios mijn CPU speed kan verhogen naar bijv, 3.0 ghz. zodat ik er beter op kan gamen als ik mijn MSI N460GTX Hawk Tallon Attack binnen heb.

ik voeg mijn voledige systeem eisen even toe
De specificaties

alvast bedankt ;)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

gaat niet werken.
Nu is mijn vraag hoe kan ik in de bios functies "unlocken" zodat ik in het bios mijn CPU speed kan verhogen naar bijv, 3.0 ghz. zodat ik er beter op kan gamen als ik mijn MSI N460GTX Hawk Tallon Attack binnen heb.
dat gaat dus niet. :P

de enige oplossing is een ander bordje kopen, gelukkig is s775 nogal aan het einde van zn leven, dus er zullen zat leuke bordjes langskomen op V/A of marktplaats, of je koopt een nieuwe (mits je 2ehands niets leuks vind)
en koop vooral geen budgetbordje, dan ben je hier volgende week weer terug bij af. een fatsoenlijk bord kan die cpu best een eind overclocken :)

Verwijderd

s775 aan het einde van zn leven... www.alternate.be -> staat nog vol nieuwe S775 bordjes

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:18:
s775 aan het einde van zn leven... www.alternate.be -> staat nog vol nieuwe S775 bordjes
Er wordt niet gezegd dat het niet meer verkrijgbaar is, maar dat, gezien de leeftijd van de socket, er veel goede (overclock) borden op de tweedehands markt zijn.

Verwijderd

Flash deze bios erop: http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=1907#bios
En alles is unlockt ;) Doe eerst je pc even open voor te controleren dat het bordje er exact hetzelfde uitziet Naast dat ram slot zie je de naam van het mobo staan, deze MOET hetzelfde zijn -> GA8I945PMF

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 19:30 ]

Verwijderd

Aragnut schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:21:
[...]

Er wordt niet gezegd dat het niet meer verkrijgbaar is, maar dat, gezien de leeftijd van de socket, er veel goede (overclock) borden op de tweedehands markt zijn.
Ja ok, das wel waar. gezien de s775 mobo prijzen.. Koop je al een cheape processor+ am2 mobo mee. Ik wou gewoon zeggen dat s775 nog niet dood is. *huilt in een hoekje met zijn s775 rig* ;) Maar gaat nog snel genoeg voor mij dus ik doe nog geen upgrade

Verwijderd

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken, meestal zitten die functies gewoon niet in het bios van dergelijke kant-en-klaar pc's.

Waarschijnlijk krijg je ook een probleem met je voeding: GTX460 heeft 2 pci-e 6-pins connectors nodig en die zullen niet op een oem-voeding zitten.

Verwijderd

Bij die kaarten zitten altijd wel molex -> 6 pins aansluitingen. Bij mijn gtx465 zat dit allemaal bij. & ook van MSI

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:47:
Bij die kaarten zitten altijd wel molex -> 6 pins aansluitingen. Bij mijn gtx465 zat dit allemaal bij. & ook van MSI
Ja maar die voedingen worden berekend op wat er in zit en niet op eventueel upgrade potentie. mogelijk wat ram of extra hdd maar dat is dan alles. Normaliter zit er rond de 350-400watt voedingen in die bakjes. Meestal geen 80+ en is het wattage piek vermogen. Met een GTX460 word al snel een 500watt geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:43

Gamer

mobile

Effe pinmodden als je moederbord hogere fsb's ondersteund.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Niet online
Bedankt allemaal ik denk dat ik dan toch maar op een nieuw bord overga ;)
maar zijn SLI/Crossfire borden erg duur meestal ik kan er niet veel over vinden op the force google ;)
alvast thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Niet online
@coffeejunkie
de voeding krijg ik zaterdag binnen en is 550 wat ;)
dus het zal wel moeten werken met mijn toekomstige GTX460 talon attack ;)

( sorry dubbel posting ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door LocoRoco op 29-11-2010 17:35 . Reden: Dubbel posting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:22:
Flash deze bios erop: http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=1907#bios
En alles is unlockt ;) Doe eerst je pc even open voor te controleren dat het bordje er exact hetzelfde uitziet Naast dat ram slot zie je de naam van het mobo staan, deze MOET hetzelfde zijn -> GA8I945PMF
zal het straks proberen ( zag u post pas later )
als dit werkt ben ik u dankbaar :)
Groetjes ;) ;)
Edit:

mope ik heb aan het iende PMRH :( tja ;) ik zou het kunnen proberen maar een andere type bios vertrouw ik niet ;) als het mobo anders is

[ Voor 12% gewijzigd door LocoRoco op 29-11-2010 18:44 ]

Pagina: 1