• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Hallo,

Telkens als ik mijn pc uitschakel (dus de knop op de voeding omzet) en 'm weer aanzet is-ie zijn biosinstellingen kwijt. Beetje vermoeiend. Het zal wel aan de batterij liggen denk ik, dus die wil ik vervangen. Maar hoe kom je aan zo'n ding? Oh, het gaat dus om een i7-systeem op een Asus P6T Deluxe.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Die kun je overal wel kopen. Kwestie van eruit halen en ff naar een blokker of een electro zaak. Maar das wel erg snel. Heb je niet een jumper die de BIOS kortsluit (het batterijtje dan) verkeerd staan? Als je de batterij gaat plaatsen, is het beter om niet met je vingers aan te komen. Doe het met een doekje of handschoen. Ze zijn een beetje gevoelig voor vet van je handen.

[ Voor 47% gewijzigd door marquis op 25-11-2010 18:51 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• grmpf
thanks. Jumper zit er niet op, dus daar ligt het niet aan. Zie net op een ander forum dat de combinatie P6T en GTX260/GTX275 ook dit probleem oplevert. En laat ik nou een GTX260 hebben...

Hopen dus maar dat het gewoon aan die batterij ligt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 20:22
Laatst op het werk kregen we PC met precies dit probleem. (Asus P6T SE)

Bij ons was het niet de batterij. Je raadt het al, het was inderdaad de videokaart. Zat een Geforce GT220 in. Vervangen door een HD5670, probleem opgelost.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
[b]
Bij ons was het niet de batterij. Je raadt het al, het was inderdaad de videokaart. Zat een Geforce GT220 in. Vervangen door een HD5670, probleem opgelost.
ai...

Anyway, die batterij van mij levert volgens Everest 0,13V. Dat is wel wat weinig lijkt me. Heb goede hoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Meestal zijn die batterijen van het type CR2032 (staat erop als het goed is), en zelfs de Hema verkoopt ze :P

Ik hoop in ieder geval voor je dat het aan die batterij ligt en niet aan iets anders; het is namelijk nogal apart dat 'ie nu al leeg is, omdat die dingen meestal jaaaaaaaaaaaaaaren (lees: 5 of meer) meegaan :|

[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 26-11-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

10 voor 80 cent bij de Action ofzo :P

Als het zo snel leeggaat is het meestal een issue, soms wil een biosflash nog wel eens helpen, dus dat kun je altijd nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
Iva_Bigone schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:02:
Meestal zijn die batterijen van het type CR2032 (staat erop als het goed is), en zelfs de Hema verkoopt ze :P

Ik hoop in ieder geval voor je dat het aan die batterij ligt en niet aan iets anders; het is namelijk nogal apart dat 'ie nu al leeg is, omdat die dingen meestal jaaaaaaaaaaaaaaren (lees: 5 of meer) meegaan :|
thanks. Heb inmiddels begrepen dat de P6T bekend staat om
a) brakke cmos-batterijen
b) idioot conflict met nVidia-kaarten waardoor het bios denkt zichzelf te moeten resetten.

Ik hoop op a).
Pagina: 1