Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding kaduuk, of moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 23:51
Goedenavond,

Heb een frustrerend probleem. Ik had de laatste maand erg veel last van BSOD's, er stond vaak "Memory_Management" en inderdaad, na een MEMtest behoorlijk wat errors. Dus heb nieuw geheugen gekocht en het er netjes en stevig ingeklikt. M'n PC gaat aan, maar ik krijg geen beeld en m'n muis en toetsenbord werken niet (branden ook geen lampjes op). Tevens flikkert er een rood lampje aan en uit op m'n videokaart. Ik hoor wel van alles draaien, m'n fans en harde schijven hoor ik duidelijk en m'n dvd-drives gaan ook open (alleen de onderste gaat half en dan weer meteen dicht). Zowel een andere videokaart als m'n oude geheugen geprobeert, nog steeds hetzelfde probleem.

Aan m'n geheugen lijkt het dus niet te liggen. Nu twijfel ik ontzettend of het nou m'n voeding is, of toch m'n moederbord.. aangezien de fans wel draaien, de dvd-drives open gaan, etc. Mijn specs:

mobo: - Gigabyte GA-790XTA-UD4
processor: - AMD Phenom II X4 965
geheugen: - 4GB DDR3 Kingston HyperX Blu
gpu: - ATi Radeon HD 4870 1GB DDR5
voeding: - Enermax Liberti 720w voeding

Ik hoop dat dit voldoende informatie is en dat mensen me kunnen helpen. Ik wacht geduldig! :*)

• InFamous
  • Laatst online: 20:44

InFamous

excommunicado

heb je wel een cmos reset gedaan toen je het nieuwe geheugen had gemonteerd?

Formerly known as Ragdoll

• Disfigured
Yeah, heb de batterij er iets van 5 minuten uitgehaald.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:18
Disfigured schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:42:
Yeah, heb de batterij er iets van 5 minuten uitgehaald.
Heb je de voedingskabel EN de cmos batterij er al eens tegelijk uitgehaald, zodat je computer compleet 'stroomloos' is? Computer ontladen nadat je alle stroombronnen eruit gehaald had?

• Disfigured
Yup, de kabel was er sowieso uit, doe ik altijd als ik m'n kast voor welke reden dan ook open maak. :P

• MaZeLe
Als ik via het internet zoek op red light HD4870 kom ik op verschillende (officiële) AMD forums uit. Er zijn verschillende mogelijkheden, maar eentje ervan is 'insufficient power supply'. [link]http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=97885&enterthread=y&STARTPAGE=1[/link]

Ook bestaat er een kans dat de kaart is overleden, ook wel bekend als het Sudden Death 4870 Syndrome. [link]http://www.overclock.net/ati/507661-red-blinking-light-4870-a.html[/link] nummertje 6.

Heb je de mogelijkheid om de GPU te testen in een ander systeem?

• Disfigured
Die mogelijkheid heb ik wel ja. Ga ik meteen doen zo! Echter, zelfs met een defecte videokaart moeten de lampjes op m'n toetsenbord gaan branden toch?

• MaZeLe
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het niet zou weten:) Ik wacht rustig af wat voor een resultaat je test heeft!

• Disfigured
De videokaart werkt gewoon op m'n broertje's PC, dus daar ligt het niet aan. :( Bij mij brandden overigens alle drie de lampjes.
D1601 - Red LED On, shows critical temperature fault

D1602 - Red LED On, shows External power connector A was removed

D1603 - Red LED On, shows External power connector B was removed
Die allemaal! ...

• InFamous

InFamous

excommunicado

laat die videokaart is uit je pc en luister dan is met opstarten of je het boot piepje hoort.

• Disfigured
Nope, helemaal geen piepjes oid. Ik kan overigens de PC ook niet meer uitzetten met de power-knop. Alleen met de power-switch op de voeding.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Disfigured schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:16:
Nope, helemaal geen piepjes oid. Ik kan overigens de PC ook niet meer uitzetten met de power-knop. Alleen met de power-switch op de voeding.
Als je nou je broers powersupply pakt dan?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• InFamous

InFamous

excommunicado

ff een vraagje heb jij toevallig de stekker van je aan en uit schakelaar wel goed gemonteerd want deze heeft een + en een - als je die omdraait wat ik dus van de week had dan slaat alles op hol.

nog beter trek alle stekkers van je case en frontpanel eraf en start de pc gewoon door met een pen of iets de pinnetjes te verbinden kijk dan eens wat er gebeurt(wel even goed kijken welke pinnetjes je moet hebben)

[ Voor 35% gewijzigd door InFamous op 25-11-2010 20:25 ]

• Disfigured
Nou, de PC heeft gewoon een half jaar gewerkt tot m'n geheugen kapot ging. Voeding heb ik verder niet aangezeten dus alles zit nog gewoon goed aangesloten.

Overigens kan ik de voeding van m'n broertje's PC misschien wel pakken, maar ten eerste wordt ie dan ontzettend boos :D, en ten tweede heb ik geen idee of ik alles wel goed kan aansluiten (heb deze PC gebruikt gekocht hier via tweakers dus niet zelf in elkaar gezet), aangezien ik wat kabels zie lopen waarvan ik geen idee heb waar ze heen gaan en wat ze doen. :P

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Disfigured schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:39:
Nou, de PC heeft gewoon een half jaar gewerkt tot m'n geheugen kapot ging. Voeding heb ik verder niet aangezeten dus alles zit nog gewoon goed aangesloten.

Overigens kan ik de voeding van m'n broertje's PC misschien wel pakken, maar ten eerste wordt ie dan ontzettend boos :D, en ten tweede heb ik geen idee of ik alles wel goed kan aansluiten (heb deze PC gebruikt gekocht hier via tweakers dus niet zelf in elkaar gezet), aangezien ik wat kabels zie lopen waarvan ik geen idee heb waar ze heen gaan en wat ze doen. :P
Ja ik wilde erbij zetten van: test onderdelen wat je kan.
Het enigste wat ik je kan aanraden is toch even langs een local pcboer te gaan. Misschien heeft de tweaker verkoper onderdelen zodat je hem kan versturen. Check je kabels(videokaart) en eventuele losse onderdelen onderin je kast. Of.. je bekijkt een paar Youtube video's en toch zelf te doen :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had ook eerder een andere voeding willen suggereren maar boze broertjes :( kun je beter niet hebben. Voedingstester zou nuttig kunnen zijn. Ik heb er zelf ook jaren geleden een gekocht. Die moet je nl. eigenlijk al hebben liggen voor als er zich problemen voordoen. Kort nadat ik hem gekocht had kwamen ze ook met mooie LCD schermpjes.

offtopic:
(en ik had je topic al gezien voordat je crosspostte) ;)

• InFamous

InFamous

excommunicado

idd cptjack zulke dingen moet je gewoon in huis hebben:P heb ehm zelf ook alleen ander merk en dat werkt echt top

• Disfigured
Jullie denken dus eerder aan een voedingsprobleem dan aan een moederbord probleem? Ik heb zelf het idee dat het het moederbord is eigenlijk, omdat alle drie de lampjes branden op m'n videokaart.. Behalve die van "D601 - Red LED On, shows critical Core power fault".. Die's gewoon groen!

[edit; of nou ja, ik kan D601 niet eens vinden.. :P]

[ Voor 10% gewijzigd door Disfigured op 25-11-2010 22:42 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nee, maar om uit te kunnen sluiten dat het de voeding is en de verdenking meer richting mobo gaat moet je het liefst de stap van een andere voeding doorlopen. Het is nu eenmaal een systematisch proces van eliminatie.

[ Voor 15% gewijzigd door CaptJackSparrow op 25-11-2010 21:12 ]

• MaZeLe
Branden de lampjes op je Moederbord OF op je Grafische kaart? In de betekenis zit namelijk een wezenlijk verschil. Als ze op je Grafische Kaart branden, is het wss iets met je Grafische kaart, is het op je Moederbord, dan kunnen we in de handleiding van je mobo gaan zoeken wat ze betekenen.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:12
is je geheugen 100% compatible met je moederbord? staan de wattages goed van je geheugen reepjes :)

How are you doing?

• Disfigured
MaZeLe schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:34:
Branden de lampjes op je Moederbord OF op je Grafische kaart? In de betekenis zit namelijk een wezenlijk verschil. Als ze op je Grafische Kaart branden, is het wss iets met je Grafische kaart, is het op je Moederbord, dan kunnen we in de handleiding van je mobo gaan zoeken wat ze betekenen.
Sorry, heb het al aangepast in m'n post. Ging om de lampjes op m'n grafische kaart. Maar de kaart werkt wel gewoon op een andere PC. Overigens draait m'n CPU-koeler ook niet, en die zit rechtstreeks aangesloten op m'n moederbord toch?

@stftweakers; heb twee setjes DDR3 geprobeert, waaronder een gloednieuw setje Kingston HyperX. Daar ligt het denk niet aan. Het andere setje heeft het het afgelopen half jaar prima gedaan (en het half jaar ervoor bij de vorige eigenaar ook), maar zat vol met errors volgens memtest. Maar zelfs zonder RAM zou m'n moederbord moeten piepen, maar dat doet 'ie ook niet..
Pagina: 1