Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoge piep uit boxen/hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Via mijn boxen/hoofdtelefoon komt constant een soort piepend geluid, als ik taken uitvoer op de computer wordt dit geluid heviger. De oorzaak ligt niet aan de apparatuur, want zowel via mijn hoofdtelefoon als mijn boxen hoor ik het, beide ook nog eens op verschillende uitgangen aangesloten. Mijn geluidskaart is een onboard kaart.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Geluidskaart: On-board, MSI moederbord(medion)

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Dat is een bekend probleem, heeft dacht ik iets te maken met de aarding van je computer. Als je je aarde afplakt kijk dan of het nog steeds is.

Het is echter NIET raadzaam om je aarde afgeplakt te houden.

Hallo!

• n00bje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 15:14
Gebruik je de uitgangen van je moederbord? Uitgangen op een frontpanel vangen namelijk veel ruis op doordat de kabels ervan langs het moederbord, videokaart... gaan.
Probeer ook eens het volume van Windows helemaal open te draaien en stel daar je boxen/hoofdtelefoon op af.

Verwijderd

Topicstarter
@Yoram, aarding?

@n00bje, Voor hoofdtelefoon voor ingang, voor boxen moederbord uitgang aan de achterkant. Verder heb ik het geluid van windows altijd op 100% staan, en pas ik het geluid aan met mijn boxen.