Toon posts:

Internet klapt er constant uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De internetverbinding bij mij thuis valt er op 1 pc per uur gemiddeld wel 5 minuten uit. Vaak los ik dit op met het uit/aan zetten van mijn router. Meestal doet de verbinding het dan weer, maar soms doet de verbinding het nog steeds niet en dan moet ik de pc opnieuw opstarten en dan doet hij het wel. Op andere pc's in het netwerk allemaal draadloos doet dit probleem zich eens in de week voor.

Ik maak gebruik van XS4ALL internet en dus daarom hun opgebeld. Zij zeggen dat het ligt aan onze lijn, die kan maar 5mbit aan terwijl we 8mbit hebben. De lijn in de grond zou te oud zijn voor hoge snelheden, daarom krijg je bottleneck en daarom werkt het niet. Weten jullie misschien waar het aan ligt, en wat ik er aan kan doen.

Verder maak ik gebruik van een Fritz!Box WLAN 7170 router.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Het ligt aan kabels en verbindingen. Ik ga er maar even vanuit dat het verbindingsverlies optreedt tussen modem en dslam. Dat betekent dat ofwel de bekabeling in huis / naar je modem foutief is, ofwel de kabel van je huis naar de kpn wijkcentrale. In het laatste geval: Wat dacht je van internet via de kabel? Je hebt namelijk weinig kans op verbetering.

In het eerste geval: Alle kabels en stekkertjes loshalen, schoonmaken en weer vastkrijgen. Kabels zo goed en kort mogelijk op eerste aansluitpunt. Werkt dit allemaal niet? Dan heb je waarschijnlijk gewoon pech.

Edit: Ik neem aan dat je al hebt uitgesloten dat het aan de verbinding tussen pc en modem ligt. Nadat ik je post herlas begon ik daar toch aan te wtijfelen.

[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 25-11-2010 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan het dat als ik download ik gewoon constant 850 kb/s haal op de PC die via Wifi internet krijgt, maar op de pc beneden de internetverbinding er constant uit valt.

• wheez50
|:(

uhh...

|:(

Omdat je nog zelf niets gedaan hebt om precies uit te zoeken waar het fout gaat. Dat je kan downloaden is prima. Maar als op een pc alles perfect werkt, ligt het niet aan je internet maar aan je interne netwerk. Dus: Doet het internet het prima op een van de pc's? Is het probleem dus een probleem dat niet op *elke* pc optreedt?

Zo ja: kijk je interne netwerk na. Oh, en installeer je besturingssystemen ff opnieuw >:)

edit: kijk hier eens: [NT] troubleshooter FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 25-11-2010 18:18 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

XS4All maakt voor zover ik weet gebruik van virtuele profielen die je verbindingssnelheid beperken tot net onder de waarde waarboven je verbindingsproblemen krijgt. Da's tenminste bij mij met XS4All over KPN/MxStream. Neem aan dat dit bij 'Only' ook het geval is. Je zou nog even voor de zekerheid kunnen checken of je op een ADSL(1) of ADSL2+ DSLAM zit. Dit moet XS je ook kunnen vertellen. Je Fritzbox heeft trouwens ook zo'n mooie statuspagina waar je van alles en nog wat kunt uitlezen over de lijnverbinding. Daar al eens naar gekeken?

Weet je trouwens waar de centrale staat waar je op zit en hoe ver die ongeveer van je verwijderd is?

Verwijderd

Topicstarter
@CaptJackSparrow, is er een manier via router om achter deze snelheid te komen. Hoe kom ik erachter of ik Adsl 1 of 2 heb.

@wheez50, Ik heb wel degelijk uitgezocht waar het aan kan liggen, ik heb immers gebeld met XS4ALL, zij komen dus met het verhaal dat mijn verbinding maar 5mbit aan kan, terwijl er 8 doorheen gaat.

• wheez50
Nog steeds neem ikzelf aan dat er iets anders fout is: Maar stel het is je internetverbinding: Hij staat nu op 8mbit down. Als 'ie het doet, download je dus met volle snelheid. Als 'ie het niet doet, doet 'ie het niet. Om nu ervoor te zorgen dat 'ie het wat vaker wel doet, dient de totale snelheid iets omlaag gebracht te worden. Volgens xs4all zou het dan kunnen dat je dan minder vaak lijnuitval krijgt. JE modem doet nu hard zijn best om iets uit een heleboel ruis te halen. En soms gaat dat mis en raakt 'ie de weg kwijt (= uitval). Bij een minder hoge download zal het modem iets meer ruimte krijgen en minder kans lopen op het kwijtraken van de verbinding.

Maar nogmaals: Het probleem treedt dus op op *alle* pc's? Ook degene die downloadt?

Verwijderd

Je hebt nog niet verteld hoe deze computer waarvan de verbinding steeds uitvalt is verbonden met je modem. Is dit draadloos of bedraad?
En welke firmware heb je op je modem draaien?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe je bij die statuspagina in de Fritzbox kunt komen staat ongetwijfeld in de handleiding van dat ding. Ik heb er zelf geen een. En zoals ik al zei kan XS voor je checken of je op een ADSL of ADSL2+ DSLAM zit.

Verwijderd

Topicstarter
@CaptJackSparrow, Fritz.box, daar kijk ik vaak genoeg, onder andere om te port forwarden.

Op vrijwel alle computers valt de verbinding af en toe uit. Alleen de pc die het vaakst uitvalt 4x per dag ongeveer, die is bedraad aangesloten met een kabeltje van 1m. Verder is de afstand tussen modem en kpn-ingang huis ongeveer 0,5m.

Firmware version 58.04.82

EDIT: Deze informatie kan ik vinden in router over centrale

FRITZ!Box Connection DSL Exchange
960 kBit/s
7648 kBit/s
DSL version
1.35.63.10 DSL enabled
[2:30:07]
ADSL (ITU G.992.1) Annex A Alcatel
1.0 - H1 0

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 18:50 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ITU G.992.1 betekent dat je op een ADSL aansluiting zit. ADSL2+ is ITU G.992.5.

Je modem is ADSL2+ maar om een 2+ verbinding te hebben moet je ook in de centrale op een 2+ DSLAM gezet worden. Het verschil is dat een ADSL verbinding op gelijke afstand een minder hoge/stabiele verbindingssnelheid kan halen dan een ADSL2+ verbinding. Het *zou* dus mogelijk kunnen zijn dat als je op een 2+ DSLAM overgezet wordt dat je dan een betere verbinding hebt.

Verwijderd

Als je die kabel van 1 meter op een andere computer aansluit, valt deze dan ook vaker weg?

Het probleem dat alle pc's eruit pleuren kan te maken hebben met draadloos, maar ook aan de buitenlijn.
Kan je in het modem ook zien of je DSL verbinding eruit valt?

Verwijderd

Topicstarter
@Gratzip, ik heb mijn router vanmiddag gereboot, dan gaat al die info eruit. Ik zal morgen nog even kijken.

@CapJackSparrow, kan dat met de huidige bekabeling die waarschijnlijk zeer oud is? Zijn er uberhaupt andere mogelijkheden om internet te krijgen?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Leeftijd zal vermoedelijk niet uitmaken. Punt is dat ADSL2+ daar een betere verbinding uit kan halen dan ADSL. Wat de leeftijd of afstand ook zal zijn. Welke provider je ook neemt het zal bij ADSL over dezelfde bekabeling gaan. Alleen een (TV)kabel provider zal op dat punt echt verschil kunnen maken.
Pagina: 1