• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30
Beste Tweakers,

ik heb gisteravond een pc-tje in elkaar gezet met een asrock gmh-880 usb3 rev2.0 moederbord. Alles functioneert prima, alleen het geluid doet niets. Gek genoeg ziet ie wel dat er een stekker in een audio uitgang geduwd wordt, maar geluid komt er niet uit. Verder zie je in windows ook de groene audio balk als je op het speakertje klikt.

Wat ik al geprobeerd heb:

- drivers van Realtek
- drivers van Asrock
- bios update
- front panel audio uitgezet
- verschillende audio apparaten gebruikt

Heeft iemand nog tips wat ik nog meer kan proberen?

Alvast bedankt

edit: aan de voorzijde doet het geluid het inmiddels wel, achter alleen nog niet..

[ Voor 13% gewijzigd door Bastard op 25-11-2010 17:20 ]

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07-2025
Doe de boxen er eens achter in en ga dan naar je geluidsconfiguratie. Misschien is de rear uitgang uitgeschakeld. Schakel die in dat geval in.

EDIT: Ook de chipset drivers geinstalled?

[ Voor 13% gewijzigd door Pesu op 25-11-2010 22:52 ]

• Bastard
chipset drivers waren geinstalled, maar hoe zie ik of de rear uitgang is uitgeschakeld? (ik krijg wel een melding als ik een kabel erin stop) Als het met een live-cd (ubuntu) niet werkt zou er dan gewoon iets stuk zijn?

• Pesu
lijkt er wel op. Heb je een live CD tot je beschikking?

Gewoon rechtermuisknop op het volume icoontje en dan afspeelapparaten. Kijk daar eens.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kun je voor 2- of 4-speakers configuraties kiezen? Staat die dan op misschien op 2?

• Bastard
Pesu schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:28:
lijkt er wel op. Heb je een live CD tot je beschikking?

Gewoon rechtermuisknop op het volume icoontje en dan afspeelapparaten. Kijk daar eens.
live cd heb ik, maar de pc niet (heb hem vanmiddag afgeleverd met alleen werkende front-audio aansluitingen), pc was voor een oude man die zelf de ballen verstand heeft van electronica, maar wel een beetje wil mailen/surfen etc. Maar ga er binnenkort nog wel even langs met een live-cd om de boel te controleren.

Verder staat bij afspeelapparaten alles gewoon goed, ik vond t ook allemaal erg vreemd.

CaptJackSparrow schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:31:

Kun je voor 2- of 4-speakers configuraties kiezen? Staat die dan op misschien op 2?
Hoe bedoel je?

• Pesu
Verder staat bij afspeelapparaten alles gewoon goed, ik vond t ook allemaal erg vreemd.
[...]

Hoe bedoel je?
[/quote]

Hij bedoelt dat je de juiste instellingen voor de speakers even moet checken.
Afspeelapparaten-->het afspeelapparaat wat geselecteerd is-->rechtermuisknop-->configureren.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mijn Soundblaster hier zit met één uitgang op twee boxjes en met een andere op de audio installatie. Moet ik wel in de Creative 'Surround Mixer' voor 4 speakers configuratie kiezen. Als ie op 2 staat doen de boxjes het niet meer. Om de een of andere reden schakelt ie heel af en toe 'spontaan' naar die 2 speaker stand en hoor ik niks meer. Als je eenmaal weet wat het is is het zo weer hersteld.

Bij jou zou iets dergelijks misschien ook kunnen spelen.

Verwijderd

Ahum, had je al gedaan.....

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 08:48 ]

Verwijderd

Allemaal nagekeken?
To enable Multi-Streaming function, you need to connect a front panel audio cable to the front
panel audio header. After restarting your computer, you will find “Mixer” tool on your system.
Please select “Mixer ToolBox” , click “Enable playback multi-streaming”, and click
“ok”. Choose “2CH”, “4CH”, “6CH”, or “8CH” and then you are allowed to select “Realtek HDA
Primary output” to use Rear Speaker, Central/Bass, and Front Speaker, or select “Realtek
HDA Audio 2nd output” to use front panel audio.

• Bastard
Front panel audio cable zit ook aangesloten, en daar doet de audio het gewoon wel. Mixer tooblox heb ik nog geen tijd voor gehad, mijn vriendin is morgen bij die man en die laat ik dan even met een live-cd controleren of er hoop is ;). Bedankt voor de tips trouwens.

• Bastard
edit:foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Bastard op 27-11-2010 12:57 ]

Pagina: 1