Twijfel over voedingswaarden PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
De PC van mijn vriendin valt de laatste tijd af en toe uit. (Gemiddeld een keer per 2 weken).
Ik zat er net bij toen het gebeurde en de PC valt gewoon plotsklaps uit, zonder waarschuwing of blauw scherm.

Nu heb ik even gekeken via Everest naar de voedingswaarden en zie ik bij de -12V een waarde van rond de 1.6V. Dat lijkt me erg laag. De -5V geeft een waarde van gemiddeld 2,5 volt. Overige waarden worden niet weergegeven.
Zijn de waardes van Everest (het moederbord dus) betrouwbaar en is de voeding dus kapot of kloppen die waardes niet? Ik wil niet een nieuwe voeding kopen en dan erachter komen dat dat het niet is. Iemand die me hierover kan adviseren?

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Eerste wat ik dacht toen ik de titel las: "Hè, hoeveel calorieën zouden erin zitten? Eten mensen pc's?"

Goed ff on-topic. Probeer je voeding eens door te meten, of door te laten meten, dan weet je waar de oorzaak ligt.

Gestoord word je toch...

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
Juistem :) Pak je multimeter (als je er geen hebt, €5 bij de bouwmarkt) en meet de voltages na - als ze bijv. onder load veel droppen, zou dat een aanwijzing kunnen zijn dat je voeding de load niet aankan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De -12V en -5V worden op moderne systemen eigenlijk niet meer gebruikt, dus dat hoeft niet echt een probleem te zijn. Belangrijker zijn de 12V en 5V en 3,3V lijnen. Heo zijn die.

En wat zijn de specs van de bak?

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Voltages lees je niet af van je pc, maar meet je inderdaad met een multimeter, want anders is het volstrekt onbetrouwbaar.

Verder zouden je specs ook wel handig zijn. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Oke, ik was iets te snel met mijn bevindingen. Zojuist dus toch een BSOD met de melding Bad Pool Header.
Een blik in het foutenlogboek leert dat het te maken heeft met NOD32. Er staat dat de NOD32 Boot Service niet kan worden gestart en daaronder dat het opstartstuurprogramma d347bus niet is geladen.
Kan iemand hier iets mee? Heeft het zin om NOD32 volledig te verwijderen en opnieuw te installeren?

Specs zijn verder:
AMD 64 3200 op een Asus A8N VM met 1 GB memory en X550 ingebouwde videokaart met WDC WD1600JB harde schijf.

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
SamPatterson schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:02:
Kan iemand hier iets mee? Heeft het zin om NOD32 volledig te verwijderen en opnieuw te installeren?
dat weet je pas zeker als je het geprobeert hebt :)

www.racetalk.nl

Pagina: 1