Toon posts:

Localhost / MySQL synchroniseren tussen iMac en MacBook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een manier om mijn iMac en MacBook synchroon te houden qua development omgeving. Omdat ik geregeld offline op de iMac ontwikkel, maar ook op locatie verder wil kunnen gaan op de MacBook, moeten beide sychroon blijven. Het liefst met een online backup erin.

Momenteel heb ik een Mobile Me account (iDisk) die prima kan dienen als synchronisatie punt (lees: backup), echter, hoe ga ik zowel de localhost map + MySQL databases synchroniseren zonder met het handje telkens alles te moeten slepen? Weet iemand daar een mooi tooltje voor? Of kan zoiets gescript worden?

Of, heb je een andere oplossing / idee? Tnx alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik SVN als versiecontrole waardoor ik ook op mijn iMac en MBP de code in sync heb. Maar ik ben ook al tijden aan het denken hoe ik MySQL het beste kan synchroniseren, dus ik ben ook benieuwd of en hoe anderen dat hebben opgelost (moet intern en extern beschikbaar zijn)

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een servertje draaien met een apache server en mysql er op, zo kan ik vanuit mijn interne netwerk vanaf elke pc dezelfde databases gebruiken.

Ook draait er op dat servertje een svn repository voor de code.
Werk echt superfijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:17:
Ik heb een servertje draaien met een apache server en mysql er op, zo kan ik vanuit mijn interne netwerk vanaf elke pc dezelfde databases gebruiken.

Ook draait er op dat servertje een svn repository voor de code.
Werk echt superfijn!
Nadeel is dat als je extern op je laptop werkt, je alleen via internet thuis bij je database kan. Echt lokaal werken gaat dan niet (offline), waar het hier wel om draait.

Op beide machines offline (je weet immers nooit) kunnen werken en toch beide machines synchroon houden (wat mag op commando uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt dan toch ook gewoon de mysql poort open gooien voor de buitenwereld, wanneer je dan je ip adres weet an je gwoon connecten.

Beter nog is een domein aanvragen en dan kan je geowon connecten via die domeinnaam.

Easy as that. Zo doe ik het ook, eigen domein, poorten knal ik open als ik op locatie ga werken of een preview moet laten zien aan een klant.

Je moet natuurlijk wel een servertje hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:39:
Je kunt dan toch ook gewoon de mysql poort open gooien voor de buitenwereld, wanneer je dan je ip adres weet an je gwoon connecten.

Beter nog is een domein aanvragen en dan kan je geowon connecten via die domeinnaam.

Easy as that. Zo doe ik het ook, eigen domein, poorten knal ik open als ik op locatie ga werken of een preview moet laten zien aan een klant.

Je moet natuurlijk wel een servertje hebben draaien.
En wat als je even geen internet verbinding hebt (thuis of op locatie)? Juist. Daarom heb ik bij het ontwikkelen het liefst alles offline draaien. Mocht er geen internet (beschikbaar) zijn, kan je altijd nog doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom een database synchroniseren? Als je gewoon er voor zorgt dat je in principe 1 database(server) gebruikt en de andere voor backup aanhoudt ben je er toch ook? ;) Met Google kom je dan vast een heel eind.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 26-11-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:48:
Waarom een database synchroniseren? Als je gewoon er voor zorgt dat je in principe 1 database(server) gebruikt en de andere voor backup aanhoudt ben je er toch ook? ;) Met Google kom je dan vast een heel eind.
Dit kan idd ook :D

Over het internet downtime, in de 4 jaar dat mijn server draait heb ik merkbaar maar een half uurtje downtime gehad. Wanneer ik op locatie ga en daar wil devven heb ik altijd mijn telefoon mee waar ik dan weer mee op internet kan mocht er op locatie geen internet verbinding zijn.
Voor mij werkt het zo superfijn, nog nergens een locatie tegen gekomen waar ik niet kon werken.
En op de locaties waar ik ECHT geen verbinding heb ben ik meestal ook niet om te werken(lees vakantie).

Maar inderdaad, google is your mate, genoeg stukken over het backuppen van databses naar een andere locatie/server/database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 14:47
@bramsmulders:
Het is natuurlijk een oplossing die waarschijnlijk mogelijk is. Alleen de TS zoekt een oplossing om de spullen toch offline te kunnen gebruiken. Ik heb er ook wel oren naar omdat ik ook geregeld in de situatie zit dat ik dus niet overal internet tot mijn beschikking heb en graag lokaal met mijn eigen snelheid van mijn laptop wil testen en mijn eigen lokale omgeving, die dan gelijk is natuurlijk aan de lokale omgeving van mijn iMac. Ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem als de TS.

Het gaat er dus om dat als je thuis komt, je dat mooi kan synchroniseren! Mappen dus van de een naar de andere computer, het liefst zonder al te veel zip copy paste werk maar gewoon met druk op de knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

orange.x schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:17:
@bramsmulders:
Het is natuurlijk een oplossing die waarschijnlijk mogelijk is. Alleen de TS zoekt een oplossing om de spullen toch offline te kunnen gebruiken. Ik heb er ook wel oren naar omdat ik ook geregeld in de situatie zit dat ik dus niet overal internet tot mijn beschikking heb en graag lokaal met mijn eigen snelheid van mijn laptop wil testen en mijn eigen lokale omgeving, die dan gelijk is natuurlijk aan de lokale omgeving van mijn iMac. Ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem als de TS.

Het gaat er dus om dat als je thuis komt, je dat mooi kan synchroniseren! Mappen dus van de een naar de andere computer, het liefst zonder al te veel zip copy paste werk maar gewoon met druk op de knop!
Wie zegt dat beide SQL machines op 2 locaties te vinden zijn? :? MAW: Dit kan ook gewoon offline hoor... ;) Op het moment dat je dan op pad gaat, kan je toch altijd nog een synchronisatie starten? Zie ook de MySQL documentatie omtrent backuppen, want dat is dan gewoon wat je doet (in feite).
Pagina: 1