Foto-frame/apparaatje...

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 07:55

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heeft er iemand een idee wat de beste/goedkoopste oplossing is voor het volgende:

Ik wil graag iets hebben waar ik via FTP of netwerkshare een foto heen stuur, en vervolgens wordt getoont op een 7" (of iets groter) schermpje. Als de foto overschreven wordt moet de nieuwe foto verschijnen. Liever heb ik hier geen computer constant voor aan staan, dus als er een fotoframe is wat dit kan dan zou dat natuurlijk de beste optie zijn... Of een USB-videokaart wat op mijn QNAP 419p NAS werkt zou ook goed zijn, dan hoef ik daar maar een scherm aan te hangen.

Een ander idee is om een SD-kaartje te modden zodat het op 2 apparaten tegelijk werkt (ofja, eigenlijk één voor één). Dan sla ik de foto op via de NAS op de SD-kaart, en dan schakel ik weer terug naar het fotoframe zodat deze de SD-kaart weer leest. Vandaar ook dat dit topic onder electronic staat, omdat ik "bang" ben dat ik e.e.a. zelf moet gaan maken.

Iemand een idee of tips? Ik moet het natuurlijk wel zeker weten dat het werkt alvorens ik geld ga uitgeven...

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Een AVR modden zodat deze aan de ene kant een webserver is maar via SPI net doet of hij een SD-Kaart is in de ogen van het fotoframe? Lijkt me een leuke uitdaging ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 19:47

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Een chumby hacken of een beagleboard met een monitor of opprik lcd zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Een linux based iets is wel erg makkelijk, want dingen als een ftp of samba server krijg je er dan zonder veel moeite bij. Zijn er niet al wifi/netwerkfotolijstjes?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
LED-Maniak schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:19:
Een AVR modden zodat deze aan de ene kant een webserver is maar via SPI net doet of hij een SD-Kaart is in de ogen van het fotoframe? Lijkt me een leuke uitdaging ;)
Zoiets inderdaad. Of wellicht met een Arduino. Die ligt hier toch al met SD-kaart eraan...
Cassettebandje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:29:
Een chumby hacken of een beagleboard met een monitor of opprik lcd zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Een linux based iets is wel erg makkelijk, want dingen als een ftp of samba server krijg je er dan zonder veel moeite bij. Zijn er niet al wifi/netwerkfotolijstjes?
Er zijn inderdaad wifi/ethernet photoframes, maar hoe weet ik welke precies dit kan wat ik wil? Ik wil niet pas na het kopen erachter komen dat'ie net niet kan wat ik wil. Het "systeem" moet werken zonder tussenkomst van mens of PC.

Ik heb al vanalles liggen bedenken, maar zo makkelijk is het dus echt niet!! Dat komt natuurlijk omdat een VGA monitor niet "zomaar" aan te sturen is.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:58
Is het niet mogelijk een bestaand fotolijstje te modificeren?

Of een ARM dingetje te bouwen. (daar kan een OS op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met een chumby zou het zeker moeten kunnen, je kunt ook bij store.make.com Chumby Guts bestellen, dat is een chumby zonder kast en stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:22
Lapmod? Of is dat te groot / lomp? Het is wel flexibel natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Android tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Hee dat is ook niet eens zo'n gek idee. Zo'n heel goedkoop android tablet doet natuurlijk ook alles zonder verbouwingen. Gewoon een zelf verversende webpagina schrijven die de foto laat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

sebastius schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:54:
Hee dat is ook niet eens zo'n gek idee.
Je hoeft niet zo verbaasd te klinken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
lol :P

Maareh, goede ideeën zeg! Thanks.
Ik ga eens naar zo'n tablet kijken.
Zo'n ding is, gezien het doel, natuurlijk ook "overkill" maar minder erg dan een laptop.
Jammer dat ik het touch gedeelte ervan niet ga gebruiken, want hij komt achter glas.

Iemand toevallig nog een goedkope tablet te koop? Als de behuizing uit elkaar is gevallen is het niet erg >:)
als het scherm het maar doet :)

Zo'n ding vreet niet veel stroom neem ik aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even op het laptop idee terug te keren. Ik was van plan om een oude laptop hiervoor te gebruiken (paar zalige youtube tutorials gevonden) maar ben een beetje op zoek hoe ik het in men kader ga inbouwen (of welke kader in ga gebruiken) tips zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Anvar: Dan moet je hier wezen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sprite_tm: thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

atmoz schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:13:
lol :P

Maareh, goede ideeën zeg! Thanks.
Ik ga eens naar zo'n tablet kijken.
Zo'n ding is, gezien het doel, natuurlijk ook "overkill" maar minder erg dan een laptop.
Jammer dat ik het touch gedeelte ervan niet ga gebruiken, want hij komt achter glas.

Iemand toevallig nog een goedkope tablet te koop? Als de behuizing uit elkaar is gevallen is het niet erg >:)
als het scherm het maar doet :)

Zo'n ding vreet niet veel stroom neem ik aan?!
DealExtreme heeft ze heel goedkoop, die APads en dergelijke, maar hier op tweakers zijn er regelmatig V&A aanbiedingen mee omdat men ze koopt als iPad vervanger en dat valt ze dan vies tegen ;)

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.317

http://www.dealextreme.co...tegory.317~search.android

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 05-12-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Toevallig al wat gevonden (zowel qua hardware als software)? Ben zelf namelijk naar precies hetzelfde op zoek.

Ging eerst eigenlijk voor de Kodak Pulse W730s, maar was net te laat voor de aanbieding.
Nu is hij 120 euro, en voor dat geld heb je al een android tablet met veel meer functies.

Het is bedoeld als kado'tje voor mn digibete ouders, zodat ik ze af en toe een nieuwe foto
toe kan sturen (zonder dat zij er iets voor hoeven te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 19:52
Even een waarschuwing, de Kodak kan niet vanaf NAS of LAN foto's tonen.
Je moet ze eerst uploaden naar kodak.com. Mijne is helaas overleden na een firmware update en een stroomstoring. Ik probeer hem nog steeds via jtag of anders te reviven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 00:21
Hmm opzich is dat niet zo'n probleem. Ik begreep dat je foto's kon mailen ernaar? Dat zou denk ik het voornaamste gebruik zijn, vanuit het buitenland af en toe een foto mailen, die dan automatisch getoond wordt.

Aangezien je er kennelijk ervaring mee hebt, hoe bevalt/beviel hij je, qua kijkhoeken en mogelijkheden etc?
Pagina: 1