Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel macro

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een vraag betreft excel macro's.
Ik heb een macro aangemaakt in excel.
Ik wil ervoor zorgen dat de macro voglens een schudeld task werkt.
dus:
1. Bestand openen.
2. Macro draaien.
3. Bestand opslaan en afsluiten.

Het bestand openen en opslaan lukt echter de macro draaien niet.
Heb al op verschillende forums gekeken maar wordt er niet wijs uit.

Ik hoop dat hier iemand me kan helpen.
alvast bedankt.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37

Verwijderd

Topicstarter
het zal wel aan mij ligge maar mij lukt het niet om een werkende geplaande taak te maken.
iemand een voorbeeld script?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:57

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:16:
het zal wel aan mij ligge maar mij lukt het niet om een werkende geplaande taak te maken.
iemand een voorbeeld script?
En dat heb je in 14 minuten helemaal uitgeprobeerd wat in die blog staat? Welke foutmeldingen krijg je dan bijvoorbeeld, waar loop je tegenaan?

No drama

Verwijderd

Topicstarter
de Auto_open() en Auto_close() opties zijn niet mogelijk omdat de macro eens per nacht uitgevoerd dient te worden niet wanneer het bestaand geopend of gesloten wordt.

• Wish

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:25:
de Auto_open() en Auto_close() opties zijn niet mogelijk omdat de macro eens per nacht uitgevoerd dient te worden niet wanneer het bestaand geopend of gesloten wordt.
??

Als je de taak om het bestand te openen nu 1x per nacht draait... Dan opent het bestand dus 1x, dan wordt ook 1x de auto_open() en auto_close() uitgevoerd.....
Dan bestand nog afsluiten en je bent het baasje....

De rest van de tijd staat het bestand niet open, tenminste, zo lees ik dat in je TS

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Meschien onduidelijk maar het zit zo:
We gebruiken een database en deze info dient doormiddel van een ander programma up-ge-date te worden.
We gebruiken het excel bestand dus vaker maar de macro dient s'nachts te werken.

• Wish

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:45:
Meschien onduidelijk maar het zit zo:
We gebruiken een database en deze info dient doormiddel van een ander programma up-ge-date te worden.
We gebruiken het excel bestand dus vaker maar de macro dient s'nachts te werken.
Misschien ben ik een zeur, maar het blijft onduidelijk. Beschrijf eens alle stappen in het proces wat plaatsvindt. Want nu komt er weer een database bij, een ander programma en ik heb nog geen idee wat die twee al dan niet doen met het Excelbestand.

[edit]
En even los van het hier bovenstaande. Google leidt o.a. tot deze link (ja, de eerste)....

[ Voor 16% gewijzigd door Wish op 25-11-2010 16:54 ]

No drama

Verwijderd

neem bovenstaande post van Wish ter harte en beschrijf voor jezelf eens duidelijk het stappenproces.
als je dat eenmaal hebt, zoek dan eens per stap naar mogelijke oplossingen.
van zodra je daar mee klaar bent kan je me dm'en met verzoek dit topic terug te openen mits je met een goede vervolgpost komt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.