Toon posts:

HD4890 superclocked in crossfire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Thuis heb ik 2 identieke Club3D HD4890 Superclocked kaarten in Crossfire staan. Werkt op zich goed, alleen bij een spel als Battlefield Bad Company 2 gaat het beeld vaak flikkeren.

Nu heb ik hierover contact gehad met ATI/AMD en die wijzen me er op dat de beperking in m'n mobo zit (Asus P7P55D Pro) deze heeft nl. 2 x PCIe 2.0 x16 (single at x16 or dual at x8/x8 mode)
Volgens hun zou het komen door de dual at x8/x8 mode.
Maar als je een dual x16/x16 wil zijn die er haast niet voor een i5 cpu, dan moet je een i7 nemen..
Ik geloof omdat i5 niet met die x16/x16 om kan gaan !?

Iemand hier die dat kan onderbouwen ?
Is wel irritant omdat dat betekend dat je altijd een speciefiek mobo nodi hebt om BFBC2 in crossfire te spelen !?!

Ik zie graag jullie reactie hierop..

Grtn,
Dave

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
Dual x8 x8 mode heb je alleen minder bandbreedte. Dat zou je alleen mogen merken aan mindere performance. Als het probleem niet voorkomt bij x16 x16 is dat nog steeds geen excuus om het niet met een driver update te fixen imo.

Maar goed, een enkele 4890 is ook al behoorlijk snel. Zet crossfire gewoon uit voor bc2 tot er een driver uitkomt die het fixt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 14:52
Ik ben het niet eens met ATI/AMD. Zie ook Hardocp. Om het nog extremer te stellen, check mijn specs! Ik draai hier met een 4890 toxic op 8x4. Het kost iets performance, maar alles loopt vloeiend hier, ook black Ops (Battlefield Bad Company 2 speel ik niet) :9 ik geef overigens toe dat mijn config niet ideaal is, maar het is door toeval zo gelopen.

http://www.hardocp.com/ar...idth_perf_x16x16_vs_x8x8/

[ Voor 5% gewijzigd door rows op 25-11-2010 16:14 ]