• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:53

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Ik ben van plan om een WD Scorpio Blue WD6400BPVT in een RaidSonic ICY BOX IB-290StUSD-B te doen. Het probleem is dat ik niet zeker weet of het gaat werken omdat deze schijf advanced format gebruikt en de USB controller in de behuizing misschien moeilijk gaat doen. Het is wel zo dat de behuizing USB en eSATA heeft, waardoor ik de schijf ook als SATA schijf kan aansluiten (als het nodig is), waardoor de USB controller niet gebruikt wordt. (Maar ik heb de USB functionaliteit wel nodig)

Western Digital zegt dat het met USB enclosures moet werken (geen support) op de volgende pagina.

Terwijl ik net een mail van RaidSonic heb gekregen waarin staat dat het niet te gebruiken is:
Diese Typen können in diesen Gerät nicht verwendet werden.
Mijn vraag is dus of de USB-controller het aan kan en of hij er zelfs wel iets mee te maken heeft. De BEVT schijven zijn wat duurder en langzamer, dus dat vind ik wat minder als ik die moet gebruiken.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Ik heb de vraag gisteren ook voorgelegd aan Azerty (waar deze 2 producten wil kopen), maar die weten het ook niet. De vraag is door hun doorgespeeld aan de leverancier.
Helaas kennen wij dit product niet goed genoeg om dit met zekerheid te zeggen.
Ik heb de vraag uitgezet bij onze leverancier maar heb helaas nog geen antwoord gekregen
Ik hoop dat het snel beantwoord wordt, want ik wil het graag voor de sinterklaas binnen hebben. :)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je advanced format niet ondersteund wordt door je software (is eigenlijk alleen 4K aligning) dan kost dat enkel wat performance.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Ik heb al gelezen dat er voor de hard/software eigenlijk niets veranderd doordat de harde schijf doet alsof hij nogsteeds sectors van 512 bytes heeft. Het probleem is alleen dat de partities netjes (beginnend op een veelvoud van 8 sectors) aangemaakt moeten worden, daarna is het eigenlijk toch een gewone harde schijf. (Zo lijkt het voor de hardware aan de hardeschijf in ieder geval?) Het voordeel is dat de hardeschijf ook aan de interne SATA poort gehangen kan worden, waardoor de behuizing er (voor het partitioneren) niets meer mee te maken heeft, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Rimco schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:15:
Het probleem is alleen dat de partities netjes (beginnend op een veelvoud van 8 sectors)
Vista doet dat al goed. XP niet. USB of SATA maakt daarbij niks uit. Vreemd wel dat WD dat bij sata zet.

Ik vermoed overigens dat USB een veel grotere bottleneck is dat dat advanced format.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Ik bedoelde daarmee inderdaad alleen Windows XP, verder is het zo dat ik de schijf vooral voor back-up doeleinden ga gebruiken. Daarbij zit hij normaal in mijn PC via de SATA aansluiting, als ik dan thuis wegga neem ik de schijf mee als off-site back-up (500GiB). Het is dan wel handig dat de USB aansluiting werkt, al is het maar om de overgebleven ruimte te kunnen benutten (voor transfers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Ik heb de gok gemaakt en de onderdelen staan in bestelling, ik zal de resultaten hier later posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend de onderdelen binnen, maar de resultaten zijn anders dan verwacht.

Met de bestelde WD6400BPVT in de Icy Box:
De schijf wordt gewoon herkend als deze aan de USB poort wordt aangesloten, een enkele USB aansluiting levert genoeg stroom voor de power-up.
Met de eSATA aansluiting en (alleen) stroom van de USB brand het activity lampje constant, maar er wordt niets herkend.
In de interne bay (eSATA met stroom vanaf molex) wordt er ook niets herkend en ook geen activity.

Met een WD3200BEVT (geen advanced format) is het resultaat hetzelfde, alhoewel deze wel 2 USB aansluitingen nodig heeft voor de stroom.

Kan het zijn dat ik iets over het hoofd zie, of is dit een gevalletje RMA?

Ik ben er trouwens wel achter gekomen dat twee pootjes van het hoofd-ic aan elkaar zijn gesoldeerd, kan dit met opzet zijn gebeurd, of is dit zeker een fout?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/icybox.jpg
Klik voor grotere versie

Het rare is dat de SATA aansluiting van de schijf (onder) eigenlijk rechtstreeks met de eSATA aansluiting is verbonden (rechtsboven).

[ Voor 25% gewijzigd door Rimco op 07-12-2010 00:14 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Pagina: 1