--MeAngry-- schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:33:
[...]
Jouw opmerking raakt al helemaal kant noch wal.
Die PC is nú toch niet outdated? Over 8 jaar wel, en dan zet je hem inderdaad bij het oud vuil. Tenminste, als je er niet meer mee kunt wat je ermee wilt kunnen doen.
Voor die TV geldt hetzelfde, ooit was die niet outdated en kon je die prima aan een PC of MacBook aansluiten, maar tegenwoordig zijn die mogelijkheden er bijna niet meer en kun je dus niet meer met die TV wat je wilt. Tijd om te vervangen dus!
Uiteraard staat het je vrij om aan het proberen te blijven, maar met techniek is het vrij simpel; na een tijd is het verouderd en is er vervanging. Als het dan niet meer zo makkelijk gaat als een paar jaar geleden heb je dat helaas te slikken, anders blijft de techniek stil staan.
^Dit.
En bovendien in dat nieuwsartikel heb ik ook een reactie gegeven op een of andere loze argumenten.
Ik wil trouwens ook nog toevoegen dat mijn PC wel al eerder aan de kant is geschoven dan over 8 jaar

Op het moment een i7 860 machine met HD5850 videokaart die ik ongeveer een jaar geleden heb gekocht. Echt niet dat dat ding zo 6 jaar meekan zonder upgrades

. En over 6 jaar mik ik het ding praktisch helemaal weg.
The Eagle schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:05:
Ik ben persoonlijk ook iemand die niet zo makkelijk iets weggooit. Dat hoeft ook niet, mits je de ruimte maar hebt om je oude spullen neer te zetten.
Wat ik je wil adviseren: Koop een niet al te oude 2e handse TV met scart aansluiting bij de kringloop, en zet die voor of naast je TV. Dan behoud je gewoon je oude TV en kun je toch doen wat je wilt. Ik zou wel even je analoge signaal ook naar je nieuwe TV zetten, zodat je ook op de nieuwe TV naar uitzendingen kunt kijken als je wilt.
Los van het feit dat ik bijna mijn PC durf te verwedden dat je binnen een paar weken echt niet meer naar uitzendingen kijkt via je oude TV, heb je dan iig de keuze waar je graag naar kijkt.
Sommige mensen houden nou eenmaal van oude spullen (vintage noemen ze dat), en jij bent er een van, waarvoor alle respect

Seriously...Dat klinkt als een zware hechtingsstoornis. Als je al een betere TV hebt gekocht, mik je het oude ding toch gelijk weg? Of inderdaad, je bewaart het omdat het over enkele jaren (een jaar of 5?

) een museumcurator er erg blij mee kan zijn. Maar je gaat toch niet een nieuw toestel naast een oud zetten om de overstap te maken en te 'wennen'? Of ben ik nu zo gek?
[
Voor 33% gewijzigd door
Svardskampe op 02-12-2010 00:48
]