Toon posts:

Stream Axis camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een axis p3344 camera, nu wil ik dat beeld van de camera op een website plaatsen.
Echter als er nu teveel mensen opzitten knalt mijn ziggo verbinding eruit.
Nu wil ik ergens een server wegzetten ergens met een flinke verbinding en de server contact laten maken met mijn camera zodat er maar 1 verbinding naar mijn ziggo lijntje is.

Ik ben al bezig geweest met webcamxp maar dat is ook niet alles, en krijg het hiermee niet voor elkaar omdat hij mijn camera niet herkent. krijg wel beeld maar dat staat stil.
Nu dacht ik er zullen ook vast wel andere oplossingen zijn.
En misschien dat iemand mij hier op weg kan helpen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
Dat ding kan 720P H264 aan. Dus zelf gaan (re)coden naar Windows media of whatever is een beetje erg zinloos en zonde van de kwaliteit. (en dan had je ook een simpelere camera kunnen kopen)

Persoonlijk zou ik 't streamen naar silverlight of flash. Die hebben h264 ondersteuning en je hebt geen dikke cpu nodig voor re-encoding. Flash media server oid is prima geschikt.

Zelf gebruik ik Wowza hiervoor. Daarmee kun je streamen naar flash en silverlight, en dmv jwplayer of iets vergelijkbaars embedden op je website, en in fatsoenlijke kwaliteit.

Wowza kan prima een rtsp stream van een axis oppakken, dan heb je voldoende aan een simpele Ziggo upload (1Mbit h264 geeft al heel acceptabel beeld)

Oa de site van Dick ( www.terena.org/webcam ) maakt ook gebruik van een Axis camera + wowza

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 25-11-2010 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal naar de bovenstaande opties is kijken.

Probleem nu is gewoon dat me ziggo eruit klapt als er 100 man kijken.

Vandaar dat ik aan het kijken ben naar een oplossing met streamen, er zijn ook bedrijven die het regelen, maar dan betaal je al snel 100euro permaand

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:08

allure

Titaan fase 2/3

In de interface van de camera kun je instellen hoeveel gebruikers tegelijk naar de stream mogen/kunnen kijken, wellicht kun je hier de boel beperken...